Kto zaprojektuje rozbudowę drogi krajowej nr 78 na odc. Przeczyce - Siewierz
Ogłaszamy przetarg na wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem potrzebnych uzgodnień oraz decyzji administracyjnych, a także wsparcie na etapie przetargu na roboty budowlane.
Przewidywana do zaprojektowania inwestycja znajduje się w środkowej części woj. śląskiego, w powiecie będzińskim, na terenie gminy Mierzęcice i Siewierz. Zadanie zlokalizowane jest w ciągu istniejącej drogi krajowej nr 78, na odcinku Przeczyce – Siewierz, od km 98+585 do km 102+532, co daje łącznie odcinek o długości około 3,95km.
Podstawowe cele inwestycji to:
- dostosowanie konstrukcji drogi do nośności 115kN/oś,
- poprawa bezpieczeństwa i uspokojenie ruchu drogowego,
- poprawa warunków komunikacyjnych.
Termin realizacji usługi
Usługa ma zostać zrealizowana w terminie 91 miesięcy, na co składa się:
- 13 miesięcy na wykonanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie potrzebnych decyzji administracyjnych,
- 8 miesięcy dla realizacji obowiązków wynikających z procedury przetargowej na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych,
- 70 miesięcy na pełnienie nadzoru autorskiego nad wykonaniem robót budowlanych (wraz z okresem rękojmi za wady wynoszącym 60 miesięcy).
Kryteria oceny i termin składania ofert
Oprócz ceny, przyjęliśmy dodatkowe kryterium oceny ofert, w postaci doświadczenia osób wyznaczonych do realizacji zamówienia. Termin składania ofert został wyznaczony na 22 kwietnia 2020 r.
Wymagania dla projektowanych obiektów i urządzeń
droga krajowa nr 78:
- klasa techniczna drogi – GP;
- prędkość projektowa – zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- przekroje poprzeczne – 1 x 2 pasy ruchu;
- szerokość pasa ruchu – 3,50 m;
- dopuszczalne obciążenia nawierzchni – 115 kN/oś;
- kategoria ruchu KR6;
drogi poprzeczne:
- w minimalnym zakresie wynikającym z przebudowy drogi DK78, w z uzgodnieniu z administratorami tych dróg;
Zakres opracowania
Dokumentacja będzie obejmować,w szczególności:
- przebudowę nawierzchni jezdni z pełną wymianą konstrukcji, dostosowaną do wymogów nośności 115 kN/oś,
- korektę elementów geometrii drogi, wynikających z analizy BRD, polegającą między innymi na: korekcie geometrii łuków pionowych i poziomych,
- przebudowie skrzyżowań z drogami poprzecznymi poprzez: korektę geometrii skrzyżowań, budowę pasów włączeń i wyłączeń, budowę skrzyżowań typu „rondo”;
- odtworzenie systemu odwodnienia,
- budowę nowych i przebudowę istniejących chodników,
- budowę ciągów pieszo-rowerowych,
- wykonanie nowych przejść dla pieszych wynikających z analizy BRD,
- remontu poboczy gruntowych,
- budowy/przebudowy zatok autobusowych oraz budowy zatok do kontroli pojazdów,
- odtworzenia zjazdów na drogi dojazdowe, do pól oraz do posesji przyległych (w zależności od przeznaczenia),
- przebudowa/odbudowa obiektów inżynierskich (w tym podwyższenie klasy nośności obiektów mostowych na klasę A): obiekt w km 102+295,
- przebudowy istniejących przepustów m.in. w km 100+366,
- wykonania urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, między innymi: wygrodzenia dla pieszych, przebudowa barier ochronnych, oznakowanie poziome i pionowe, doświetlenie przejść dla pieszych, itp.,
- wykonania i/lub przebudowy sygnalizacji ostrzegawczych i/lub sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych (sąsiadujące sygnalizacje winny być zsynchronizowane) wynikających z analizy BRD,
- zabezpieczenia i przebudowę uzbrojenia terenu kolidującego z rozwiązaniami projektowymi (w niezbędnym zakresie),
- przebudowy/budowy oświetlenia drogi,
- budowy kanałów technologicznych,
- wykonania elementów ochrony środowiska, wynikających z decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia,
- planu wyrębu zieleni wraz z inwentaryzacją.