Podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie, rozbudowę i przebudowę odcinka DK84 Sanok – Zagórz

Ruszają prace związane z przebudową odcinka drogi krajowej nr 84 od Sanoka do Zagórza o dł. 4,28 km. Umowa na zaprojektowanie, rozbudowę i przebudowę DK84 została zawarta pomiędzy GDDKiA a Miejskim Przedsiębiorstwem Dróg i Mostów Sp. z o.o. z Rzeszowa. Kontrakt opiewa na kwotę 28,7 mln złotych.

 



Odcinek drogi krajowej nr 84 na odcinku Sanok – Zagórz o dł. 4,28 km (od km 3+150 do km 7+428) zostanie wzmocniony do przenoszenia obciążeń do 115 kN/oś. Wykonawca zadeklarował zrealizowanie wszystkich prac w terminie 32 miesięcy, z czego 17 miesięcy to czas przeznaczony na opracowanie projektu. Okres gwarancji na wykonane prace to 60 miesięcy.

 

Roboty budowlane będą polegały na rozbudowie drogi krajowej nr 84 na odcinku km 3+150 – km 7+428 związanej ze wzmocnieniem konstrukcji nawierzchni na przedmiotowym odcinku, przebudowie skrzyżowań, budową chodników i ścieżek rowerowych. Powyższy odcinek zlokalizowany jest w powiecie sanockim na terenie gmin Sanok i Zagórz.

 

Wykonawca będzie miał za zadanie zaprojektować i wykonać w szczególności następujące roboty:

  • rozbudowę odcinka drogi krajowej nr 84
  • wzmocnienie nawierzchni jezdni DK84 do przenoszenia obciążeń do 115 kN/oś.
  • budowę/przebudowę infrastruktury dla pieszych w postaci chodników, ścieżek rowerowych, wydzielonych przejść dla pieszych oraz wysp dzielących (azylów) w rejonie skrzyżowania,
  • przebudowę skrzyżowania DK84 z drogą gminną w km 4+323
  • budowę pasa do lewoskrętu do szkoły w km 6+795
  • przebudowę skrzyżowania DK84 z DW892 w km 7+245
  • przebudowę istniejących wlotów dróg gminnych, powiatowych w ciągu projektowanego odcinka,
  • budowę i przebudowę zatok autobusowych,
  • przebudowę istniejących zjazdów indywidualnych i publicznych w rejonie inwestycji.
  • przebudowę systemu odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, rowy kryte, kanalizację deszczową i inne,
  • oczyszczenie i udrożnienie istniejących rowów przydrożnych dla skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego, ewentualną korektę skarp i przeciwskarp rowów, bądź w razie konieczności umocnienie skarp (lub  wprowadzenie murków oporowych) w związku z koniecznością lokalizacji elementów przekroju w pasie drogowym,
  • przebudowę istniejących przepustów pod koroną drogi,
  • umocnienie wlotów i wylotów przepustów, umocnienie wylotów z kanalizacji deszczowej
  • przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod
  • i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych - w razie konieczności,
  • budowę oświetlenia drogowego,
  • w razie konieczności wycinkę kolidującej zieleni wraz z nasadzeniami zastępczymi,
  • opracowanie i wprowadzenie nowej organizacji ruchu.