Obejście Biecza jest drogą klasy GP (główna przyspieszona) o nośności nawierzchni 11,5 tony na oś. Na trasie 5-kilometrowej obwodnicy powstały trzy mosty: na rzece Ropie, na potoku Libuszanka i na potoku Sitniczanka, o łącznej długości 223,5 m, oraz dwa wiadukty o łącznej długości ponad 80 m. Najdłuższym i najtrudniejszym do wykonania obiektem był pięcioprzęsłowy most przez Ropę o długości 161 m.
Jezdnia obwodnicy ma szerokość 7,0 m, obustronne pobocza bitumiczne o szerokości 2,0 m oraz pobocza ziemne. Na trasie zbudowano trzy jednopoziomowe skrzyżowania skanalizowane: na wlocie, na wylocie i z drogą gminną na Załawie. W rejonie zabudowy mieszkalnej wybudowano ekrany akustyczne o łącznej długości 2,5 km, a w rejonie skrzyżowań zbudowano oświetlenie uliczne. Wokół drogi stanęło ponad 6,0 km barier ochronnych i posadzono zieleń izolacyjną. Realizacja inwestycji wymagała budowy dwóch murów oporowych, przebudowy drogi powiatowej, budowy oraz przebudowy 9 dróg dojazdowych o łącznej długości 4,8 km.
Roboty ziemne objęły 70 tysięcy m szesc. wykopów i 180 tysięcy m szesc. nasypów. Położono 36 tysięcy ton mas bitumicznych. Przy budowie obwodnicy konieczna była budowa urządzeń uzbrojenia terenu, przebudowa sieci gazowych, przebudowa sieci wodociągowej, przebudowa kanalizacji sanitarnej, przebudowa urządzeń elektroenergetycznych, przebudowa urządzeń telekomunikacyjnych, przebudowa urządzeń kolejowych, przebudowa urządzeń wydobycia ropy, budowa kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających wody opadowe.
Wykonawcą obwodnicy Biecza była Skanska SA. Za sprawną realizację inwestycji, firma została w 2007 roku nagrodzona przez krakowski oddział GDDKiA tytułem „Partnera Roku”.
Projekt wykonało Krakowskie Biuro Projektów Dróg i Mostów „Transprojekt” Sp. z o.o. Nadzór inwestorski pełniło Małopolskie Biuro Inwestycyjne Sp. z o.o. w konsorcjum z Promost Consulting.