KONTRAKT NR 520 „Rehabilitacja i wzmocnienie nawierzchni dr. kraj. Nr 77 na odcinkach: Skołoszów – Zadąbrowie od km 130+914 do km 133+414, Zadąbrowie – Orły od km 134+500 do km 135+800 I Orły – Duńkowiczki od km 137+150 do km 139+500” |
OGÓLNY OPIS INWESTYCJI
Droga krajowa nr 77 na przedmiotowych trzech odcinkach przebiega w terenie pagórkowatym z łukami pionowymi i poziomymi częściowo w wykopie i w przeważającej części w nasypie. Podstawową funkcją drogi krajowej nr 77 jest połączenie międzyregionalnych i regionalnych ośrodków gospodarczych, administracyjnych i turystycznych oraz obsługa ruchu międzynarodowego w kierunku przejść granicznych w Medyce i Korczowej.
Pierwszy odcinek Skołoszów-Zadąbrowie- powiat jarosławski- rozpoczyna się w miejscu zakończenia obwodnicy m. Radymno w terenie niezabudowanym jako odcinek prosty.
Drugi odcinek Zadąbrowie- Orły- powiat przemyski-rozpoczyna się od km 134+500 odcinkiem prostym i przebiega przez m.Zadąbrowie do km 135+800, który w km 135+000 i w km 135+320 przechodzi w łuk poziomy prawy i kończy się również odcinkiem prostym.
Trzeci odcinek Orły- Duńkowiczki – powiat przemyski- rozpoczyna się w terenie zabudowanym m. Orły od km 137+150 do km 137+529, następnie do km 138+800 poza obszarem zabudowanym m. Orły i do km 139+500 w terenie nie zabudowanym m. Duńkowiczki i przebiega w odcinku prostym.
Głównym celem wykonywanych robót remontowych w czasie realizacji Kontraktu było podniesienie standardu drogi do wymogów unijnych.
WARTOŚĆ ZREALIZOWANYCH ROBÓT: 11 984,0 tys.zł.
Kontrakt był współfinansowany ze środków zagranicznych tj. z pożyczki Banku Światowego w ramach II Projektu Drogowego, Program pn. „Rehabilitacja nawierzchni”.
REALIZATORZY INWESTYCJI
ZAMAWIAJĄCY: |
Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie |
KIEROWNIK PROJEKTU: |
Elżbieta Medyńska - GDDKiA Oddział w Rzeszowie |
INSPEKTOR NADZORU: |
Piotr Bartocha – BOI- Biuro Obsługi Inwestycyjnej w Przemyślu Sp. z o.o. |
KIEROWNIK BUDOWY: |
Stanisław Babiś |
WYKONAWCA: |
Joint Venture: Lider: Necso Entrecanales Cubiertas S.A. , Avda. de Europa 19 Parque Empresarial La Moraleja, 28-108 Alcobendas, Madryt, Hiszpania
Partner: Mostostal Warszawa S.A. ul. Konstruktorska 11 A, 02-673 Warszawa |
PODWYKONAWCY: |
- SKANSKA S.A. Oddział Budownictwa Drogowego w Rzeszowie - roboty drogowe na odcinku I i II oraz MCE na odcinku III - „BALTOM” Sp. z o.o. - remiksing powierzchniowy na gorąco na odc. I - Zakład Produkcji Znaków Drogowych „WIMED” – oznakowanie poziome i pionowe |
CZAS REALIZACJI: |
czerwiec 2004 r. – rozpoczęcie robót |
PLANOWANA DATA ZAKOŃCZENIA ROBÓT: |
maj 2005 r. |
W miesiącu grudniu z powodu nastania warunków atmosferycznych uniemożliwiających dalszą realizację robót drogowych wprowadzono przerwę zimową.
PARAMETRY TECHNICZNE DROGI
- klasa techniczna – GP, - ilość pasów ruchu – 4, - szerokość jezdni – 14,00 m. - szerokość opasek bitumicznych i ziemnych 2*2*0,5 m. - szerokość korony – 16,00 m. - obciążenie nawierzchni 115 kN/oś
| Odcinek II 8211; oznakowane przejście dla pieszych w m. Orły |
|
|
| Odcinek II - Zadąbrowie - Orły |
|
ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT
Wzmocnienie nośności nawierzchni drogi do 115 KN/oś – na dł. 6,150 km |
- poprzez wykonanie podbudowy w technologii:
§ recyklingu na zimno z mieszanki cementowo-emulsyjnej (MCE) § remiksingu pwierzchniowego na gorąco z przetworzeniem istniejących warstw bitumicznych – 38 025 m2, |
54 235 m2
38 025 m2 |
- wykonanie nowych warstw konstrukcyjnych: wiążącej i ścieralnej |
94 461 m2 |
- wykonanie ciągów komunikacyjnych usytuowanych poza rowem drogowym: § przebudowa chodnika na długości : § budowie nowego chodnika długości: |
1 281 m 1 502 m |
- remont przepustów pod korona drogi |
10 szt |
- wykonanie zatok autobusowych i postojowych § zatok autobusowych § zatok postojowych |
3 szt 2 szt |
- remont skrzyżowań z drogami powiatowymi Zadąbrowie-Sośnica i Orły-Małkowice |
2 szt |
- przebudowa zjazdów do nieruchomości i posesji prywatnych o nawierzchni bitumicznej |
147 szt |
- wykonanie bezpiecznych konstrukcji wsporczych przy przejściach dla pieszych wraz z azylami bezpieczeństwa, |
3 szt |
- ustawienie barier ochronnych stalowych na długości |
1 060 m |
- wykonaniu nowego oznakowania pionowego i poziomego wykonanego z materiałów wyższej generacji tj. w technologii grubowarstwowej (masami termoplastycznymi) z liniami krawędziowymi z funkcja akustyczną |
8 342 m2 |
- oczyszczenie i odmulenie rowów przydrożnych na długości wraz z umocnieniem skarp płytami chodnikowymi na długości |
12 300 m 8 400 m |
REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU:
- wymaganą nośność nawierzchni, - zmniejszenie hałasu i emisji spalin, - poprawę płynności ruchu i komfortu jazdy, - poprawę warunków ruchu pieszego, - zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego, - poprawę systemu odwodnienia.
| Odcinek II - Zadąbrowie - Orły |
|
|
|
| Odcinek III - Orły - Duńkowiczki |
|
| Odcinek II - Zadąbrowie - Orły |
|
| Odcinek II - Zadąbrowie - Orły |
| |