Od 30 kwietnia 2020 r. do 21 maja 2020 r. odbywać się będą konsultacje społeczne w sprawie rozbudowy drogi krajowej nr 79, od granicy województwa świętokrzyskiego do Krakowa. Dotyczyć one będą odcinków przebiegających przez gminy: Koszyce oraz Igołomia- Wawrzeńczyce. Konsultacje prowadzone będą wyłącznie drogą elektroniczną, z uwagi na epidemię koronawirusa. Wszystkie materiały i propozycje wariantów przebudowy skrzyżowań dostępne są już na stronach internetowych. Wypełnione przez mieszkańców ankiety przesyłane będą elektronicznie.
DK79 od granicy województw małopolskiego i świętokrzyskiego do Krakowa, o długości ok. 39 km, na potrzeby rozbudowy podzielona została na trzy odcinki. Przebiegają one przez gminy: odcinek I Koszyce (dł. 15,63 km), odcinek II Nowe Brzesko ( 10,88 km) oraz odcinek III Igołomia-Wawrzeńczyce (12,25 km). W dniach od 30.04.2020 r. do 21.05.2020 r. elektroniczne konsultacje społeczne będą się odbywać dla odcinków I oraz III czyli dla mieszkańców gmin: Koszyce oraz Igołomia-Wawrzeńczyce.
Wszystkie materiały informacyjno-konsultacyjne, czyli: prezentacja multimedialna, orientacja, plan zagospodarowania przestrzennego, ankieta jak również informacje dotyczące przebiegu konsultacji są dostępne na stronie internetowej każdego z odcinków, z możliwością ich pobrania:
http://dk79koszyce.pl/,
http://dk79igolomia-wawrzenczyce.pl/
Wypełnione ankiety mieszkańcy mogą przesyłać drogą elektroniczną na adresy:
odcinek I DK79 - dk79koszyce@ivia.pl
odcinek III DK79 - dk79igolomia-wawrzenczyce@ivia.pl
Ponadto w dniach 04.05.2020 r. oraz 11.05.2020 r. dyżur telefoniczny, w godzinach 7.00-19.00 pełnić będą wykonawcy dokumentacji projektowej pod numerami telefonów: +48 606 474 626 +48 668 329 517
Konsultacje społeczne dla odcinka II odbędą się w późniejszym terminie.
Zakres rozbudowy DK79 obejmuje:
• dostosowanie drogi do parametrów obciążenia nawierzchni 115 kN/oś,
• poszerzenie jezdni, przebudowę konstrukcji poboczy i korektę łuków poziomych i pionowych
• przebudowę skrzyżowań (korekta geometrii, korekta łuków, budowa pasów włączenia lub wyłączenia, pasów dla pojazdów skręcających w lewo lub w prawo, wysp kanalizujących, ew. przebudowa skrzyżowania na typu rondo),
• poprawę bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych, przebudowę zatok autobusowych oraz inne elementy poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego,
• budowę zabezpieczeń akustycznych w miejscach ponadnormatywnych przekroczeń hałasu a w pozostałych miejscach pozostawienia miejsca pod ekrany,
• przebudowę istniejących przepustów i mostów oraz ewentualną budowę nowych przepustów i obiektów mostowych,
• budowę obiektów i urządzeń ochrony środowiska,
• rozbudowę i przebudowę sieci i urządzeń uzbrojenia terenu kolidujących z inwestycją i budowę kanału technologicznego,
• zabezpieczenia skarp drogi przed ruchami osuwiskowymi,
• rozbudowę istniejących urządzeń telematyki drogowej (m.in. monitoringu wizyjnego, meteorologicznego oraz sterowania ruchem).
Umowy z wykonawcami na przygotowanie koncepcji programowej, uzyskanie decyzji środowiskowej, wykonanie projektów budowlanego i wykonawczego wraz z uzyskaniem zgody na realizację przebudowy podpisane zostały w lecie 2019 roku. Według planów ten etap prac ma się zakończyć w pierwszym kwartale 2024 r.