REHABILITACJA NAWIERZCHNI DROGI KRAJOWEJ NR 9
Radom – Rzeszów – Barwinek na odcinku Połomia – Niebylec, Lutcza

 

KONTRAKT EBI NR 151/REH
„Rehabilitacja nawierzchni dr. kraj. Nr 9 Radom-Barwinek
na odcinkach:
Połomia–Niebylec od km 215+138 do km 223+938,
I na odcinku Lutcza od km 227+962 do km 230+300”

OGÓLNY OPIS INWESTYCJI

Droga krajowa nr 9 Radom – Barwinek jest zaliczana do podstawowego układu komunikacyjnego Polski oraz do sieci dróg międzynarodowych, prowadząc ruch na kierunku północ-południe i stanowi połączenie międzyregionalnych i regionalnych ośrodków gospodarczych, administracyjnych i turystycznych oraz obsługę ruchu międzynarodowego w kierunku przejścia drogowego w Barwinku.

Pierwszy odcinek Połomia-Niebylec rozpoczyna w Wyżnem w km 215+138 tj. miejscu wcześniej wykonanej odnowy, a kończy się w m. Jawornik-Niebylecki w km 223+938 i stanowi początek odcinka planowanego do odnowy 2006 r.
Drugi odcinek przez m. Lutczcza rozpoczyna się od km 227+962 i stanowi koniec odcinka planowanego do odnowy 2006 r., a kończy się za skrzyżowaniem z droga powiatową w km 230+300.

Głównym celem wykonywanych robót remontowych w czasie realizacji Kontraktu było dostosowanie było podniesienie standardu do wymogów unijnych.


WARTOŚĆ ZREALIZOWANYCH ROBÓT: 18 784 583,0 tys. zł. (netto)


Kontrakt był współfinansowany ze środków zagranicznych tj. z pożyczki Banku Światowego w ramach II Projektu Drogowego, Program pn. „Rehabilitacja nawierzchni”.

REALIZATORZY INWESTYCJI

ZAMAWIAJĄCY: Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie
KIEROWNIK PROJEKTU: Adam Armata w 2004 r. - GDDKiA Oddział w Rzeszowie
Jerzy Kobietowski w 2005 r. – GDDKiA Oddział w Rzeszowie
INSPEKTOR NADZORU: Kazimierz Szypuła – Usługi Projektowo Budowlane
38-400 Krosno ul Krakowska 132/117
WYKONAWCA: Konsorcjum:
Lider: DROGBUD Podkarpacki Holding Budowy Dróg I Mostów
Sp. z o.o. 38-100 Strzyżów

Partner: Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów
Sp. z o.o. 35-310 Rzeszów
KIEROWNIK BUDOWY: Antoni Zabłocki
PODWYKONAWCY: - SAT Sp. Z o.o. 35-210 Oława ul Opolska 9
- Podbudowa w technologii remixingu na gorąco na odcinku 2
- Podbudowa z mieszanki MCE na odcinku II
- Przedsiębiorstwo Bud. STALMOST 37-450 Stalowa Wola ul.1-go Sierpnia 12
- Przebudowa przepustów i wzmocnienie przepustów żelbetowych
- Przedsiębiorstwo ,,DUBR” Sp. z o.o. ul Łódzka 247 D 25-655 Kielce
- Oznakowanie poziome grubowarstwowe w technologii ,,termoplast”
- Zakład Produkcji Znaków Drogowych ,,WIMED” ul.Tarnowska 48, 33-170 Tuchów
- Oznakowanie pionowe, instalacja znaków podświetlanych LATIX , poręcze drog.
- Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych i Melioracyjnych 38-200 Jasło ul 3-Maja 30
- Umocnienie brzegów potoku Gwoźnica oraz regulacja i umocnienie brzegów w
obrębie przepustów.



CZAS REALIZACJI: czerwiec 2004 r. – rozpoczęcie robót
PLANOWANA DATA ZAKOŃCZENIA ROBÓT: czerwiec 2005 r.

W tym przerwa zimowa z uwagi na brak możliwości prowadzenia prac na Kontrakcie
z powodu nastania warunków atmosferycznych uniemożliwiających dalszą realizację robót drogowych.

 

PARAMETRY TECHNICZNE DROGI:
- klasa techniczna – GP,
- kategoria ruchu – KR4
- szerokość jezdni – 2x3,5 m. = 7,0 m
- szerokość poboczy utwardzonych zmienną– 0,6-1,8 m
- szerokość poboczy ziemnych ulepszone kruszywem z pow. utrwaleniem emulsją i grysami zmienna – 0,5-0,75
- szerokość korony zmienna – 9,2 – 10,2 m.
- obciążenie nawierzchni 100 kN/oś

 

ZDJĘCIA Z ODCINAKA 1 - odnowa nawierzchni


elementy bezpieczeństwa ruchu i odwodnienia_s.jpg 
Elementy bezpieczeństwa ruchu i odwodnienia  

 
odnowa nawierzchni_s.jpg 
odnowa nawierzchni  


opaska powierzchniowe utrwalenie_s.jpg 
opaska powierzchniowe utrwalenie  

 
pobocze bitumiczna - opaska powierzchniowe utrwalenie_s.jpg 
pobocze bitumiczna - opaska powierzchniowe utrwalenie  


pobocze bitumiczna plus opaska bitumiczna powierzchniowe utrwalenie, chodniki_s.jpg 
pobocze bitumiczna plus opaska bitumiczna powierzchniowe utrwalenie, chodniki  

ZDJĘCIA Z ODCINAKA 2 - odnowa nawierzchni


chodniki dla pieszych_s.jpg 
chodniki dla pieszych  

 
elementy bezpieczeństwa ruchu_s.jpg 
elementy bezpieczeństwa ruchu  


elementy bezpieczeństwa ruchu,_s.jpg 
elementy bezpieczeństwa ruchu  

 
elementy odwodnienia_s.jpg 
elementy odwodnienia  


opaska bitumiczna, powierzchniowe utrwalenie_s.jpg 
opaska bitumiczna, powierzchniowe utrwalenie  

 
przebudowa przepustu_s.jpg 
przebudowa przepustu  

przebudowa skrzyżowania z drogą krajową Lutcza - Krosno_s.jpg 
przebudowa skrzyżowania z drogą krajową Lutcza - Krosno  

ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT

Wzmocnienie nośności nawierzchni drogi do 100 kN/oś – na dł. 11,1 km

-      poprzez wykonanie podbudowy w technologii:
§   recyklingu na zimno z mieszanki cementowo-emulsyjnej (MCE)  gr 15 cm
§  
remiksingu powierzchniowego na gorąco z przetworzeniem istniejących warstw  bitumicznych gr. 8cm ( remixing 6cm+2cm doziarnienie masą mineralno-asfaltową)
§  
podbudowa z betonu asfaltowego BA 0/25 gr.8 cm
§  
podbudowa z betonu asfaltowego BA 0/31 gr.12 cm


88 164
m2
 

13 093 m2
85 674 m2
9 886 m2

-      wykonanie nowych warstw konstrukcyjnych
 §  
warstwa wiążąca z betonu asfaltowego BA 0/20 gr. 6-7 cm
 §  
warstwa ścieralna z betonu asfaltowego BA 0/16 gr. 4 cm


107 789
m2
109 155 m2

-      wykonanie ciągów komunikacyjnych usytuowanych poza rowem drogowym:
§  
przebudowa  chodnika na długości
§   budowie nowego chodnika  długości

 

3 050 m
520 m

- remont przepustów pod korona drogi 30 m
- przebudowa skrzyżowania drogą wojewódzką Lutcza – Krosno w m. Lutcza 1 szt
- przebudowa zjazdów do nieruchomości i posesji prywatnych o
nawierzchni bitumicznej
230 szt
- wykonanie bezpiecznych konstrukcji wsporczych przy przejściach dla pieszych wraz z azylami bezpieczeństwa 5 szt
- ustawienie barier ochronnych stalowych na długości 3 522 km
-      wykonaniu nowego oznakowania:
 §   poziomego wykonanego z materiałów wyższej generacji tj. w technologii grubowarstwowej (masami termoplastycznymi) z liniami krawędziowymi z funkcja akustyczną

 §  
elementy odblaskowe (kocie oczka i seperatory punktowe U-25b)
 §  
oznakowanie pionowe, znaki drogowe, słupki blokujące u-12c
 

12 151

7 520 szt

710 szt

- oczyszczenie i odmulenie rowów przydrożnych na długości
umocnienie dna i skarp ściekami betonowymi, płytami chodnikowymi
14 661 m
8 400 m

REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU:
- wymaganą nośność nawierzchni,
- zmniejszenie hałasu i emisji spalin,
- poprawę płynności ruchu i komfortu jazdy,
- poprawę warunków ruchu pieszego,
- zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- poprawę systemu odwodnienia.