Przebudowa drogi krajowej nr 84 Sanok - Krościenko - Granica Państwa na odcinku Glinne - Uherce
Przebudowa drogi krajowej nr 84 Sanok – Krościenko – Granica Państwa na odcinku Glinne - Uherce od km 19+775 do km 20+704

 

KONTRAKT NR 1/RZ/KFD/08
Przebudowa drogi  krajowej nr 84
Sanok – Krościenko – Granica Państwa
na odcinku Glinne - Uherce
od km 19+775 do km 20+704

1. OGÓLNY OPIS INWESTYCJI

Droga krajowa Nr 84, stanowi element układu komunikacyjnego kraju umożliwiający dojazd do granicy z Ukrainą [przejście graniczne w m. Krościenko] w południowo-wschodniej części Polski.
Przedmiotowy odcinek drogi znajduje się na terenie województwa podkarpackiego w południowej jego części w powiecie leskim.

Głównym celem niniejszego Kontraktu jest wzmocnienie nawierzchni drogi do obciążenia 115 kN/oś, oraz zwiększenie bezpieczeństwa dla wszystkich uczestników ruchu drogowego poprzez poszerzenie istniejącej jezdni z 6,0 do 7,0 m oraz korektę organizacji ruchu.
 

WARTOŚĆ REALIZOWANYCH ROBÓT: 2 213 008,53 (brutto)

Kontrakt był współfinansowany ze środków:
Krajowego Funduszu Drogowego i środków budżetowych - 50%
Krajowego Funduszu Drogowego i pożyczki z Europejskiego Banku Inwestycyjnego-50%

2. REALIZATORZY  INWESTYCJI

ZAMAWIAJĄCY: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie, ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów
KIEROWNIK PROJEKTU: Elżbieta Medyńska – GDDKiA Oddział w Rzeszowie
INSPEKTOR NADZORU: Mariusz Błyskal – Rejon Lesko
KIEROWNIK BUDOWY: Antoni Zabłocki -
„DROGBUD” Podkarpacki Holding Budowy Dróg Sp. z o.o.
WYKONAWCA: „DROGBUD” Podkarpacki Holding Budowy Dróg Sp. z o.o.
ul. 1 Maja 42 38-100 Strzyżów
PODWYKONAWCY: „Usługi Geodezyjne” Tadeusz Szczepanik
ul. Słowackiego 8/7, 37-500 Jarosław

3. LOKALIZACJA INWESTYCJI

kropa.jpg - odcinek GLINNE – UHERCE od km 19+775 do km 20+704 – długości 929 m



   CZAS REALIZACJI:  7 miesięcy
                              
DATA ROZPOCZĘCIA ROBÓT: 27 stycznia 2008r.
                                       DATA ZAKOŃCZENIA ROBÓT: 4 sierpnia 2008r.

4. PARAMETRY TECHNICZNE OBIEKTÓW

KLASA TECHNICZNA: G
KATEGORIA RUCHU:

KR 3

OBCIĄŻENIE: 115 kN/oś
PRZEKRÓJ DROGOWY: szlakowy
ILOŚĆ PASÓW RUCHU: 2 po 3,50 m
OPASKA BITUMICZNA: 2 x 0,25 m
POBOCZA ZIEMNE ULEPSZONE KRUSZYWEM ŁAMANYM 2 x 1,25 m
PRĘDKOŚĆ PROJEKTOWANA: Vp=50-60 km/h

5. REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU

- wzmocnienie nawierzchni drogi do obciążenia 115 kN/oś,
- zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez:
   - poprawę płynności ruchu,
   - zwiększenie komfortu jazdy,
   - poszerzenie istniejącej jezdni z 6,0 do 7,0 m oraz  korektę organizacji ruchu. 
- poprawę systemu odwodnienia.

6. ZDJĘCIA PRZEDSTAWIAJĄCE EFEKT WYKONANEGO REMONTU DROGI

1_s.jpg    2_s.jpg 
3_s.jpg   

7. ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT

Þ

Poszerzenie jezdni poprzez wykonanie:

 

1 827,0 m2

 

§  warstwy mrozoochronnej z piasku grub. 42 cm 

§  wzmocnienia podłoża z gruntu stabilizowanego cementem o Rm= 2,5 MPa grub. 25 cm

§  warstwy podbudowy z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/25 mm i grub. 8 cm 

§  warstwy wiążącej z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/20 mm i grub. 14 cm

§  warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/16 mm i grub. 4 cm 

Þ

Wzmocnienie istniejącego odcinka  drogi  poprzez wykonanie:

 

 

§  warstwy wyrównawczej z betonu asfaltowego o zwiększonej odporności na odkształcenia trwałe

1449,6 Mg

§  warstwy wiążącej z betonu asfaltowego o zwiększonej odporności na odkształcenia trwałe, o uziarnieniu 0/20 mm i grub. 14 cm

7 506,0 m2

§  warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego o zwiększonej odporności na    odkształcenia trwałe, o uziarnieniu 0/16 mm i grub. 4 cm

7 412,0 m2

§  Ułożenie geowłókniny na styku istniejącej nawierzchni i poszerzenia

1 980 m2

§  Uzupełnienie zaniżonych poboczy kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie i destruktem grub. 5 cm

2 322,5 m2

§  Wzmocnienie poboczy  o nawierzchni z betonu cementowego B35 zbrojonego grub. 25 cm i podbudowie z chudego betonu grub. 15 cm

90 m

§  Humusowanie wraz z obsianiem skarp

4 840,0 m2

§  Zabezpieczenie skarp nasypu poprzez wykonanie ubezpieczenia z koszy kamienno - siatkowych

60,0 m3

§  Zabezpieczenie skarp nasypu poprzez wykonanie narzutu kamiennego

22,4 m3

Þ

Remont systemu odwodnienia drogi:

 

 

§  Umocnienie dna rowów elementami prefabrykowanymi betonowymi

893 mb

 

§  Ułożenie przepustów rurowych żelbetowych o średnicy 60 cm pod zjazdami

44,0 mb

Þ

Montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego:

 

 

§  Ustawienie stalowych barier ochronnych jednostronnych przekładkowych SP-4

704 mb

 

§  Ustawienie znaków kilometrowych, hektometrowych i słupków prowadzących

42 szt

Þ

Remont istniejących zjazdów poprzez wykonanie:

 

 

§  zjazdów na drogi boczne z nawierzchnią utwardzoną z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/12.8 i grub. 4 cm

177,0 m2

 

§  zjazdów gospodarczych z nawierzchnią utwardzoną z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/12.8 i grub. 3 cm

245,0 m2

Þ

Korekta oznakowania poziomego i pionowego poprzez wykonanie:

 

 

§  oznakowania poziomego jezdni materiałami cienkowarstwowymi

811,02 m2

 

§  oznakowania pionowego

8 szt