Otworzyliśmy oferty w przetargu na remont autostrady A4
Sześć firm jest zainteresowanych wykonaniem remontu północnej jezdni autostrady A4 w kierunku Wrocławia na odcinku pomiędzy węzłami Krapkowice i Kędzierzyn-Koźle.

Najniższą ofertę, na kwotę 25 654 725,00 zł, złożyła firma ADAC-LEWAR. Najwyższą ofertę, na kwotę 33 083 863,50 zł, złożyła firma Eurovia Polska. GDDKiA na realizację zadania przeznaczyła 37 047 910,82 zł.

 

  • Zestawienie ofert

 

Numer oferty

Firma (nazwa)  oraz adres wykonawcy                                                      

Cena w zł

(60%)

Długość okresu gwarancji

(40%)

1.

EUROVIA POLSKA S.A.

ul. Szwedzka 5, Bielany Wrocławskie

55-040 Kobierzyce

33 083 863,50 zł

84 miesiące

2.

BUDIMEX S.A.

ul. Siedmiogrodzka 9

01-204 Warszawa

26 051 400,00 zł

84 miesiące

3.

COLAS Polska Sp. z o.o.

ul. Nowa 49,

62-070 Palędzie

28 277 357,75 zł

84 mieniące

4.

ADAC-LEWAR Sp. z o.o.

ul. Słoneczna 11

42-141 Przystajń

25 654 725,00 zł

84 miesiące

5.

STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o.

Wysoka, ul. Lipowa 5a

52-200 Wrocław

26 036 301,93 zł

84 miesiące

6.

Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A.

Kobylarnia, ul. Zakole 1

86-061 Brzoza

31 137 628,66 zł

84 miesiące

 

Komisja przetargowa przystąpi teraz do weryfikacji ofert.

 

Zakres robót i prac obejmuje:  GDDKiA 

  • opracowanie dokumentacji projektowej remontu jezdni północnej,
  • roboty przygotowawcze,
  • wydłużenie istniejącego przejazdu awaryjnego
  • remont konstrukcji nawierzchni jezdni północnej autostrady A4, w tym m.in. wymiana warstwy ścieralnej, warstwy wiążącej,
  • remont odwodnienia, w tym m.in. ścieków trójkątnych, ścieków korytkowych,
  • wykonanie oznakowania poziomego w technologii grubowarstwowej,
  • remont obiektów mostowych,
  • montaż punktowych elementów odblaskowych,
  • profilowanie zawyżonych lub zaniżonych poboczy gruntowych wraz z obsianiem trawą,
  • montaż barier linowych na przejazdach awaryjnych,
  • wymiana barier betonowych.

Roboty na jezdni północnej autostrady A4 będą prowadzone całą szerokością jezdni, z wyłączeniem ruchu kołowego i przełożeniem ruchu na kierunek przeciwny tj. na jezdnię południową.  

 

Roboty przewidywane są w dwóch etapach:

  • ETAP 1  - przekrój „2+1” na odcinku od km 256+740 do km 260+300 (Odcinek 1 po dwa pasy ruchu w kierunku Wrocławia i jeden pas w kierunku Katowic), a następnie poprowadzenie ruchu w przekroju „2+2” po jezdni południowej na odcinku od km 260+300 do km 264+035 (Odcinek 2 po dwa pasy ruchu w kierunku Katowic i kierunku Wrocławia).
  • ETAP 2  -  przekrój „2+2”  na wysokości MOP Góra Św. Anny oraz na odcinku od Góry Św. Anny w kierunku węzła Kędzierzyn-Koźle - po dwa pasy ruchu w kierunku Katowic i kierunku Wrocławia.

Do odseparowania przeciwnych kierunków ruchu będą zastosowane bariery separacyjne. Przy ETAPIE 2 realizacji robót zostanie zamknięty MOP Wysoka; wjazd i wyjazd z MOP-u Góra Św. Anny zostanie utrzymany.

 

W najbliższych latach zaplanowane są przetargi na remonty dla kolejnych odcinków autostrady A4:

2021 - węzeł Kędzierzyn-Koźle - granica woj. śląskiego (jezdnia południowa);

2022 - węzeł Kędzierzyn-Koźle - granica woj. śląskiego (jezdnia północna).