KONTRAKT NR 1/RZ/KFD/08 Przebudowa drogi krajowej nr 84 Sanok – Krościenko – Granica Państwa na odcinku Glinne - Uherce od km 19+775 do km 20+704 |
1. OGÓLNY OPIS INWESTYCJI
Droga krajowa Nr 84, stanowi element układu komunikacyjnego kraju umożliwiający dojazd do granicy z Ukrainą [przejście graniczne w m. Krościenko] w południowo-wschodniej części Polski. Przedmiotowy odcinek drogi znajduje się na terenie województwa podkarpackiego w południowej jego części w powiecie leskim.
Głównym celem niniejszego Kontraktu jest wzmocnienie nawierzchni drogi do obciążenia 115 kN/oś, oraz zwiększenie bezpieczeństwa dla wszystkich uczestników ruchu drogowego poprzez poszerzenie istniejącej jezdni z 6,0 do 7,0 m oraz korektę organizacji ruchu.
WARTOŚĆ REALIZOWANYCH ROBÓT: 2 213 008,53 (brutto)
Kontrakt był współfinansowany ze środków: Krajowego Funduszu Drogowego i środków budżetowych - 50% Krajowego Funduszu Drogowego i pożyczki z Europejskiego Banku Inwestycyjnego-50%
2. REALIZATORZY INWESTYCJI
ZAMAWIAJĄCY: |
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie, ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów |
KIEROWNIK PROJEKTU: |
Elżbieta Medyńska – GDDKiA Oddział w Rzeszowie |
INSPEKTOR NADZORU: |
Mariusz Błyskal – Rejon Lesko |
KIEROWNIK BUDOWY: |
Antoni Zabłocki - „DROGBUD” Podkarpacki Holding Budowy Dróg Sp. z o.o. |
WYKONAWCA: |
„DROGBUD” Podkarpacki Holding Budowy Dróg Sp. z o.o. ul. 1 Maja 42 38-100 Strzyżów |
PODWYKONAWCY: |
„Usługi Geodezyjne” Tadeusz Szczepanik ul. Słowackiego 8/7, 37-500 Jarosław |
3. LOKALIZACJA INWESTYCJI
- odcinek GLINNE – UHERCE od km 19+775 do km 20+704 – długości 929 m
CZAS REALIZACJI: 7 miesięcy DATA ROZPOCZĘCIA ROBÓT: 27 stycznia 2008r. DATA ZAKOŃCZENIA ROBÓT: 4 sierpnia 2008r.
4. PARAMETRY TECHNICZNE OBIEKTÓW
KLASA TECHNICZNA: |
G |
KATEGORIA RUCHU: |
KR 3 |
OBCIĄŻENIE: |
115 kN/oś |
PRZEKRÓJ DROGOWY: |
szlakowy |
ILOŚĆ PASÓW RUCHU: |
2 po 3,50 m |
OPASKA BITUMICZNA: |
2 x 0,25 m |
POBOCZA ZIEMNE ULEPSZONE KRUSZYWEM ŁAMANYM |
2 x 1,25 m |
PRĘDKOŚĆ PROJEKTOWANA: |
Vp=50-60 km/h |
5. REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU
- wzmocnienie nawierzchni drogi do obciążenia 115 kN/oś, - zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez: - poprawę płynności ruchu, - zwiększenie komfortu jazdy, - poszerzenie istniejącej jezdni z 6,0 do 7,0 m oraz korektę organizacji ruchu. - poprawę systemu odwodnienia.
6. ZDJĘCIA PRZEDSTAWIAJĄCE EFEKT WYKONANEGO REMONTU DROGI
7. ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT
Þ |
Poszerzenie jezdni poprzez wykonanie: |
1 827,0 m2 |
|
§ warstwy mrozoochronnej z piasku grub. 42 cm |
§ wzmocnienia podłoża z gruntu stabilizowanego cementem o Rm= 2,5 MPa grub. 25 cm |
§ warstwy podbudowy z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/25 mm i grub. 8 cm |
§ warstwy wiążącej z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/20 mm i grub. 14 cm |
§ warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/16 mm i grub. 4 cm |
Þ |
Wzmocnienie istniejącego odcinka drogi poprzez wykonanie: |
|
|
§ warstwy wyrównawczej z betonu asfaltowego o zwiększonej odporności na odkształcenia trwałe |
1449,6 Mg |
§ warstwy wiążącej z betonu asfaltowego o zwiększonej odporności na odkształcenia trwałe, o uziarnieniu 0/20 mm i grub. 14 cm |
7 506,0 m2 |
§ warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego o zwiększonej odporności na odkształcenia trwałe, o uziarnieniu 0/16 mm i grub. 4 cm |
7 412,0 m2 |
§ Ułożenie geowłókniny na styku istniejącej nawierzchni i poszerzenia |
1 980 m2 |
§ Uzupełnienie zaniżonych poboczy kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie i destruktem grub. 5 cm |
2 322,5 m2 |
§ Wzmocnienie poboczy o nawierzchni z betonu cementowego B35 zbrojonego grub. 25 cm i podbudowie z chudego betonu grub. 15 cm |
90 m |
§ Humusowanie wraz z obsianiem skarp |
4 840,0 m2 |
§ Zabezpieczenie skarp nasypu poprzez wykonanie ubezpieczenia z koszy kamienno - siatkowych |
60,0 m3 |
§ Zabezpieczenie skarp nasypu poprzez wykonanie narzutu kamiennego |
22,4 m3 |
Þ |
Remont systemu odwodnienia drogi: |
|
|
§ Umocnienie dna rowów elementami prefabrykowanymi betonowymi |
893 mb |
|
§ Ułożenie przepustów rurowych żelbetowych o średnicy 60 cm pod zjazdami |
44,0 mb |
Þ |
Montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego: |
|
|
§ Ustawienie stalowych barier ochronnych jednostronnych przekładkowych SP-4 |
704 mb |
|
§ Ustawienie znaków kilometrowych, hektometrowych i słupków prowadzących |
42 szt |
Þ |
Remont istniejących zjazdów poprzez wykonanie: |
|
|
§ zjazdów na drogi boczne z nawierzchnią utwardzoną z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/12.8 i grub. 4 cm |
177,0 m2 |
|
§ zjazdów gospodarczych z nawierzchnią utwardzoną z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/12.8 i grub. 3 cm |
245,0 m2 |
Þ |
Korekta oznakowania poziomego i pionowego poprzez wykonanie: |
|
|
§ oznakowania poziomego jezdni materiałami cienkowarstwowymi |
811,02 m2 |
|
§ oznakowania pionowego |
8 szt |
|