Kto zaprojektuje rozbudowę drogi krajowej nr 78 na odc. Przeczyce - Siewierz

Ogłaszamy przetarg na wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem potrzebnych uzgodnień oraz decyzji administracyjnych, a także wsparcie na etapie przetargu na roboty budowlane.



Przewidywana do zaprojektowania inwestycja znajduje się w środkowej części woj. śląskiego, w powiecie będzińskim, na terenie gminy Mierzęcice i Siewierz. Zadanie zlokalizowane jest w ciągu istniejącej drogi krajowej nr 78, na odcinku Przeczyce – Siewierz, od km 98+585 do km 102+532, co daje łącznie odcinek o długości około 3,95km.

 

Podstawowe cele inwestycji to:

  • dostosowanie konstrukcji drogi do nośności 115kN/oś,
  • poprawa bezpieczeństwa i uspokojenie ruchu drogowego,
  • poprawa warunków komunikacyjnych.

Termin realizacji usługi

Usługa ma zostać zrealizowana w terminie 91 miesięcy, na co składa się:

  • 13 miesięcy na wykonanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie potrzebnych decyzji administracyjnych,
  • 8 miesięcy dla realizacji obowiązków wynikających z procedury przetargowej na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych,
  • 70 miesięcy na pełnienie nadzoru autorskiego nad wykonaniem robót budowlanych (wraz z okresem rękojmi za wady wynoszącym 60 miesięcy).

Kryteria oceny i termin składania ofert

Oprócz ceny, przyjęliśmy dodatkowe kryterium oceny ofert, w postaci doświadczenia osób wyznaczonych do realizacji zamówienia. Termin składania ofert został wyznaczony na 22 kwietnia 2020 r.

 

Wymagania dla projektowanych obiektów i urządzeń

droga krajowa nr 78:

  • klasa techniczna drogi – GP;
  • prędkość projektowa – zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  • przekroje poprzeczne – 1 x 2 pasy ruchu;
  • szerokość pasa ruchu – 3,50 m; 
  • dopuszczalne obciążenia nawierzchni – 115 kN/oś;
  • kategoria ruchu KR6;

drogi poprzeczne:

  • w minimalnym zakresie wynikającym z przebudowy drogi DK78, w z uzgodnieniu z administratorami tych dróg;

Zakres opracowania

Dokumentacja będzie obejmować,w szczególności:

  • przebudowę nawierzchni jezdni z pełną wymianą konstrukcji, dostosowaną do wymogów nośności 115 kN/oś,
  • korektę elementów geometrii drogi, wynikających z analizy BRD, polegającą między innymi na: korekcie geometrii łuków pionowych i poziomych,
  • przebudowie skrzyżowań z drogami poprzecznymi poprzez: korektę geometrii skrzyżowań, budowę pasów włączeń i wyłączeń, budowę skrzyżowań typu „rondo”;
  • odtworzenie systemu odwodnienia,
  • budowę nowych i przebudowę istniejących chodników,
  • budowę ciągów pieszo-rowerowych,
  • wykonanie nowych przejść dla pieszych wynikających z analizy BRD,
  • remontu poboczy gruntowych,
  • budowy/przebudowy zatok autobusowych oraz budowy zatok do kontroli pojazdów,
  • odtworzenia zjazdów na drogi dojazdowe, do pól oraz do posesji przyległych (w zależności od przeznaczenia),
  • przebudowa/odbudowa obiektów inżynierskich (w tym podwyższenie klasy nośności obiektów mostowych na klasę A): obiekt w km 102+295,
  • przebudowy istniejących przepustów m.in. w km 100+366,
  • wykonania urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, między innymi: wygrodzenia dla pieszych, przebudowa barier ochronnych, oznakowanie poziome i pionowe, doświetlenie przejść dla pieszych, itp.,
  • wykonania i/lub przebudowy sygnalizacji ostrzegawczych i/lub sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych (sąsiadujące sygnalizacje winny być zsynchronizowane) wynikających z analizy BRD,
  • zabezpieczenia i przebudowę uzbrojenia terenu kolidującego z rozwiązaniami projektowymi (w niezbędnym zakresie),
  • przebudowy/budowy oświetlenia drogi,
  • budowy kanałów technologicznych,
  • wykonania elementów ochrony środowiska, wynikających z decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia,
  • planu wyrębu zieleni wraz z inwentaryzacją.