REHABILITACJA I WZMOCNIENIE NAWERZCHNI DR. KRAJ. NR 7
Skołoszów – Zadąbrowie, Zadąbrowie – Orły, Orły – Duńkowiczki

 

KONTRAKT NR 520
„Rehabilitacja i wzmocnienie nawierzchni dr. kraj. Nr 77
na odcinkach:
Skołoszów – Zadąbrowie od km 130+914 do km 133+414, Zadąbrowie – Orły od km 134+500 do km 135+800
I Orły – Duńkowiczki od km 137+150 do km 139+500”

OGÓLNY OPIS INWESTYCJI

Droga krajowa nr 77 na przedmiotowych trzech odcinkach przebiega w terenie pagórkowatym z łukami pionowymi i poziomymi częściowo w wykopie i w przeważającej części w nasypie.
Podstawową funkcją drogi krajowej nr 77 jest połączenie międzyregionalnych i regionalnych ośrodków gospodarczych, administracyjnych i turystycznych oraz obsługa ruchu międzynarodowego w kierunku przejść granicznych w Medyce i Korczowej.

Pierwszy odcinek Skołoszów-Zadąbrowie- powiat jarosławski- rozpoczyna się w miejscu zakończenia obwodnicy m. Radymno w terenie niezabudowanym jako odcinek prosty.

Drugi odcinek Zadąbrowie- Orły- powiat przemyski-rozpoczyna się od km 134+500 odcinkiem prostym i przebiega przez m.Zadąbrowie do km 135+800, który w km 135+000 i w km 135+320 przechodzi w łuk poziomy prawy i kończy się również odcinkiem prostym.

Trzeci odcinek Orły- Duńkowiczki – powiat przemyski- rozpoczyna się w terenie zabudowanym m. Orły od km 137+150 do km 137+529, następnie do km 138+800 poza obszarem zabudowanym m. Orły i do km 139+500 w terenie nie zabudowanym m. Duńkowiczki i przebiega w odcinku prostym.

Głównym celem wykonywanych robót remontowych w czasie realizacji Kontraktu było podniesienie standardu drogi do wymogów unijnych.


WARTOŚĆ ZREALIZOWANYCH ROBÓT: 11 984,0 tys.zł.

Kontrakt był współfinansowany ze środków zagranicznych tj. z pożyczki Banku Światowego w ramach II Projektu Drogowego, Program pn. „Rehabilitacja nawierzchni”.
 

REALIZATORZY INWESTYCJI

ZAMAWIAJĄCY: Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie
KIEROWNIK PROJEKTU: Elżbieta Medyńska - GDDKiA Oddział w Rzeszowie
INSPEKTOR NADZORU: Piotr Bartocha – BOI- Biuro Obsługi Inwestycyjnej w Przemyślu Sp. z o.o.
KIEROWNIK BUDOWY: Stanisław Babiś
WYKONAWCA: Joint Venture:
Lider: Necso Entrecanales Cubiertas S.A. , Avda. de
Europa 19 Parque Empresarial La Moraleja,
28-108 Alcobendas, Madryt, Hiszpania

Partner: Mostostal Warszawa S.A.
ul. Konstruktorska 11 A, 02-673 Warszawa
PODWYKONAWCY: - SKANSKA S.A. Oddział Budownictwa Drogowego w Rzeszowie - roboty drogowe
na odcinku I i II oraz MCE na odcinku III
- „BALTOM” Sp. z o.o. - remiksing powierzchniowy na gorąco na odc. I
- Zakład Produkcji Znaków Drogowych „WIMED” – oznakowanie poziome i pionowe



CZAS REALIZACJI: czerwiec 2004 r. – rozpoczęcie robót
PLANOWANA DATA ZAKOŃCZENIA ROBÓT: maj 2005 r.

W miesiącu grudniu z powodu nastania warunków atmosferycznych uniemożliwiających dalszą realizację robót drogowych wprowadzono przerwę zimową.

PARAMETRY TECHNICZNE DROGI

- klasa techniczna – GP,
- ilość pasów ruchu – 4,
- szerokość jezdni – 14,00 m.
- szerokość opasek bitumicznych i ziemnych 2*2*0,5 m.
- szerokość korony – 16,00 m.
- obciążenie nawierzchni 115 kN/oś


zdjecie1_s.jpg
Odcinek II 8211; oznakowane przejście dla pieszych w m. Orły  

 
zdjecie2_s.jpg 
Odcinek II - Zadąbrowie - Orły  


ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT
 

Wzmocnienie nośności nawierzchni drogi do 115 KN/oś – na dł. 6,150 km

-      poprzez wykonanie podbudowy w technologii:

 §   recyklingu na zimno z mieszanki cementowo-emulsyjnej (MCE)
§  
remiksingu pwierzchniowego na gorąco z przetworzeniem istniejących warstw  bitumicznych – 38 025 m2,

 

54 235 m2

38 025 m2

-  wykonanie  nowych warstw konstrukcyjnych:  wiążącej i ścieralnej 94 461 m2
-      wykonanie ciągów komunikacyjnych usytuowanych poza rowem drogowym:
 
 §   przebudowa  chodnika na długości :
    
§   budowie nowego chodnika  długości:

1 281 m
1 502 m
- remont przepustów pod korona drogi 10 szt
-  wykonanie zatok autobusowych i postojowych
 §  
zatok autobusowych
 §  
zatok postojowych
3 szt
2 szt
- remont skrzyżowań z drogami powiatowymi Zadąbrowie-Sośnica i
    Orły-Małkowice
2 szt
- przebudowa zjazdów do nieruchomości i posesji prywatnych o 
 nawierzchni bitumicznej
147  szt
- wykonanie  bezpiecznych konstrukcji wsporczych przy przejściach dla
    pieszych wraz z  azylami bezpieczeństwa,  
3 szt
- ustawienie barier ochronnych stalowych na długości  1 060 m
 - wykonaniu nowego oznakowania pionowego i poziomego wykonanego z materiałów wyższej generacji tj. w technologii grubowarstwowej (masami termoplastycznymi) z  liniami krawędziowymi z funkcja akustyczną 8 342 m2
-  oczyszczenie i odmulenie rowów przydrożnych na długości
   wraz z umocnieniem skarp płytami chodnikowymi na długości
12 300 m
8 400 m

REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU:

- wymaganą nośność nawierzchni,
- zmniejszenie hałasu i emisji spalin,
- poprawę płynności ruchu i komfortu jazdy,
- poprawę warunków ruchu pieszego,
- zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- poprawę systemu odwodnienia.


zdjecie3_s.jpg 
Odcinek II - Zadąbrowie - Orły  

 
zdjecie4_s.jpg 
  

 


zdjecie5_s.jpg 
Odcinek III - Orły - Duńkowiczki  

 


zdjecie6_s.jpg 
Odcinek II - Zadąbrowie - Orły  

 


zdjecie7_s.jpg 
Odcinek II - Zadąbrowie - Orły