KONTRAKT NR 2/09/rze
Przebudowa drogi krajowej nr 9 Radom - Barwinek na odc. LUTCZA - DOMARADZ od km 230+300 do km 232+764 |
Droga krajowa nr 9 Radom – Barwinek jest zaliczana do podstawowego układu komunikacyjnego Polski oraz do sieci dróg międzynarodowych, prowadzi ruch na kierunku północ-południe i stanowi połączenie międzyregionalnych i regionalnych ośrodków gospodarczych, administracyjnych i turystycznych oraz obsługuje ruch międzynarodowy w kierunku przejścia drogowego w Barwinku.
Odcinek remontowanej drogi krajowej Nr 9 od km 230+300 do km 232+764 znajduje się w województwie podkarpackim, w powiecie brzozowskim i strzyżowskim, w gminie Niebylec i Domaradz. Na przeważającej części przedmiotowy odcinek drogi przebiega poza obszarem zabudowanym. Wzdłuż odcinka zlokalizowana jest przede wszystkim luźna zabudowa mieszkaniowa a także obszary rolnicze.
Projekt remontu nawierzchni drogi obejmuje: - wzmocnienie nawierzchni jezdni poprzez przebudowę istniejących warstw bitumicznych na całym przedmiotowym odcinku drogi, - poszerzenie drogi do szerokości 9,5m (łącznie z poboczem utwardzonym 2x 1,25m), - przebudowę skrzyżowań polegającą głównie na korekcie łuków wyokrąglających budowie pasa dla lewoskrętów wraz z wyspami kanalizującymi, - wgłębną przebudowę nawierzchni na istniejących zatokach autobusowych oraz sytuacyjna korektę ich długości, szerokości i łuków wyokrąglających, - wgłębną przebudowę istniejących poboczy utwardzonych, - budowę nowych odcinków chodnika w rejonie zatok autobusowych, - przebudowę przepustów pod DK nr 9, - wgłębną przebudowę na dojeździe do mostu, - wykonanie warstwy ścieralnej na moście, - przebudowę elementów odwodnienia (studnie wodościekowe, rowy otwarte, ścieki prefabrykowane), - wycinkę drzew i krzewów, - regulację wysokościową istniejących stalowych barier energochłonnych, - zmianę stałej organizacji ruchu.
WARTOŚĆ REALIZOWANYCH ROBÓT: 8 196 981,70 PLN (brutto)
Koszt realizacji kontraktu został sfinansowany ze środków budżetu państwa i środków Krajowego Funduszu Drogowego
ZAMAWIAJĄCY: |
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie |
INSPEKTOR NADZORU: |
Kazimierz Szypuła – Usługi Projektowo-Budowlane 38-400 Krosno ul. Krakowska 132/117 |
KIEROWNIK BUDOWY: |
Grzegorz Bednarski - „DROGBUD” Podkarpacki Holding Budowy Dróg Sp. z o.o. 38-100 Strzyżów ul. 1 Maja 42 |
WYKONAWCA:
|
„DROGBUD” Podkarpacki Holding Budowy Dróg Sp. z o.o. 38-100 Strzyżów ul. 1 Maja 42
|
- odcinek drogi krajowej Nr 9 Radom - Barwinek od km 230+300 do km 232+764
Data rozpoczęcia robót: 19-05-2009r. Planowany termin zakończenia robót : 04-11-2009r.
PARAMETRY TECHNICZNE DROGI
- Droga jednojezdniowa, dwupasowa, dwukierunkowa, - Klasa techniczna drogi - GP - Przekrój - drogowy o szerokości jezdni 7,0 m - Pobocza: gruntowe szer. 0,75m (lokalnie 0,50m), utwardzone szer. 1,25m (lokalnie 0,75 m) - Kategoria obciążenia ruchem KR4, - Skrzyżowania z drogami bocznymi, - Odwodnienie powierzchniowe i rowami trapezowymi otwartymi.
ZDJĘCIA Z BUDOWY
{1} |
|
{2} |
{3} |
|
{4} |
{5} |
|
{6} |
{7} |
|
{8} |
ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT
• odtworzenie trasy i punktów wysokościowych – 2,5 km • wyniesienie granic pasa drogowego ze stabilizacją punktów – 127 szt • karczowanie drzew, • mechaniczne usunięcie warstwy humusu, • rozebranie: obiektów kubaturowych, podbudowy, nawierzchni, chodników z płyt betonowych, krawężników betonowych, obrzeży betonowych, ścieków betonowych, barier stalowych, przepustów betonowych, przepustów żelbetowych, słupków do znaków drogowych, tarcz znaków drogowych, słupków prowadzących, ścianek czołowych przepustów, ław przepustów, • frezowanie nawierzchni asfaltowej – 17 326 m2 • wykonanie przepustów stalowych, kołowych z rur karbowanych – 177 m • wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego – 18 493 m2 • wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego – 22 435 m2 • wykonanie podbudowy z betonu asfaltowego – 15 380 m2 • wykonanie nawierzchni - w-wy wiążącej z betonu asfaltowego – 24 283 m2 • wykonanie nawierzchni - w-wy ścieralna z SMA – 30 018 m2 • umocnienie dna rowów i ścieków płytami prefabrykowanymi – 2 101 m2 • ułożenie przepustów rurowych betonowych pod zjazdami – 557 m • oznakowanie poziome jezdni – 701 m2 • oznakowanie poziome jezdni – wibroakustyczne – 1 125 m2 • ustawienie barier ochronnych stalowych jednostronnych – 1 023 m
REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU
- Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego; - Poprawa systemu odwodnienia pasa drogowego; - Wzmocnienie nawierzchni jezdni poprzez przebudowę istniejących warstw bitumicznych; - Poprawa geometrii drogi w tym wyprofilowanie łuków w obrębie skrzyżowań.
|