KONTRAKT „Przebudowa nawierzchni dr. kraj. Nr 9 Radom - Barwinek na odcinku: Niebylec - Lutcza od km 223+938 do km 227+963” |
OGÓLNY OPIS INWESTYCJI
Droga krajowa nr 9 Radom – Barwinek jest zaliczana do podstawowego układu komunikacyjnego Polski oraz do sieci dróg międzynarodowych, prowadząc ruch na kierunku północ-południe i stanowi połączenie międzyregionalnych i regionalnych ośrodków gospodarczych, administracyjnych i turystycznych oraz obsługę ruchu międzynarodowego w kierunku przejścia drogowego w Barwinku.
Pierwszy odcinek drogi stanowi połączenie przebudowanych odcinków w latach 2005/2006 (Połomia-Niebylec i na odcinku Lutcza od km 215+138 - 223+938 i 227+962-230+300). Głównym celem wykonywanych robót remontowych w czasie realizacji Kontraktu było dostosowanie było podniesienie standardu do wymogów unijnych.
WARTOŚĆ REALIZOWANYCH ROBÓT: 11 315 157,42 tys. zł. (brutto) WARTOŚĆ ZREALIZOWANYCH ROBÓT 2006r.: 8 773 902,58 tys. zł. (brutto)
Kontrakt jest współfinansowany ze środków Banku Światowego i EBI.
REALIZATORZY INWESTYCJI
ZAMAWIAJĄCY: |
Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie |
PROJEKTANT: |
Pracownia Studiów i Projektów Drogowych "KLOTOIDA" Mirosław Bajor, Andrzej Zygmunt ul. płk. St. Dąbka 8, 30-732 Kraków |
INSPEKTOR NADZORU: |
Jerzy Kobietowski |
WYKONAWCA: |
Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie, Sp. z o.o. 38-400 Krosno, ul. Tysiąclecia 38 |
KIEROWNIK BUDOWY: |
Marek Śnieżek |
|
|
CZAS REALIZACJI: |
lipiec 2006 r. – rozpoczęcie robót |
PLANOWANA DATA ZAKOŃCZENIA ROBÓT: |
czerwiec 2007 r. |
W tym przerwa zimowa z uwagi na brak możliwości w-wy ścieralnej SMA gr. 3,5 cm zgodnie z wymogami Specyfikacji Technicznej (dotyczącymi odpowiednich warunków atmosferycznych przy układaniu warstwy) oraz związanych z tym robót wykończeniowych.
PARAMETRY TECHNICZNE DROGI: - Klasa techniczna – GP 1/2, - Kategoria ruchu – KR4, - Obciążenie - 115 kN/oś - Droga - jednojezdniowa, dwupasmowa, dwukierunkowa (lokalnie dodatkowy pas do wyprzedzania) - Prędkość projektowa - Vp=60km/h (lokalnie Vp=50km/h) - Prędkość miarodajna - Vp=80km/h (lokalnie Vp=70km/h) - Przektrój - drogowy - szerokość jezdni 7,0 m - Nawierzchnia - jezdnia bitumiczna, - Chodniki - brak, (lokalnie w rejonie zatok szer. 178m) - Pobocza utwardzone szer. 1,25m (lokalnie 0,5m) - Gruntowe szer. 0,75m (lokalnie 0,5m)
| Roboty ziemne - formowanie skarp nasypów |
|
|
| Warstwa wiążąco - wzmacniająca WMS gr. 9 cm z oznakowaniem poziomym tymczasowym |
|
| Warstwa wiążąco - wzmacniająca WMS gr. 9 cm z oznakowaniem poziomym tymczasowym |
|
|
| Umocnienie skarp przepustu koszami kamiennymi oraz dna materacami siatkowo - kamiennymi |
|
| Ułożony odcinek ścieków typu "mulda" |
|
| Układanie ścieków typu "mulda" |
|
|
| Warstwa wiążąco - wzmacniająca WMS gr. 9 cm |
|
| Warstwa wiążąco - wzmacniająca WMS gr. 9 cm |
|
|
| Podbudowa z BA 0/25 gr. 10 cm str. L - odc. III robót |
|
| Poszerzenia - odcinek II robót km 225+350-226+075 |
|
|
| Podbudowa z kruszywa łamanego |
|
ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT
Wzmocnienie nośności nawierzchni drogi do 115 kN/oś – na dł. 4,0 km |
- Roboty ziemne |
17 011 m3 |
- Podbudowy :
- (z kruszywa łamanego, betonu asfaltowego 0/25 ogr w wy 8-10 cm)
- Warstwa wiążąca betonu asfaltowego o zwiększonej odporności na odkształcenia trwałe. |
46 374 m2
|
- Nawierzchnia z mieszanki grysowo-mastyksowej SMA |
44 339 m2 |
- Przepusty :
- dobudowa przepustu3x150 na poszerzeniu drogi, - wykonanie przepustów stalowych o przekroju kołowym z rur spiralnie karbowanych, - przepusty pod zjazdami. |
14 m 199 m
390 m |
- Urządzenia bezpieczeństwa ruchu: - oznakowanie poziome jezdni mat. grubowarstwowe - oznakowanie poziome jezdni punktowymi elementami odblaskowymi - oznakowanie pionowe - bariery ochronne stalowe |
3 586 m2 2 220 szt 97 szt 2 035 m |
- Elementy ulic: - chodniki - ścieki z prefabrykowanych elementów betonowych 60x60x15, trójkątnych typu D6 - z czterech i dziesięciu rzędów kostki brukowej betonowej |
315 m2 1 660 m
136 m |
- Zieleń drogowa : - wykonanie trawników dywanowych |
10 906 m2
|
- Inne roboty: - umocnienie skarp koszami siatkowo-kamiennymi o wysokości 0,5 m - wykonanie gurtów betonowych
- wykonanie umocnień skarp i dna cieku materacami siatkowo-kamiennymi o gr. 30 cm - zabezpieczenie wykopu ścianką szczelną kotwioną |
3 522 km 68 m3 59 m3 600 m2 60 m |
SPODZIEWANE REZULTATY PO ZAKOŃCZENIU PROJEKTU: - wymaganą nośność nawierzchni, - zmniejszenie hałasu i emisji spalin, - poprawę płynności ruchu i komfortu jazdy, - poprawę warunków ruchu pieszego, - zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego, - poprawę systemu odwodnienia. |