Sprostowanie do artykułu Polityki "Orzeł na Wielorybie"
m1a.jpg
Nieprawdziwe są stwierdzenia autorki artykułu odnośnie inwestycji drogowych związanych z budową autostrady A1 i drogi ekspresowej S22 na odcinku Elbląg – Grzechotki.

W przypadku autostrady A1 dla odcinka Nowe Marzy – Toruń GDDKiA posiada decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. Kompetentne organy uznały, że postępowanie oddziaływania na środowisko zostało przeprowadzone prawidłowo. Na odcinku Toruń – granica województwa mazowieckiego opracowanie materiałów trwa, więc bezpodstawne są zarzuty o jakichkolwiek barierach wynikających z kolizji ze środowiskiem naturalnym. Na odcinek od granicy województwa kujawsko-pomorskiego do Strykowa ocena siedliskowa została przeprowadzona i stwierdzono, że nie ma znacznego oddziaływania na środowisko naturalne!

Nieprawdą jest również, że Komisja Europejska zwleka z wypłatą dofinansowania na budowę drogi S22 Elbląg – Grzechotki w związku z naruszeniem obszarów Natura 2000. Problem kolizji z potencjalnymi obszarami Natura 2000 przestał już istnieć w momencie wyznaczenia obszarów Natura 2000. W wyniku oddziaływania inwestycji na Ostoję Warmińską Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaproponowała kompensacje przyrodnicze, które Komisja Europejska uznała za wystarczające i potwierdza przyznanie dofinansowania dla tej inwestycji.


Strona internetowa projektu - www.elblag-grzechotki.pl