Przebudowa drogi krajowej nr 9 Radom - Barwinek na odcinku przez m. Dukla
Przebudowa drogi krajowej nr 9 Radom - Barwinek na odcinku przez m. Dukla od km 266+594 do km 270+738

 

KONTRAKT NR 1/RZ/KFD/08

Przebudowa drogi krajowej nr 9
Radom - Barwinek na odcinku przez m. Dukla
od km 266+594 do km 270+738

1. OGÓLNY  OPIS  KONTRAKTU

Droga krajowa Nr 9,  stanowi  element układu komunikacyjnego kraju umożliwiający  dojazd do granicy ze Słowacją [przejście graniczne w m. Barwinku] w południowo-wschodniej części Polski. 

Odcinek drogi krajowej nr 9 objęty projektem odnowy zlokalizowany jest w województwie podkarpackim, w powiecie dukielskim, w gminie i mieście Dukla i przebiega przez  obszar zabudowany.
 
Początek zakresu Kontraktu znajduje się w km 266+594 DK nr 9 (miejscowość Cergowa w rejonie mostu), natomiast koniec zakresu znajduje się w km 270+738 DK nr9 (miejscowość Lipowica).

Głównym celem niniejszego Kontraktu było wzmocnienie nawierzchni drogi do obciążenia 115 kN/oś, oraz korekta organizacji ruchu poprawiająca bezpieczeństwo na drodze dla wszystkich uczestników ruchu drogowego.

WARTOŚĆ REALIZOWANYCH ROBÓT: 11 393 296,37 zł (brutto)

Kontrakt był współfinansowany ze:  środków budżetowych Skarbu Państwa i EBI

2. REALIZATORZY  KONTRAKTU

ZAMAWIAJĄCY: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie, ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów
KIEROWNIK PROJEKTU: Elżbieta Medyńska – GDDKiA Oddział w Rzeszowie
INSPEKTOR NADZORU: Stanisław Pękalski – GDDKiA Rejon w Krośnie
KIEROWNIK BUDOWY: Zbigniew Janocha - Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie
WYKONAWCA: Konsorcjum:
Lider: Rejon Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o.
         ul. Tysiąclecia 38, 38-400 Krosno

Partner:
       Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Mostowych Sp. z o.o.
       Aleje Wojska Polskiego 74, 38-500 Sanok

Partner:
       Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych i Drogowych
       w Krośnie S.A., ul. Grodzka 26, 38-400 Krosno

3. LOKALIZACJA KONTRAKTU

punkt.jpg  - odcinek przez m. DUKLA od km 266+594 do km 270+738” – długości 4,144 km

dukla_s.jpg 


CZAS REALIZACJI:  8 miesięcy
                            DATA ROZPOCZĘCIA ROBÓT: 06 luty 2008r.
                            DATA ZAKOŃCZENIA ROBÓT: 22 październik 2008r.

4. PARAMETRY TECHNICZNE OBIEKTÓW

KLASA TECHNICZNA: GP
KATEGORIA RUCHU:

KR 4

OBCIĄŻENIE: 115 kN/oś
PRZEKRÓJ DROGOWY: uliczny i szlakowy jednojezdniowy
ILOŚĆ PASÓW RUCHU: 2 - 3
PAS RUCHU NA WPROST: 3,25 m
PAS RUCHU DLA RELACJI SKRĘTNYCH: 3,00 m
OPASKA Z KRUSZYWA ŁAMANEGO 2 x 0,25 m
POBOCZA BITUMICZNE: 2 x 1,25 m
CHODNIKI: 1,50 - 2,00 m

5. ZAKRES  RZECZOWY  ZREALIZOWANYCH ROBÓT

Þ

Wyniesienie granic pasa drogowego ze stabilizacją punktów

202 pkt

Þ

Likwidacja przełomów

1800 m2

Þ

Wzmocnienie istniejącego odcinka drogi oraz wykonanie poszerzeń jezdni i poboczy:

 

§      frezowanie istniejącej warstwy ścieralnej , średnio 5 cm

14 719 m2

 

§      koryta na głębokość 65 cm

982 m2

 

§      warstwy separacyjno-filtracyjnej z geowłókniny

789 m2

 

§      warstwy podbudowy z pospółki grub. 25 i 40 cm

1 493 m2

 

§      warstwy podbudowy z kruszywa łamanego grub. 20 cm

1 588 m2

 

§      warstwy podbudowy z BA 0/25 mm grub. 8, 11 i 13 cm

36 155 m2

 

§      warstwy wiążącej z BA 0/20 mm grub. 6 i 8 cm

44 803 m2

 

§      warstwy ścieralnej z SMA 0/12,8 mm grub. 4 cm

40 432 m2

Þ

Ułożenie geosiatki pomiędzy podbudową z BA a warstwą wiążącą

925 m2

Þ

Przebudowa skrzyżowań – wydzielenie pasa dla lewoskrętu

13 szt

Þ

Uzupełnienie poboczy kruszywem łamanym 0-31,5

4 114 m

Þ

Remont kanalizacji deszczowej:

 

§      wykonanie kanału z rur PP o śr. 50 cm

1 752 m

 

§      przykanaliki z rur PCV śr. 20 cm

200 m

 

§      studnie ściekowe

55 szt

 

§      studnie rewizyjne

28 szt

 

§      odwodnienie liniowe z elementów prefabrykowanych

26 m

 

§      regulacja i oczyszczenie kratek ściekowych, studni ściekowych, rewizyjnych i teletechnicznych

63 szt

 

§      czyszczenie urządzeń odwadniających (przepustów i studni rewizyjnych)

17 szt

 

§      przebudowa wylotów kanalizacji deszczowej z odprowadzeniem wód do potoku Dukiełka

3 wyloty

 

§      montaż separatorów

3 kpl

 

§      udrożnienie istniejącego odwodnienia – oczyszczenie rowów z namułu z profilowaniem skarp

3 355 m

 

§      wykonanie przepustów pod korona drogi z blachy falistej o śr. 100 i