Otworzyliśmy oferty, jakie wpłynęły w ramach przetargu na projekt i budowę obwodnicy Oświęcimia w ciągu DK44. To ostatni z odcinków, które powstaną w ramach budowy drogi S1 Kosztowy - Bielsko-Biała. Oferty złożyło dziesięciu wykonawców. Rozpoczyna się sprawdzanie i analizowanie złożonych dokumentów.
Przetarg na projekt i budowę obwodnicy Oświęcimia ogłosiliśmy 30 grudnia 2019 r. na platformie zakupowej GDDKiA. Zainteresowani inwestycją wykonawcy po zapoznaniu się z warunkami przetargu zadawali szczegółowe pytania, by przygotować właściwe oferty. Na wszystkie odpowiedzieliśmy i 27 marca wpłynęło dziesięć ofert.
Numer oferty |
Nazwa (firma) i adres wykonawcy |
Cena brutto PLN |
Termin wykonania zamówienia |
Okres gwarancji |
1 |
POLAQUA Sp. z o.o., ul. Dworska 1, Wólka Kozodawska, 05-500 Piaseczno |
664 072 715,90 |
Skrócenie terminu o 3 m-ce |
Przedłużenie o 5 lat |
2 |
WARBUD S.A. ul. Domaniewska 32 02-672 Warszawa |
581 938 405,65 |
Skrócenie terminu o 3 m-ce |
Przedłużenie o 5 lat |
3 |
PORR S.A. ul. Hołubcowa 123 02-854 Warszawa |
553 053 131,16 |
Skrócenie terminu o 3 m-ce |
Przedłużenie o 5 lat |
4 |
BUDIMEX S.A. UL. SIEDMIOGRODZKA 9 01-204 WARSZAWA |
467 674 827,51 |
Skrócenie terminu o 3 m-ce |
Przedłużenie o 5 lat |
5 |
Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o. o. ul. Okólna 10, 42-400 Zawiercie |
532 461 461,58 |
Skrócenie terminu o 3 m-ce |
Przedłużenie o 5 lat |
6 |
Konsorcjum: Mota-Engil Central Europe S.A. - Lider ul. Opolska 110, 31-323 Kraków Himmel i Papesch Opole Sp. z o. o. - Partner ul. Jagiełły 39, 45-920 Opole |
579 503 703,00 |
Skrócenie terminu o 3 m-ce |
Przedłużenie o 5 lat |
7 |
Mostostal Warszawa S.A., ul. Konstruktorska 12A 02-673 Warszawa |
665 478 853,25 |
Skrócenie terminu o 3 m-ce |
Przedłużenie o 5 lat |
8 |
Konsorcjum: Aldesa Construcciones Polska sp. z o.o., ul. Postępu 18a, 02-676 Warszawa (Lider), Aldesa Construcciones S.A, c/Bahia de Pollensa 13, 28042 Hiszpania (Partner) |
622 467 823,40 |
Skrócenie terminu o 3 m-ce |
Przedłużenie o 5 lat |
9 |
Konsorcjum: MIRBUD S.A., ul. Unii Europejskiej 18, 96-100 Skierniewice – LIDER Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A. z siedzibą w Kobylarni, ul. Zakole 1 86-061 Brzoza – PARTNER |
588 224 547,17 |
Skrócenie terminu o 3 m-ce |
Przedłużenie o 5 lat |
10 |
Konsorcjum: Metrostav Polska S.A. – Lider konsorcjum Ul. Strażacka 81, 43-382 Bielsko-Biała Oraz Metrostav a.s. – Członek konsorcjum 180 00 Praha 8, Koželužská 2450/4, Libeň Republika Czeska |
572 968 983,20 |
Skrócenie terminu o 3 m-ce |
Przedłużenie o 5 lat |
Zamawiający zamierza przeznaczyć kwotę brutto na sfinansowanie zamówienia w wysokości: 650 699 713,00 PLN
Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, będzie musiał zaprojektować i wykonać dwujezdniową drogę krajową klasy GP (obwodnicę Oświęcimia), która przebiegać będzie po nowym śladzie i zostanie dołączona do istniejącej DK44. Lokalizacja drogi obejmie województwa małopolskie i śląskie, powiaty oświęcimski i bieruńsko - lędziński, oraz gminy Bojszowy i Oświęcim.
Zadaniem wykonawcy będzie także uzyskanie w imieniu i na rzecz GDDKiA wymaganych prawem opinii, uzgodnień, pozwoleń, zezwoleń, decyzji niezbędnych do zaprojektowania i zrealizowania inwestycji, opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie drogi.
Szczególne podejście z uwagi na lokalizację
Fragment drogi zlokalizowany jest w sąsiedztwie byłego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz - Birkenau. W związku z tym został opracowany „Raport z oceny oddziaływania na dobro światowego dziedzictwa – Auschwitz – Birkenau niemiecki, nazistowski obóz koncentracyjny i zagłady (1940-1945) dla inwestycji pn. „Budowa drogi ekspresowej S-1 od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej”, w którym szczegółowo opisano genezę specjalnego traktowania tego obszaru, przeprowadzono analizy uwarunkowań lokalizacji i rozwiązań elementów drogi oraz sformułowano zalecenia, które należy ująć na kolejnych etapach przygotowania i realizacji inwestycji.
Raport ten będzie przedmiotem analizy ekspertów wskazanych przez UNESCO. Wykonawca opracowując projekt budowlany, powinien analizować zawarte w nim rozwiązania pod kątem zgodności z zapisami zawartymi w raporcie, gdyż sprawą priorytetową jest tu bezkonfliktowe funkcjonowanie „dobra światowego dziedzictwa” oraz drogi krajowej.
Budowa obwodnicy Oświęcimia na tle całości zadania
Odcinek I: węzeł Kosztowy II (z węzłem) - węzeł Oświęcim (bez węzła), w zakres którego wchodzą:
Odcinek II: węzeł Oświęcim (z węzłem) - Dankowice, w zakres którego wchodzą:
Odcinek III: Dankowice - węzeł Suchy Potok (z węzłem), w zakres którego wchodzą:
Odcinek IV: obwodnica Oświęcimia, w zakres którego wchodzą: droga dwujezdniowa o długości 9,045 km, trzy mosty (na Wiśle, Sole i Młynówce) oraz wiadukt kolejowy.
Wszystkie odcinki realizowane będą w formule „Projektuj i buduj”, a docelowo droga S1 będzie mieć 135 km długości. Stanie się ekspresowym połączeniem od granicy państwa w Zwardoniu do lotniska w Pyrzowicach i autostrady A1 dla mieszkańców Małopolski i Śląska, ale także ważnym połączeniem międzynarodowym. S1 znajduje się bowiem w VI korytarzu Transeuropejskiej Sieci Transportowej łączącej kraje basenu Morza Bałtyckiego z krajami Europy Południowej i przebiegającej w osi priorytetowej TEN-T nr 25, czyli „osi drogowej Gdańsk-Brno/Bratysława-Wiedeń”. Przedłużeniem drogi ekspresowej S1 na południe od granic Polski jest słowacka autostrada D3 relacji Żylina - Skalite.
Kalendarium dla S1 Kosztowy - Bielsko-Biała
30 czerwca 2016 r. - Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach
15 marca 2017 r. - uzgodnienie przez ministra właściwego ds. transportu Programu Inwestycji
10 października 2019 r. - ogłoszenie przetargów na odcinki realizacyjne I-II
11 października 2019 r. - przekazanie do Urzędu Publikacji Unii Europejskiej ogłoszenia o zamówieniu na realizację S1 na odcinku Dankowice - węzeł Suchy Potok
30 grudnia 2019 r. - ogłoszenie przetargu na IV odcinek realizacyjny (obwodnica Oświęcimia w ciągu DK44)
kwiecień 2020 r. - planowane zawarcie umowy na realizację inwestycji w formule „Projektuj i buduj” dla odcinków I-III
27 marca 2020 r. - otwarcie ofert w przetargu na IV odcinek realizacyjny, obwodnica Oświęcimia w ciągu DK44
2020 - 2024 – lata realizacji