Ofertę z najniższą ceną, w kwocie 4 486 370,95 zł, złożyło MR Instal Makowski z Łodzi, a najwyższą, Elmontaż z Żywca, na kwotę 7 824 645,00 zł. GDDKiA zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 6 851 575,63 zł brutto. Oprócz ceny przyjęliśmy dodatkowe kryterium oceny ofert w postaci przedłużenia okresu gwarancji. Wszyscy oferenci zadeklarowali wydłużenie czasu gwarancji jakości na wskazane w przetargu elementy oświetlenia o 5 lat. Teraz komisja przetargowa przeanalizuje złożone oferty.
Zamówienie obejmuje między innymi:
Termin realizacji:
GDDKiA wymaga, aby roboty zostały wykonane w terminie 5 miesięcy licząc od daty zawarcia umowy, w tym:
Coraz bliżej zakończenia budowy
7 lutego 2020 roku podpisaliśmy umowę na montaż ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych na autostradowej obwodnicy Częstochowy. Zabezpieczenia zostaną wykonane na odcinku drogowym autostrady A1 od węzła Częstochowa Północ do węzła Częstochowa Blachownia autostrady A1 z włączeniem jej do drogi krajowej nr 1 na węźle Częstochowa Północ. Zamontowane zostaną panele pochłaniające o powierzchni ponad 52,7 tysięcy m2, panele odbijające o powierzchni ponad 1,7 tysiąca m2, oraz przeciwolśnieniowe o powierzchni prawie 1,2 tysiąca m2.
Co jeszcze nas czeka na budowie?
Ostatnim węzłem, który zostanie otwarty dla ruchu na tym odcinku A1, jest węzeł Częstochowa Blachownia na skrzyżowaniu autostrady A1 z DK46. Planujemy, że przy sprzyjających warunkach pogodowych, możliwe to będzie w II kwartale br.
Kolejne przetargi
Do zrealizowania pozostaną prace wykończeniowe na węzłach Częstochowa Blachownia, Częstochowa Jasna Góra oraz Częstochowa Północ. Niezbędne będzie również dokończenie budowy obiektu WA-352 (jezdnia lewa) na linią kolejową nr 146 oraz urządzeń ochrony środowiska. Do realizacji są również drogi serwisowe i technologiczne, MOP I Gorzelanka Wschód i Zachód, MOP III Wierzchowisko Wschód i Zachód oraz Obwód Utrzymania Autostrady Lgota. Do wykonania pozostał również cały zakres robót melioracyjnych, prac wykończeniowych w asortymentach robót drogowych, mostowych, branżowych oraz zieleni. Ostatnim elementem będzie wykonanie i wprowadzenie docelowej organizacji ruchu.
Budowa A1 nadal trwa
W przebudowie jest blisko 80 km trasy zbudowanej w okresie PRL pomiędzy Tuszynem a Częstochową. Inwestycję podzielono na pięć odcinków: cztery na terenie województwa łódzkiego i jeden na terenie województwa śląskiego. Prace przy budowie A1 prowadzone są pod ruchem, a kierowcy mają do dyspozycji jedną jezdnię starej drogi po której poruszają się w obu kierunkach. Na wysokości Piotrkowa Trybunalskiego, w miejscu docelowego węzła na skrzyżowaniu A1 z DK74 powstało tymczasowe megarondo. Mniejsze ronda funkcjonują również w innych miejscach na przebudowywanej drodze. Kierowcy powinni liczyć się z dodatkowymi utrudnieniami w ruchu jakie generują pojazdy obsługujące budowę. Apelujemy o przestrzeganie przepisów ruchu i zwracanie uwagi na oznakowanie.
Budowa ostatniego z pięciu odcinków A1 pomiędzy Tuszynem i Częstochową zakończy się w 2022 roku. Wraz z postępem robót ruch będzie przenoszony na nową, szerszą jezdnię przyszłej A1 co usprawni kierowcom podróżowanie.