Prace rozpoczęły się w okolicach Wodzinka i prowadzone są w kierunku południowym. To bez wątpienia historyczna chwila - pierwszy odcinek, gdzie układana jest warstwa nawierzchni betonowej. Wykonawca - Budimex deklaruje, że do końca maja zostanie ułożony odcinek o długości ok. 10 km na jezdni zachodniej. Technologia układania nawierzchni betonowej całkowicie różni się od technologii układania nawierzchni bitumicznych. Na specjalnie przygotowaną podbudowę, potężne rozkładarki układają niemal 30 centymetrową warstwę betonu, na całej szerokości przyszłej jezdni, który jest specjalnie wzmacniany. Następnie beton musi "dojrzeć", co trwa około miesiąca. Zanim jednak to nastąpi specjalnymi stalowymi szczotkami szoruje się nawierzchnię, co poprawia szorstkość, a zatem przyczepność przyszłej drogi. Następnie ta betonowa "wstęga" jest nacinana do pewnej głębokości, aby powstały naturalne dylatacje, które jeszcze trzeba uszczelnić.
Zgodnie z zapewnieniami wykonawcy do końca roku ma być gotowa cała jezdnia zachodnia, czyli blisko 16 kilometrowy odcinek między węzłem Tuszyn i węzłem Piotrków Trybunalski Zachód.