Mimo ograniczeń związanych z epidemią koronawirusa, budowa II jezdni obwodnicy Szczuczyna (przyszła S61) dobiega końca. Zaawansowanie prac wynosi 92 %. Gotowa jest jezdnia z nawierzchnią z betonu cementowego, wszystkie obiekty mostowe i przepusty. Kończy się układanie warstwy ścieralnej SMA (wierzchniej - ostatniej) na obiektach i poszerzeniach, trwa budowa zbiorników retencyjnych oraz montaż balustrad i barier.
Do wykonania pozostało m.in. wykonanie wygrodzeń chroniących przed zwierzętami, montaż wypełnień ekranów akustycznych, dokończenie montażu barier energochłonnych, a także wykonanie oznakowania pionowego i poziomego.
* Planowane udostępnienie kierowcom dwujezdniowej obwodnicy Szczuczyna jako kolejnej części S61 - I poł. maja br.
* Obwodnica Szczuczyna – pierwsza w regionie z drogami o różnej nawierzchni – I jezdnia (2015) – nawierzchnia asfaltowa, II jezdnia (2020) - nawierzchnia z betonu cementowego (z wyjątkiem obiektów, gdzie nawierzchnia jest także asfaltowa)
Budowana II jezdnia ma długość około 6,58 km., łączy się z wybudowanym w ramach I etapu budowy obwodnicy dwujezdniowym węzłem Szczuczyn. Po oddaniu do użytku II jezdni, cała obwodnica Szczuczyna będzie miała 8 kilometrów i standard 2-jezdniowej drogi ekspresowej S61. Całkowita wartość umowy na Roboty: 75 080 380,94 zł brutto. Generalnym Wykonawcą jest spółka POLAQUA. Nadzór nad robotami sprawuje spółka TPF.
Będzie to trzeci gotowy odcinek S61 po fragmencie obw. Augustowa (12,75 km – 2014) i obw. Suwałk (12,83 km - 2019).
Planujemy, że w II połowie 2021 obwodnica Szczuczyna zostanie połączona z wybudowanym odcinkiem S61 Stawiski – Szczuczyn (18 km) oraz kolejnym fragmentem S61 węzeł Kolno – Stawiski (16,43km). Na przełomie 2021/2022 można będzie też prawdopodobnie dojechać ze Szczuczyna do Ełku – rozkręca się budowa tego „sąsiedzkiego” odcinka Szczuczyn – Ełk Południe.