Zaprojektowanie i budowa mostu w Sandomierzu jest I etapem planowanego zadania inwestycyjnego pod nazwą „Budowa drugiego mostu przez Wisłę w ciągu drogi Nr 77 wraz z ul. Lwowską bis w Sandomierzu”.
Zadanie realizowane w ramach I etapu tej inwestycji obejmuje:
- budowę mostu 5-cio przęsłowego o układzie statycznym belkowym ciągłym.
Przęsła o konstrukcji belkowej skrzynkowej, z betonu sprężonego.
Most będzie zlokalizowany obok mostu istniejącego.
Podpory mostu pełnościenne. Rozstaw podpór nowego mostu będzie odpowiadał rozstawowi
podpór mostu istniejącego.
Długość mostu 455,80 m, szerokość całkowita pomostu 14,10 m.
Na moście przewidziano jezdnię o szerokość 7,00 m, chodnik o szerokości 1,50 m, ścieżkę
rowerową o szerokości 2,00 m.
Most będzie zaprojektowany na klasę obciążenia A, co umożliwi dopuszczenie do ruchu
pojazdów o ciężarze 50 ton.
- budowę dojazdów do mostu z włączeniem ich do istniejącego układu komunikacyjnego.
Przewiduje się budowę lewej jezdni ul. Lwowskiej i wprowadzenie jej na nowy most oraz
przebudowę skrzyżowania ul. Lwowskiej (DK 77) ) z ul. Jana Pawła II (DK 79) po lewej
stronie Wisły.
Po prawej stronie Wisły przewiduje się połączenie obu jezdni ul. Lwowskiej. Przewidziano
również skrzyżowanie jednopoziomowe z ul. Mostową i ul. Powiśle.
Długość odcinka ul. Lwowskiej (wraz z mostem) – ok. 962 m
Zarządzanie i nadzór nad realizacją zadania powierzono Pracowni Projektowej „Promost Consulting” w Rzeszowie.
II etap zadania inwestycyjnego będzie obejmował budowę ulicy Lwowskiej bis (według nowego przebiegu) i remont, wzmocnienie mostu istniejącego.
Inwestycja w ciągu drogi krajowej 77 Lipnik – Sandomierz – Stalowa Wola – Przemyśl kosztować będzie 80,4 mln zł. Nowy most przez Wisłę w Sandomierzu o długości prawie 460 metrów powstanie obok już istniejącego.
Most w Sandomierzu to pierwsza duża świętokrzyska inwestycja drogowa realizowana w nowym systemie „Zaprojektuj i zbuduj”. System ma na celu przyspieszenie inwestycji. Zakłada on zastąpienie dwóch odrębnych przetargów na projektowanie i realizację inwestycji tylko jednym przetargiem na projekt i wykonanie łącznie. Firma Mota-Engil ma 26 miesięcy na wykonanie projektu i budowę mostu. Budowa powinna ruszyć wiosną przyszłego roku.