Przebudowa drogi krajowej nr 9 Radom - Barwinek na odc. Lutcza - Domaradz
Przebudowa drogi krajowej nr 9 Radom - Barwinek na odc. Lutcza - Domaradz od km 230+300 do km 232+764

 

KONTRAKT NR 2/09/rze

Przebudowa drogi  krajowej nr 9
Radom - Barwinek na odc. LUTCZA - DOMARADZ
od km 230+300 do km 232+764

 

OGÓLNY  OPIS  KONTRAKTU

Droga krajowa nr 9 Radom – Barwinek jest zaliczana do podstawowego układu komunikacyjnego Polski oraz do sieci dróg międzynarodowych, prowadzi ruch na kierunku północ-południe i stanowi połączenie międzyregionalnych i regionalnych ośrodków gospodarczych, administracyjnych i turystycznych oraz obsługuje ruch międzynarodowy w kierunku przejścia drogowego w Barwinku.

Odcinek remontowanej drogi krajowej Nr 9 od km 230+300 do km 232+764  znajduje się w województwie podkarpackim, w powiecie brzozowskim i strzyżowskim, w gminie Niebylec i Domaradz. Na przeważającej części przedmiotowy odcinek drogi przebiega poza obszarem zabudowanym. Wzdłuż odcinka zlokalizowana jest przede wszystkim luźna zabudowa mieszkaniowa a także obszary rolnicze.

Projekt remontu nawierzchni drogi obejmuje:
- wzmocnienie nawierzchni jezdni poprzez przebudowę istniejących warstw bitumicznych na całym przedmiotowym odcinku drogi,
- poszerzenie drogi do szerokości 9,5m (łącznie z poboczem utwardzonym 2x 1,25m),
- przebudowę skrzyżowań polegającą głównie na korekcie łuków wyokrąglających budowie pasa dla lewoskrętów wraz z wyspami kanalizującymi, 
- wgłębną przebudowę nawierzchni na istniejących zatokach autobusowych oraz sytuacyjna korektę ich długości, szerokości i łuków wyokrąglających,
- wgłębną przebudowę istniejących poboczy utwardzonych,
- budowę nowych odcinków chodnika w rejonie zatok autobusowych,
- przebudowę przepustów pod DK nr 9,
- wgłębną przebudowę na dojeździe do mostu,
- wykonanie warstwy ścieralnej na moście,
- przebudowę elementów odwodnienia (studnie wodościekowe, rowy otwarte, ścieki prefabrykowane),
- wycinkę drzew i krzewów,
- regulację wysokościową istniejących stalowych barier energochłonnych,
- zmianę stałej organizacji ruchu.

WARTOŚĆ REALIZOWANYCH ROBÓT:        8 196 981,70 PLN (brutto)

Koszt realizacji kontraktu został sfinansowany ze środków budżetu państwa i środków Krajowego Funduszu Drogowego

 

REALIZATORZY KONTRAKTU


ZAMAWIAJĄCY:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział  w Rzeszowie

INSPEKTOR NADZORU:

Kazimierz Szypuła – Usługi Projektowo-Budowlane
38-400 Krosno ul. Krakowska 132/117

KIEROWNIK BUDOWY: 

Grzegorz Bednarski  -  „DROGBUD” Podkarpacki Holding Budowy Dróg Sp. z o.o. 38-100 Strzyżów ul. 1 Maja 42

 

WYKONAWCA:

 


„DROGBUD” Podkarpacki Holding Budowy Dróg Sp. z o.o. 38-100 Strzyżów ul. 1 Maja 42

 
 

LOKALIZACJA KONTRAKTU

punkt.jpg - odcinek drogi krajowej Nr 9 Radom - Barwinek od km 230+300 do km 232+764





Data rozpoczęcia robót:  19-05-2009r.
Planowany termin zakończenia robót : 04-11-2009r.
  

PARAMETRY TECHNICZNE DROGI

- Droga jednojezdniowa, dwupasowa, dwukierunkowa,
- Klasa techniczna drogi - GP
- Przekrój - drogowy o szerokości jezdni 7,0 m
- Pobocza: gruntowe szer. 0,75m (lokalnie 0,50m), utwardzone szer. 1,25m (lokalnie 0,75 m)
- Kategoria obciążenia ruchem KR4,
- Skrzyżowania z drogami bocznymi,
- Odwodnienie powierzchniowe i rowami trapezowymi otwartymi.

 

ZDJĘCIA Z BUDOWY

{1}   {2}
{3}   {4}
{5}   {6}
{7}   {8}

 
 

ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT

 

• odtworzenie trasy i punktów wysokościowych – 2,5 km
• wyniesienie granic pasa drogowego ze stabilizacją punktów – 127 szt
• karczowanie drzew,
• mechaniczne usunięcie warstwy humusu,
• rozebranie: obiektów kubaturowych, podbudowy, nawierzchni, chodników z płyt betonowych, krawężników betonowych, obrzeży betonowych, ścieków betonowych, barier stalowych, przepustów betonowych, przepustów żelbetowych, słupków do znaków drogowych, tarcz znaków drogowych, słupków prowadzących, ścianek czołowych przepustów, ław przepustów,
• frezowanie nawierzchni asfaltowej – 17 326 m2
• wykonanie przepustów stalowych, kołowych z rur karbowanych – 177 m
• wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego – 18 493 m2
• wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego – 22 435 m2
• wykonanie podbudowy z betonu asfaltowego – 15 380 m2
• wykonanie nawierzchni - w-wy wiążącej z betonu asfaltowego – 24 283 m2
• wykonanie nawierzchni - w-wy ścieralna z SMA – 30 018 m2
• umocnienie dna rowów i ścieków płytami prefabrykowanymi – 2 101 m2
• ułożenie przepustów rurowych betonowych pod zjazdami – 557 m
• oznakowanie poziome jezdni – 701 m2
• oznakowanie poziome jezdni – wibroakustyczne – 1 125 m2
• ustawienie barier ochronnych stalowych jednostronnych – 1 023 m

REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU


- Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego;
- Poprawa systemu odwodnienia pasa drogowego;
- Wzmocnienie nawierzchni jezdni poprzez przebudowę istniejących warstw bitumicznych;
- Poprawa geometrii drogi w tym wyprofilowanie łuków w obrębie skrzyżowań.