Rozpoczyna się rozbudowa DK 91 w Łęczycy, co będzie wiązało sięz konsekwencjami zarówno dla mieszkańców, jak i kierowców. Prace obejmą odcinek drogi o długości 3,2 km
W związku z faktem, że DK 91, obok autostrady A1 (dla której jest alternatywą), pełni także funkcję głównego szlaku komunikacyjnego północ- południe, największym wyzwaniem dla wykonawcy jest fakt, że wszystkie prace prowadzone będą bez wstrzymywania ruchu. Sprawę komplikuje fakt, że gros nich będzie prowadzonych w ścisłym centrum 15 tysięcznego miasteczka w bezpośrednim sąsiedztwie XIV wiecznego zamku Kazimierza Wielkiego, cennego barokowego kościoła Bernardynów, czy zabytkowego więzienia.
Na czas robót zostanie wprowadzony ruch wahadłowy kierowany światłami. Na każdym etapie pracami będą jednocześnie objęte 400 metrowe odcinki drogi oddalone od siebie o 800 metrów. Prace, co oczywiste, będą wykonywane tzw. „połówkami”. Najpierw zajęty będzie pas ruchu w kierunku Gdańska (wschodni), a później wykonawca przeniesie się na drugą stronę jezdni
i tak etapami realizowane będzie całe przedsięwzięcie.
UWAGA! Przejazd DK 91 przez teren budowy będzie możliwy jedynie dla samochodów osobowych i dostawczych!!! Wszystkie samochody powyżej 3,5 tony, będą musiały korzystać z wyznaczonych objazdów!
Rozbudowa drogi będzie oznaczała wiele zmian, zarówno dla kierowców jadących przez miasto tranzytem, jak i mieszkańców. Niesłychanie istotną choć niezauważalną zmianą, będzie podniesienie nośności drogi, do 11,5 tony na oś pojazdu. Jest to o tyle istotne, że będą mogły w przyszłości jeździć tędy wszystkie dopuszczone do ruchu pojazdy, bez ryzyka uszkodzenia drogi. W wyniku rozbudowy na wlotach do miasta (od południe i od północy) pojawią się ronda, co znakomicie uspokoi przejazd przez miasto i poprawi bezpieczeństwo. Pozwoli także w komfortowy sposób włączyć się do ruchu wyjeżdżającym z Łęczycy na drogę krajową. W centrum zostaną rozbudowane skrzyżowania. Poprawi się ich geometria, a także pojawią się pasy dla skręcających w prawo i w lewo. Na znacznym odcinku zostanie wybudowany ciąg dla pieszych i rowerzystów, zostanie też wprowadzony szereg innych poprawiających warunki komunikacyjne miasta zmian.
Prace ruszają 11 marca 2020 roku i mają trwać, zgodnie z umową, 18 miesięcy, ich koszt to blisko 34,9 miliona złotych.