Nie ma opóźnień na A1 i A2
Nie opóźni się budowa ani odcinka autostrady A2 między Strykowem a Konotopą ani odcinka A1 między Strykowem a Pyrzowicami – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w związku z wtorkową publikacją „Dziennika. The Wall Street Journal”, pt. „Kolejne opóźnienia przy budowie A2”.

Autostrada A2 Stryków-Konotopa:

 

1. Odcinek jest obecnie na trzecim, ostatnim etapie przetargu.
2. Nieprawdą jest, że termin rozstrzygnięcia przetargu minął. Zgodnie z zasadami przetargowymi oraz zgodnie z harmonogramem, we wtorek, 20 maja, GDDKiA zakończyła ocenę ofert złożonych w trzecim, ostatnim etapie postępowania. Obie złożone oferty są równorzędne.
3. Kolejny krok to przeprowadzenie negocjacji z oferentami.
4. Negocjacje są obowiązkowym elementem procedury przetargowej, a nie – jak sugeruje gazeta – efektem niezdecydowania GDDKiA.
5. Warto zwrócić uwagę, że po raz pierwszy negocjacje będą prowadzone równolegle z dwoma podmiotami, co wzmacnia pozycję negocjacyjną Skarbu Państwa i gwarantuje sprawność prowadzonych rozmów.
6. Zgodnie z założonym harmonogramem, latem 2008 roku dojdzie do podpisania umowy z konsorcjum, które wybuduje ten odcinek A2.
7. Zakładany od kilkunastu miesięcy termin oddania do ruchu – rok 2011 - nie ma zagrożeń.

 

Autostrada A1 Stryków-Pyrzowice:

 

1. Do 30 maja, a nie do 30 marca (jak w przypadku A2 Stryków-Konotopa) firmy dopuszczone do trzeciego, ostatniego etapu postępowania przetargowego mają czas na złożenie ofert na budowę tego odcinka A1.
2. Przesunięcie jest wynikiem tylko i wyłącznie wadliwie przygotowanej dokumentacji środowiskowej przez jednego z podwykonawców na etapie przygotowania projektu.
3. Zmiany kadrowe nie mają żadnego negatywnego wpływu na harmonogram wyboru firmy, która wybuduje fragment A1 między Strykowem a Pyrzowicami.
4. Zmiana terminu złożenia ofert o dwa miesiące nie wpłynie na koszt wybudowania tej trasy.
5. Zgodnie z przyjętym harmonogramem, po złożeniu ofert – 30 maja – GDDKiA dokona ich oceny, a następnie przystąpi do negocjacji, tak by na przełomie III i IV kwartału, 2008 r., podpisać umowę z konsorcjum, które wybuduje ten odcinek A1.
6. Podobnie jak w przypadku A2, zakładany termin oddania do ruchu to rok 2011.
7. Termin ten nie ma zagrożeń.