Sprostowanie w czwartkowej Gazecie Wyborczej Łódź
W związku z publikacją „Łatać dziury czy montować fotoradary” (GW Łódź 18.12.2007r.) wyjaśniam. Nieprawdą jest, że:

1. „Tylko w tym roku wydano na nie 90 mln zł” (autorzy piszą o akcjach komunikacyjnych organizowanych w ramach programu „Drogi zaufania. Bezpieczna Ósemka”).
Cały program poprawy bezpieczeństwa na drodze krajowej numer 8 w roku 2007 kosztował 70 mln zł, z czego ponad 95% wydano na realizacje prac inżynieryjnych, o których piszą autorzy tekstu: modernizacja skrzyżowań, wymiana nawierzchni, budowa chodników i ścieżek rowerowych, budowa kładek dla pieszych, wytyczanie przejść dla pieszych i oświetlanie istniejących, itp. Na wszystkie akcje komunikacyjne (akcje edukacyjne w szkołach, happeningi z nauką pierwszej pomocy, broszury informacyjne, itp.) wydano 2,7 mln zł.

2. „(…) już za rok na projekty podobne do „Bezpiecznej ósemki” [urzędnicy-red.] chcą wydać pół miliarda złotych. Tak samo ma być przez kilka kolejnych lat”.
Na program poprawy bezpieczeństwa na drogach krajowych nr 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 i 9 Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wyda w przyszłym roku 300 mln zł. Za tę kwotę powstaną kilometry nowych chodników i ścieżek rowerowych, wymieniona zostanie nawierzchnia jezdni, oświetlone zostaną przejścia dla pieszych, czyli wiele prac inżynieryjnych. Na działania komunikacyjne i edukacyjne wydanych zostanie 3,5 mln złotych.

3. W projekcie przyszłorocznego budżetu na drogi krajowe przewidziano 9 mld zł”.
Przyszłoroczny budżet Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wynosi 20,8 mld zł.

Andrzej Maciejewski
Rzecznik Prasowy
Generalnej Dyrekcji
Dróg Krajowych i Autostrad