KONTRAKT EBI NR 151/REH „Rehabilitacja nawierzchni dr. kraj. Nr 9 Radom-Barwinek na odcinkach: Połomia–Niebylec od km 215+138 do km 223+938, I na odcinku Lutcza od km 227+962 do km 230+300” |
OGÓLNY OPIS INWESTYCJI
Droga krajowa nr 9 Radom – Barwinek jest zaliczana do podstawowego układu komunikacyjnego Polski oraz do sieci dróg międzynarodowych, prowadząc ruch na kierunku północ-południe i stanowi połączenie międzyregionalnych i regionalnych ośrodków gospodarczych, administracyjnych i turystycznych oraz obsługę ruchu międzynarodowego w kierunku przejścia drogowego w Barwinku.
Pierwszy odcinek Połomia-Niebylec rozpoczyna w Wyżnem w km 215+138 tj. miejscu wcześniej wykonanej odnowy, a kończy się w m. Jawornik-Niebylecki w km 223+938 i stanowi początek odcinka planowanego do odnowy 2006 r. Drugi odcinek przez m. Lutczcza rozpoczyna się od km 227+962 i stanowi koniec odcinka planowanego do odnowy 2006 r., a kończy się za skrzyżowaniem z droga powiatową w km 230+300.
Głównym celem wykonywanych robót remontowych w czasie realizacji Kontraktu było dostosowanie było podniesienie standardu do wymogów unijnych.
WARTOŚĆ ZREALIZOWANYCH ROBÓT: 18 784 583,0 tys. zł. (netto)
Kontrakt był współfinansowany ze środków zagranicznych tj. z pożyczki Banku Światowego w ramach II Projektu Drogowego, Program pn. „Rehabilitacja nawierzchni”.
REALIZATORZY INWESTYCJI
ZAMAWIAJĄCY: |
Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie |
KIEROWNIK PROJEKTU: |
Adam Armata w 2004 r. - GDDKiA Oddział w Rzeszowie Jerzy Kobietowski w 2005 r. – GDDKiA Oddział w Rzeszowie |
INSPEKTOR NADZORU: |
Kazimierz Szypuła – Usługi Projektowo Budowlane 38-400 Krosno ul Krakowska 132/117 |
WYKONAWCA: |
Konsorcjum: Lider: DROGBUD Podkarpacki Holding Budowy Dróg I Mostów Sp. z o.o. 38-100 Strzyżów
Partner: Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów Sp. z o.o. 35-310 Rzeszów |
KIEROWNIK BUDOWY: |
Antoni Zabłocki |
PODWYKONAWCY: |
- SAT Sp. Z o.o. 35-210 Oława ul Opolska 9 - Podbudowa w technologii remixingu na gorąco na odcinku 2 - Podbudowa z mieszanki MCE na odcinku II - Przedsiębiorstwo Bud. STALMOST 37-450 Stalowa Wola ul.1-go Sierpnia 12 - Przebudowa przepustów i wzmocnienie przepustów żelbetowych - Przedsiębiorstwo ,,DUBR” Sp. z o.o. ul Łódzka 247 D 25-655 Kielce - Oznakowanie poziome grubowarstwowe w technologii ,,termoplast” - Zakład Produkcji Znaków Drogowych ,,WIMED” ul.Tarnowska 48, 33-170 Tuchów - Oznakowanie pionowe, instalacja znaków podświetlanych LATIX , poręcze drog. - Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych i Melioracyjnych 38-200 Jasło ul 3-Maja 30 - Umocnienie brzegów potoku Gwoźnica oraz regulacja i umocnienie brzegów w obrębie przepustów. |
CZAS REALIZACJI: |
czerwiec 2004 r. – rozpoczęcie robót |
PLANOWANA DATA ZAKOŃCZENIA ROBÓT: |
czerwiec 2005 r. |
W tym przerwa zimowa z uwagi na brak możliwości prowadzenia prac na Kontrakcie z powodu nastania warunków atmosferycznych uniemożliwiających dalszą realizację robót drogowych.
PARAMETRY TECHNICZNE DROGI: - klasa techniczna – GP, - kategoria ruchu – KR4 - szerokość jezdni – 2x3,5 m. = 7,0 m - szerokość poboczy utwardzonych zmienną– 0,6-1,8 m - szerokość poboczy ziemnych ulepszone kruszywem z pow. utrwaleniem emulsją i grysami zmienna – 0,5-0,75 - szerokość korony zmienna – 9,2 – 10,2 m. - obciążenie nawierzchni 100 kN/oś
ZDJĘCIA Z ODCINAKA 1 - odnowa nawierzchni
| Elementy bezpieczeństwa ruchu i odwodnienia |
|
|
| odnowa nawierzchni |
|
| opaska powierzchniowe utrwalenie |
|
|
| pobocze bitumiczna - opaska powierzchniowe utrwalenie |
|
| pobocze bitumiczna plus opaska bitumiczna powierzchniowe utrwalenie, chodniki |
|
ZDJĘCIA Z ODCINAKA 2 - odnowa nawierzchni
| chodniki dla pieszych |
|
|
| elementy bezpieczeństwa ruchu |
|
| elementy bezpieczeństwa ruchu |
|
|
| elementy odwodnienia |
|
| opaska bitumiczna, powierzchniowe utrwalenie |
|
|
| przebudowa przepustu |
|
| przebudowa skrzyżowania z drogą krajową Lutcza - Krosno |
|
ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT
Wzmocnienie nośności nawierzchni drogi do 100 kN/oś – na dł. 11,1 km |
- poprzez wykonanie podbudowy w technologii: § recyklingu na zimno z mieszanki cementowo-emulsyjnej (MCE) gr 15 cm § remiksingu powierzchniowego na gorąco z przetworzeniem istniejących warstw bitumicznych gr. 8cm ( remixing 6cm+2cm doziarnienie masą mineralno-asfaltową) § podbudowa z betonu asfaltowego BA 0/25 gr.8 cm § podbudowa z betonu asfaltowego BA 0/31 gr.12 cm |
88 164 m2
13 093 m2 85 674 m2 9 886 m2 |
- wykonanie nowych warstw konstrukcyjnych § warstwa wiążąca z betonu asfaltowego BA 0/20 gr. 6-7 cm § warstwa ścieralna z betonu asfaltowego BA 0/16 gr. 4 cm |
107 789 m2 109 155 m2
|
- wykonanie ciągów komunikacyjnych usytuowanych poza rowem drogowym: § przebudowa chodnika na długości § budowie nowego chodnika długości |
3 050 m 520 m |
- remont przepustów pod korona drogi |
30 m |
- przebudowa skrzyżowania drogą wojewódzką Lutcza – Krosno w m. Lutcza |
1 szt |
- przebudowa zjazdów do nieruchomości i posesji prywatnych o nawierzchni bitumicznej |
230 szt |
- wykonanie bezpiecznych konstrukcji wsporczych przy przejściach dla pieszych wraz z azylami bezpieczeństwa |
5 szt |
- ustawienie barier ochronnych stalowych na długości |
3 522 km |
- wykonaniu nowego oznakowania: § poziomego wykonanego z materiałów wyższej generacji tj. w technologii grubowarstwowej (masami termoplastycznymi) z liniami krawędziowymi z funkcja akustyczną § elementy odblaskowe (kocie oczka i seperatory punktowe U-25b) § oznakowanie pionowe, znaki drogowe, słupki blokujące u-12c |
12 151
7 520 szt
710 szt |
- oczyszczenie i odmulenie rowów przydrożnych na długości umocnienie dna i skarp ściekami betonowymi, płytami chodnikowymi |
14 661 m 8 400 m |
REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU: - wymaganą nośność nawierzchni, - zmniejszenie hałasu i emisji spalin, - poprawę płynności ruchu i komfortu jazdy, - poprawę warunków ruchu pieszego, - zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego, - poprawę systemu odwodnienia. |