REHABILITACJA NAWIERZCHNI DROGI KRAJOWEJ NR 9 000
Niebylec - Lutcza

 

KONTRAKT
„Przebudowa nawierzchni dr. kraj. Nr 9 Radom - Barwinek
na odcinku:
Niebylec - Lutcza od km 223+938 do km 227+963”

OGÓLNY OPIS INWESTYCJI

Droga krajowa nr 9 Radom – Barwinek jest zaliczana do podstawowego układu komunikacyjnego Polski oraz do sieci dróg międzynarodowych, prowadząc ruch na kierunku północ-południe i stanowi połączenie międzyregionalnych i regionalnych ośrodków gospodarczych, administracyjnych i turystycznych oraz obsługę ruchu międzynarodowego w kierunku przejścia drogowego w Barwinku.

Pierwszy odcinek drogi stanowi połączenie przebudowanych odcinków w latach 2005/2006 (Połomia-Niebylec i na odcinku Lutcza od km 215+138 - 223+938 i 227+962-230+300).
Głównym celem wykonywanych robót remontowych w czasie realizacji Kontraktu było dostosowanie było podniesienie standardu do wymogów unijnych.


WARTOŚĆ REALIZOWANYCH ROBÓT: 11 315 157,42 tys. zł. (brutto)
WARTOŚĆ ZREALIZOWANYCH ROBÓT 2006r.: 8 773 902,58 tys. zł. (brutto)


Kontrakt jest współfinansowany ze środków Banku Światowego i EBI.

REALIZATORZY INWESTYCJI

ZAMAWIAJĄCY: Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie
PROJEKTANT: Pracownia Studiów i Projektów Drogowych "KLOTOIDA"
Mirosław Bajor, Andrzej Zygmunt ul. płk. St. Dąbka 8,
30-732 Kraków
INSPEKTOR NADZORU: Jerzy Kobietowski
WYKONAWCA: Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie, Sp. z o.o.
38-400 Krosno, ul. Tysiąclecia 38
KIEROWNIK BUDOWY: Marek Śnieżek



CZAS REALIZACJI: lipiec 2006 r. – rozpoczęcie robót
PLANOWANA DATA ZAKOŃCZENIA ROBÓT: czerwiec 2007 r.

W tym przerwa zimowa z uwagi na brak możliwości w-wy ścieralnej SMA gr. 3,5 cm zgodnie z wymogami Specyfikacji Technicznej (dotyczącymi odpowiednich warunków atmosferycznych przy układaniu warstwy) oraz związanych z tym robót wykończeniowych.

PARAMETRY TECHNICZNE DROGI:
- Klasa techniczna – GP 1/2,
- Kategoria ruchu – KR4,
- Obciążenie - 115 kN/oś
- Droga - jednojezdniowa, dwupasmowa, dwukierunkowa (lokalnie dodatkowy pas do wyprzedzania)
- Prędkość projektowa - Vp=60km/h (lokalnie Vp=50km/h)
- Prędkość miarodajna - Vp=80km/h (lokalnie Vp=70km/h)
- Przektrój - drogowy - szerokość jezdni 7,0 m
- Nawierzchnia - jezdnia bitumiczna,
- Chodniki - brak, (lokalnie w rejonie zatok szer. 178m)
- Pobocza utwardzone szer. 1,25m (lokalnie 0,5m)
- Gruntowe szer. 0,75m (lokalnie 0,5m)
 

 

100_2819_s.jpg 
Roboty ziemne - formowanie skarp nasypów  
 
100_2898_s.jpg 
Warstwa wiążąco - wzmacniająca WMS gr. 9 cm z oznakowaniem poziomym tymczasowym  
100_2902_s.jpg 
Warstwa wiążąco - wzmacniająca WMS gr. 9 cm z oznakowaniem poziomym tymczasowym  
 
100_2924_s.jpg 
Umocnienie skarp przepustu koszami kamiennymi oraz dna materacami siatkowo - kamiennymi  

100_2931_s.jpg 
Ułożony odcinek ścieków typu "mulda"  

 

100_2933_s.jpg 
Układanie ścieków typu "mulda"  
 
100_2646_s.jpg 
Warstwa wiążąco - wzmacniająca WMS gr. 9 cm  
100_2684_s.jpg 
Warstwa wiążąco - wzmacniająca WMS gr. 9 cm  
 
100_2553_s.jpg 
Podbudowa z BA 0/25 gr. 10 cm str. L - odc. III robót  
100_2569_s.jpg 
Poszerzenia - odcinek II robót km 225+350-226+075  
 
100_2455_s.jpg 
Podbudowa z kruszywa łamanego  

100_2456_s.jpg 
Ściana czołowa przepustu Helcor P07 fi150 cm  

100_2462_s.jpg 
Podbudowa z betonu asfaltowego  

100_2464_s.jpg 
Podbudowa z betonu asfaltowego  

ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT

Wzmocnienie nośności nawierzchni drogi do 115 kN/oś – na dł. 4,0 km

- Roboty ziemne

17 011 m3

- Podbudowy :

       - (z kruszywa łamanego, betonu asfaltowego 0/25 ogr w 
        wy 8-10 cm)

       - Warstwa wiążąca betonu asfaltowego o zwiększonej
        odporności na odkształcenia trwałe.


46 374 m2

 

- Nawierzchnia z mieszanki grysowo-mastyksowej  SMA

44 339 m2

- Przepusty :

 - dobudowa przepustu3x150 na poszerzeniu drogi,
 - wykonanie przepustów stalowych o przekroju kołowym z 
   rur spiralnie karbowanych,
 - przepusty pod zjazdami.



14 m
199 m

390 m

- Urządzenia bezpieczeństwa ruchu:
      - oznakowanie poziome jezdni mat. grubowarstwowe
      - oznakowanie poziome jezdni punktowymi elementami odblaskowymi
      - oznakowanie pionowe
      - bariery ochronne stalowe

3 586 m2
2 220 szt
  97 szt
2 035 m

- Elementy ulic:
      - chodniki 
      - ścieki z prefabrykowanych elementów betonowych
       60x60x15, trójkątnych typu D6
      - z czterech i dziesięciu rzędów kostki brukowej betonowej                         

   315 m2
1 660 m

  136 m

- Zieleń drogowa :
      - wykonanie trawników dywanowych


10 906 m2

- Inne roboty:
      - umocnienie skarp koszami siatkowo-kamiennymi o 
wysokości 0,5 m
      - wykonanie gurtów betonowych

      - wykonanie umocnień skarp i dna cieku materacami siatkowo-kamiennymi o gr. 30 cm
         - zabezpieczenie wykopu ścianką szczelną kotwioną

3 522 km
      68 m3
    59 m3
  600 m2
  60 m

SPODZIEWANE REZULTATY PO ZAKOŃCZENIU PROJEKTU:
- wymaganą nośność nawierzchni,
- zmniejszenie hałasu i emisji spalin,
- poprawę płynności ruchu i komfortu jazdy,
- poprawę warunków ruchu pieszego,
- zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- poprawę systemu odwodnienia.