KONTRAKT NR 1/RZ/KFD/08
Przebudowa drogi krajowej nr 9 Radom - Barwinek na odcinku przez m. Dukla od km 266+594 do km 270+738 |
1. OGÓLNY OPIS KONTRAKTU
Droga krajowa Nr 9, stanowi element układu komunikacyjnego kraju umożliwiający dojazd do granicy ze Słowacją [przejście graniczne w m. Barwinku] w południowo-wschodniej części Polski.
Odcinek drogi krajowej nr 9 objęty projektem odnowy zlokalizowany jest w województwie podkarpackim, w powiecie dukielskim, w gminie i mieście Dukla i przebiega przez obszar zabudowany. Początek zakresu Kontraktu znajduje się w km 266+594 DK nr 9 (miejscowość Cergowa w rejonie mostu), natomiast koniec zakresu znajduje się w km 270+738 DK nr9 (miejscowość Lipowica).
Głównym celem niniejszego Kontraktu było wzmocnienie nawierzchni drogi do obciążenia 115 kN/oś, oraz korekta organizacji ruchu poprawiająca bezpieczeństwo na drodze dla wszystkich uczestników ruchu drogowego.
WARTOŚĆ REALIZOWANYCH ROBÓT: 11 393 296,37 zł (brutto)
Kontrakt był współfinansowany ze: środków budżetowych Skarbu Państwa i EBI
2. REALIZATORZY KONTRAKTU
ZAMAWIAJĄCY: |
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie, ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów |
KIEROWNIK PROJEKTU: |
Elżbieta Medyńska – GDDKiA Oddział w Rzeszowie |
INSPEKTOR NADZORU: |
Stanisław Pękalski – GDDKiA Rejon w Krośnie |
KIEROWNIK BUDOWY: |
Zbigniew Janocha - Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie |
WYKONAWCA: |
Konsorcjum: Lider: Rejon Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. ul. Tysiąclecia 38, 38-400 Krosno
Partner: Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Mostowych Sp. z o.o. Aleje Wojska Polskiego 74, 38-500 Sanok
Partner: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych i Drogowych w Krośnie S.A., ul. Grodzka 26, 38-400 Krosno |
3. LOKALIZACJA KONTRAKTU
- odcinek przez m. DUKLA od km 266+594 do km 270+738” – długości 4,144 km
CZAS REALIZACJI: 8 miesięcy DATA ROZPOCZĘCIA ROBÓT: 06 luty 2008r. DATA ZAKOŃCZENIA ROBÓT: 22 październik 2008r.
4. PARAMETRY TECHNICZNE OBIEKTÓW
KLASA TECHNICZNA: |
GP |
KATEGORIA RUCHU: |
KR 4 |
OBCIĄŻENIE: |
115 kN/oś |
PRZEKRÓJ DROGOWY: |
uliczny i szlakowy jednojezdniowy |
ILOŚĆ PASÓW RUCHU: |
2 - 3 |
PAS RUCHU NA WPROST: |
3,25 m |
PAS RUCHU DLA RELACJI SKRĘTNYCH: |
3,00 m |
OPASKA Z KRUSZYWA ŁAMANEGO |
2 x 0,25 m |
POBOCZA BITUMICZNE: |
2 x 1,25 m |
CHODNIKI: |
1,50 - 2,00 m |
5. ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT
Þ |
Wyniesienie granic pasa drogowego ze stabilizacją punktów |
202 pkt |
Þ |
Likwidacja przełomów |
1800 m2 |
Þ |
Wzmocnienie istniejącego odcinka drogi oraz wykonanie poszerzeń jezdni i poboczy: |
|
|
§ frezowanie istniejącej warstwy ścieralnej , średnio 5 cm |
14 719 m2 |
|
§ koryta na głębokość 65 cm |
982 m2 |
|
§ warstwy separacyjno-filtracyjnej z geowłókniny |
789 m2 |
|
§ warstwy podbudowy z pospółki grub. 25 i 40 cm |
1 493 m2 |
|
§ warstwy podbudowy z kruszywa łamanego grub. 20 cm |
1 588 m2 |
|
§ warstwy podbudowy z BA 0/25 mm grub. 8, 11 i 13 cm |
36 155 m2 |
|
§ warstwy wiążącej z BA 0/20 mm grub. 6 i 8 cm |
44 803 m2 |
|
§ warstwy ścieralnej z SMA 0/12,8 mm grub. 4 cm |
40 432 m2 |
Þ |
Ułożenie geosiatki pomiędzy podbudową z BA a warstwą wiążącą |
925 m2 |
Þ |
Przebudowa skrzyżowań – wydzielenie pasa dla lewoskrętu |
13 szt |
Þ |
Uzupełnienie poboczy kruszywem łamanym 0-31,5 |
4 114 m |
Þ |
Remont kanalizacji deszczowej: |
|
|
§ wykonanie kanału z rur PP o śr. 50 cm |
1 752 m |
|
§ przykanaliki z rur PCV śr. 20 cm |
200 m |
|
§ studnie ściekowe |
55 szt |
|
§ studnie rewizyjne |
28 szt |
|
§ odwodnienie liniowe z elementów prefabrykowanych |
26 m |
|
§ regulacja i oczyszczenie kratek ściekowych, studni ściekowych, rewizyjnych i teletechnicznych |
63 szt |
|
§ czyszczenie urządzeń odwadniających (przepustów i studni rewizyjnych) |
17 szt |
|
§ przebudowa wylotów kanalizacji deszczowej z odprowadzeniem wód do potoku Dukiełka |
3 wyloty |
|
§ montaż separatorów |
3 kpl |
|
§ udrożnienie istniejącego odwodnienia – oczyszczenie rowów z namułu z profilowaniem skarp |
3 355 m |
|
§ wykonanie przepustów pod korona drogi z blachy falistej o śr. 100 i
| |