Węzeł Skarżysko-Kamienna Północ ma już nawierzchnię
W pierwszych dniach maja ułożona została nawierzchnia na ostatnich odcinkach łącznic i dróg dojazdowych do węzła drogi ekspresowej S7 Skarżysko-Kamienna Północ. Do wykonania zostało między innymi oznakowanie i nawierzchnia na fragmentach innych dróg dojazdowych.

Droga ekspresowa S7 od granicy województwa świętokrzyskiego do Skarżyska-Kamiennej została oddana do użytkowania w grudniu 2019, na pięć miesięcy przed terminem wynikającym z umowy. Teraz zgodnie z kontraktem wykonawca kończy prace poza użytkowanym ciągiem głównym S7, głównie w obrębie węzła Skarżysko-Kamienna Północ i dróg dojazdowych. Rozpoczęcie zasadniczych prac na węźle Skarżysko-Kamienna Północ możliwe było po skierowaniu ruchu tranzytowego na nowy 8-kilometrowy ciąg główny S7.
W pierwszych dniach maja ułożona została ostatnia warstwa ścieralna nawierzchni na drodze łączącej węzeł Skarżysko-Kamienna Północ z dawnym przebiegiem drogi krajowej nr 7 oraz na rondzie komunikującym starodroże z łacznikiem do węzła. Do wykonania pozostało między innymi oznakowanie poziome i pionowe. Kontynuowane są także roboty bitumieczne na jednej z dróg dojazdowych oraz na ulicach Krakowskiej i Paryskiej w Skarżyku-Kamiennej w sąsiedztwie węzła Zachód. Jednocześnie prowadzone są roboty wykończeniowo-porządkowe. Zakończenie zasadniczych prac planowane jest do końca tego tygodnia, w maju planowane jest wdrożenie nowej organizacji ruchu na węźle Skarżysko-Kamiena Północ. Ruch drogą ekspresową S7 na skarżyskim odcinku odbywał się będzie na dotychczasowych zasadach, a kierowcy zyskają dodatkowe połączenia lokalne.

Dzięki otwartej w grudniu nowej blisko 8-kilometrowej drodze S7 znacznie skrócony został czas podróżowania między Warszawą, Kielcami i Krakowem, zniknął ostatni jednojezdniowy fragment między granicą województw świętokrzyskiego i małopolskiego a Warszawą. Cała droga na odcinku 200 km od granicy województwa małopolskiego w kierunku Warszawy ma parametry dwujezdniowej trasy ekspresowej. Na terenie województwa świętokrzyskiego droga nr 7 jest ekspresowa na całej długości. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Całkowita wartość projektu to blisko 344,4 mln złotych, wartość dofinansowania w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko to około 156,9 mln złotych.

 

GDDKiA

 

Informacje o inwestycji

 

  • Długość odcinka – 7,6 km
  • Przekrój drogi - 2 jezdnie po 2 pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas
  • Szerokość pasa ruchu - 3,5 m                                                                                   
  • Szerokość pasów awaryjnych - 2,5 m                                                                   
  • Szerokość pasa dzielącego – 12 m
  • Maksymalne obciążenie - 115kN/oś                                                                   
  • Liczba węzłów – dwa (Skarżysko-Kamienna Północ, Skarżysko-Kamienna Zachód)
  • Liczba obiektów inżynierskich: dwa mosty, sześć wiaduktów drogowych (pięć w ciągu drogi S7 i jeden nad S7), dwa przejścia dla zwierząt średnich (dwa wiadukty w ciągu drogi S7), pięć przejść dla zwierząt małych (przepusty), trzy ściany oporowe, cztery mury oporowe
  • Data rozpoczęcia kontraktu:  10.10.2017r., data zakończenia: 9.05.2020r.

  • Wykonawca inwestycji – Budimex SA,  nadzór inwestycji BBC Best Building Consultans

Więcej zdjęć dokumentujących postęp robót można obejrzeć na stronie internetowej kontraktu

https://s7skarzysko.pl/