Uwaga - kilkugodzinne zmiany organizacji ruchu na drodze S7 w Skarżysku-Kamiennej

W związku z montażem bramownicy nad drogą ekspresową S7 w Skarżysku-Kamiennej w dniu 7 marca 2020 (sobota) w godzinach 8 - 16 na jezdni w kierunku Warszawy mogą wystąpić krótkotrwałe utrudnienia w ruchu.



Bramownica pod znak zmiennej treści zamontowana bedzie na końcu odcinka drogi ekspresowej S7 granica województwa świętokrzyskiego i mazowieckiego - Skarżysko-Kamienna na jezdnią lewą (w kierunku Warszawy). Bramownica nad jezdnią prawą jest już zamontowana. Podczas prac nad jezdnią lewą ze względu na bezpieczeństwo konieczne będzie okresowe zamykanie pasów ruchu (przede wszystkim pasa zewnętrznego), co może powodować utrudnienia. To ostatnia z czterech bramownic do zamontowania na nowym odcinku S7. Jej montaż umożliwiło kolejno przełożenie ruchu na ciąg główny drogi ekspresowej i wybudowanie ekranów.

 

Przypomnijmy – obwodnica Skarżyska-Kamiennej została oddana do użytkowania na kilka miesięcy przed terminem kontraktowym. Nowym blisko 8-kilometrowym odcinkiem kierowcy jeżdżą już od 18 grudnia 2019 r. Zgodnie z podpisaną umową inwestycja na odcinku drogi ekspresowej S7 od granicy województw mazowieckiego i  świętokrzyskiego do Skarżyska-Kamiennej powinna być zrealizowana do maja 2020 roku. Dwujezdniowy odcinek drogi ekspresowej S7 oraz węzeł Skarżysko-Kamienna Zachód otwarte zostały na prawie pięć miesięcy przed terminem kontraktowym. Zgodnie z kontraktem pozostałe prace - m.in. w obrębie węzła Skarżysko-Kamienna Północ, przy infrastrukturze towarzyszącej i drogach dojazdowych mogą być nadal realizowane.

 

Dzięki nowej drodze znacznie skrócony został czas podróżowania między Warszawą, Kielcami i Krakowem, zniknął ostatni jednojezdniowy fragment między granicą województw świętokrzyskiego i małopolskiego a Warszawą. Cała droga na odcinku 200 km od granicy województwa małopolskiego w kierunku stolicy ma parametry dwujezdniowej trasy ekspresowej. To oznacza, że na terenie województwa świętokrzyskiego droga nr 7 jest ekspresowa na całej długości.

 

Inwestycja jest współfinasowana przez Unię Europejską w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Całkowita wartość projektu to blisko 344,4 mln złotych, wartość dofinansowania w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko to około 156,9 mln złotych.