Przebudowa drogi krajowej nr 77 Lipnik - Przemyśl na odc. Duńkowiczki - Przemyśl
Przebudowa drogi krajowej nr 77 Lipnik - Przemyśl na odc. Duńkowiczki - Przemyśl od km 139+500 – 144+144

 

KONTRAKT NR 1/09/rze

Przebudowa drogi  krajowej nr 77
Lipnik - Przemyśl
na odc. DUŃKOWICZKI - PRZEMYŚL
od km 139+500 – 144+144

 

OGÓLNY  OPIS  KONTRAKTU

Droga krajowa nr 77 Lipnik - Przemyśl jest zaliczana do podstawowego układu komunikacyjnego Polski oraz do sieci dróg krajowych -  stanowi połączenie międzyregionalnych i regionalnych ośrodków gospodarczych, administracyjnych                  i turystycznych.

Odcinek remontowanej drogi krajowej Nr 77 od km 139+500 do km 144+144  znajduje się w województwie podkarpackim, w powiecie przemyskim w gminie Orły

Na odcinku od km 139+500 do km 142+250  i od km 143+510 do km 144+144 droga przebiega poza terenem zabudowanym w przekroju szlakowym, natomiast od km 142+250 do km 143+510 droga przebiega przez teren zabudowany miejscowości Żurawica, oznakowany tablicami miejscowości.

Projekt przebudowy drogi obejmuje:
- remont podbudowy i poboczy bitumicznych   oraz  remont nawierzchni jezdni
i poboczy bitumicznych  przez wykonanie 2-ch warstw  bitumicznych  na całej długości projektowanej przebudowy odcinka;
- remont nawierzchni zatok autobusowych i peronów;
- remont istniejącego chodnika oraz budowę chodnika na odc. od km 140+660 do km 141+000
- remont nawierzchni na zjazdach indywidualnych oraz przebudowę zjazdów;
- wykonanie  remontu przepustów pod koroną drogi;
- wymianę oraz uzupełnienie oznakowania drogi i urządzeń bezpieczeństwa ruchu.


WARTOŚĆ REALIZOWANYCH ROBÓT:        15 640 353,00 PLN (brutto)


Koszt realizacji kontraktu został sfinansowany ze środków budżetu państwa i środków Krajowego Funduszu Drogowego

 

REALIZATORZY KONTRAKTU


ZAMAWIAJĄCY:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział  w Rzeszowie

INSPEKTOR NADZORU:

Józef Hul – GDDKiA Oddział w Rzeszowie  

KIEROWNIK BUDOWY: 

Grzegorz Bednarski  -  „DROGBUD” Podkarpacki Holding Budowy Dróg Sp. z o.o.

 

WYKONAWCA:

 


„DROGBUD”  Podkarpacki Holding Budowy Dróg Sp. z o.o.
 ul. 1 Maja 42, 38-100 Strzyżów

 

 
 

LOKALIZACJA KONTRAKTU

punkt.jpg - odcinek drogi krajowej Nr 77 od 139+500 do 144+144 – dł. 4,644 km




CZAS REALIZACJI: 8 miesięcy

Data rozpoczęcia robót:  13-04- 2009r.
Planowany termin zakończenia robót : 10-11-2009r. 

 
 

PARAMETRY TECHNICZNE DROGI

- Klasa drogi – GP
- Droga jednojezdniowa
- Kategoria ruchu – KR 5
- Obciążenie – 115 kN/oś
- Szerokość jezdni – 14,0 m
- Szerokość opasek bitumicznych – 2 x 0,50 m
- Szerokość poboczy bitumicznych – 2 x 1,0 – 2 x 2,70m
- Szerokość opasek ziemnych – 2 x 0,50 m
- Szerokość korony drogi – 16,0 m – 21,8 m
- Prędkość projektowa – Vp= 70 km/h
- Chodniki – perony przy zatokach autobusowych szer. 1,50 m

ZDJĘCIA Z BUDOWY


1_s.jpg    2_s.jpg 
3_s.jpg    4_s.jpg 
5_s.jpg    6_s.jpg 
7_s.jpg    8_s.jpg 
9_s.jpg    10_s.jpg 
11_s.jpg    12_s.jpg 
13_s.jpg    14_s.jpg 

15_s.jpg 

 
 

ZAKRES RZECZOWY ZREAZLIZOWANYCH ROBÓT

 

1. Konstrukcja nawierzchni.
Konstrukcja nawierzchni przedstawia się następująco:

od km 139+500 do km 142+300:
- 5 cm - warstwa ścieralna z BA 0/12,
- 8 cm - warstwa wiążąca z BA 0/20   
- 20 cm - warstwa podbudowy z MCE (przetworzenie istniejących warstw bitumicznych w technologii MCE i doziarnienie grysem 6,3/25 mm  w ilości około 50%)

od km 142+300 do km 143+300:
- 4 cm - warstwa ścieralna z SMA 0/12,8 
- 8 cm - warstwa wiążąca - wzmacniająca z BA 0/20

od km 143+300 do km 144+144, z wyjątkiem odcinków odbudowy nawierzchni:
- 4 cm - warstwa ścieralna z BA 0/12,8 
- 8 cm - warstwa wiążąca - wzmacniająca z BA 0/20

odcinki odbudowy nawierzchni od km 143+600 do km 143+700 i od km 143+835 do km 143+935 :
- 4 cm - warstwa ścieralna - beton asfaltowy 0/12,8 
- 8 cm - warstwa wiążąca - beton asfaltowy 0/20 
- 11 cm - warstwa podbudowy - beton asfaltowy BA 0/25 
- 20 cm - warstwa podbudowy zasadniczej z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie
- 25 cm - warstwa mrozochronna z kruszywa naturalnego stabilizowanego cementem 2,5 MPa 
- wzmocnienie podłoża geosyntetykiem

- poszerzenia poboczy od km 139+500 do km 142+400 oraz od km 143+300 do km 144+144
- 4 cm - warstwa ścieralna - beton asfaltowy 0/12,8 
- 8 cm - warstwa wiążąca - beton asfaltowy 0/20 
- 20 cm - warstwa podbudowy – chudy beton
- 20 cm - warstwa podbudowy zasadniczej z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie
- 25 cm - warstwa mrozochronna z kruszywa naturalnego stabilizowanego cementem 2,5 MPa 
- wzmocnienie podłoża geosyntetykiem.

2. Zatoki autobusowe.
Na przedmiotowym odcinku przewiduje się wykonanie remontu istniejących zatok w km 140+417 i km 143+217, polegającego na zastąpieniu nawierzchni bitumicznej, nawierzchnią z kostki betonowej, zgodnie z katalogiem typowych konstrukcji dla KR 5, odporną na koleinowanie,  po stronie lewej w km 140+660 i km 143+188 wykonaniu pełnowymiarowych zatok o  konstrukcji nawierzchni zgodnie z katalogiem typowych konstrukcji dla KR5, tj. wykonanie stabilizacji gruntu cementem o RM 2,5 MPa, podbudowie z betonu B 20 oraz nawierzchni z kostki betonowej grubości 8,0 cm. Przy zatokach zaplanowano wykonanie peronów o nawierzchni z kostki betonowej grubości 6,0 cm na podsypce cementowo-piaskowej.

3. Ciągi komunikacyjne.
Przewiduje się remont istniejącego chodnika, po prawej stronie drogi na odcinku od km  140+176 do km 140+652 polegający na wymianie nawierzchni z płyt betonowych 50x50x7 cm na nawierzchnię z kostki betonowej grubości 6,0 cm na podsypce cementowo - piaskowej gr.3,0 cm z wymianą i wyrównaniem podbudowy z pospółki przy średniej grubości 5,0 cm
W miejscach przerw w nawierzchni chodnika przewiduje się wykonanie remontu polegającego na wykonaniu nawierzchni chodnika z kostki betonowej grubości 6,0 cm na podbudowie z pospółki gr. 10 cm i podsypce cementowo-piaskowej średniej grubości 3,0 cm.
Od km 140+660 do km 141+000, strona prawa zachodzi konieczność budowy nowego chodnika z uwagi na zapewnienie bezpieczeństwa lokalnego ruchu pieszego ( dojście do przystanków autobusowych) o konstrukcji nawierzchni: kostka bet. gr. 6 cm na podsypce c-p gr. 3 cm, podbudowa z kruszywa naturalnego gr. 10 cm., po obu stronach chodnika obrzeże bet. 8/30 cm na podsypce c-p. Przedmiotowy chodnik zlokalizowano poza rowem przydrożnym.

4. Zjazdy
Z uwagi na technologię remontu nawierzchni drogi, przewiduje się dostosowanie istniejących zjazdów do nowego stanu drogi uwzględniając ich stan techniczny.
Remont zjazdów polegać będzie na przebudowie części zjazdów, będących w złym stanie technicznym poprzez przebudowę przepustów w technologii „pragma”, wymianie skrajnych, uszkodzonych kręgów na betonowe, ścięte do pochylenia skarpy, umocnieniu wlotów i wylotów płytami betonowymi ażurowymi. Przewiduje się również odbudowę dwóch ścianek betonowych przy przepustach o śr. 60 cm, wykonanie na „mokro” z betonu B-30, z dostosowaniem do wysokości pobocza. Przewiduje się również likwidację 1-go zbędnego zjazdu, a na skrzyżowaniu w km 142+750, prawoskręt na drogę wojewódzką,  wykonanie wydłużenia istniejącego zjazdu o 20 m w celu poszerzenia istniejącego pobocza bitumicznego.

Przewiduje się zróżnicowaną konstrukcję nawierzchni zjazdów:
− zjazdy publiczne oraz indywidualne do zabudowań, w przypadku istniejącej nawierzchni betonowej lub bitumicznej zjazdu na bitumiczną z B/A 0/12,8 mm gr. 5 cm
− zjazdy do pól - przez wykonanie warstwy odsączającej, podbudowy i podwójnego powierzchniowego utrwalenia emulsją asfaltową i grysami.

5. Odwodnienie drogi.
W przekroju szlakowym tj. od km 126+150 do km 126+894 odwodnienie drogi przewidziano za pomocą rowów przydrożnych i istniejących przepustów pod drogą. Rowy drogowe przewidziano do odmulenia i pogłębienia w celu swobodnego odprowadzenia wód opadowych.
Na odcinkach o dużych spadkach podłużnych oraz w obrębie istniejących przepustów przewiduje się umocnienie dna ściekami betonowymi i płytkami chodnikowymi.

6. Obiekty inżynierskie.
Na odcinku od km 139+500 do km 144+144 zlokalizowanych jest 6 obiektów inżynierskich – przepustów.
Istniejące obiekty, to:
rurowe żelbetowe o średnicach:
− Ø 80 cm    - 1 szt. w km 142+005
− Ø 100 cm   - 1 szt. w km 141+304
− Ø 125 cm   - 3 szt. w km 140+323, 141+730 i 143+654
oraz  przepust ramowy 3,0x3,0 - 1 szt. w km 142+807

Obiekty pozostawia się w stanie istniejącym, poza przepustami Ø 125 cm w km 141+730 i km 143+654 przy których planowana jest przebudowa rozsuniętych skrajnych kręgów oraz odbudowa ścianek czołowych wlotów i wylotów.
Ponadto przy przepustach projektuje się umocnienie dna rowów ściekami betonowymi i płytkami chodnikowymi 50x50x7 cm na długości 20 m.

7. Roboty przygotowawcze.
    Wycinka drzew i krzewów
.
Na przedmiotowym odcinku drogi przewidziano do usunięcia 59 drzew o średnicy 25 105 cm i karczowanie krzaków (zagajników) w ilości 0,005 ha.

8. Urządzenia bezpieczeństwa ruchu.
   Oznakowanie pionowe

Istniejące oznakowanie pionowe na omawianym odcinku zostanie wymienione w całości w ilości 178 szt.
Przewiduje się wykonanie 2 przejść dla pieszych w obrębie zatok autobusowych, zgodnie z projektem organizacji ruchu, które oznakowane zostaną znakami aktywnymi z oświetleniem D-6 z pulsatorem zamontowanymi na konstrukcji wsporczej.

   Oznakowanie poziome
Istniejące oznakowanie poziome zostanie odnowione materiałami grubowarstwowymi z mas termoplastycznych lub chemoutwardzalnych, łącznie z przewidzianymi do wykonania przejściami dla pieszych i symbolami segregacji ruchu, zgodnie z zatwierdzonymi projektami organizacji ruchu.

   Oznakowanie ciągów pieszych
Na odcinku przebiegającym przez miejscowość Żurawica, przewiduje się oddzielenie od jezdni ciągów pieszych poprowadzonych na poboczach bitumicznych słupkami U12c oraz elementami odgradzającymi – separatorami U-25b pomiędzy słupkami U-12c.

   Słupki prowadzące
Na remontowanym odcinku drogi, na poboczach w przekroju szlakowym, zostaną ustawione słupki prowadzące U-1, które równocześnie będą służyły jako znaki kilometrowe i hektometrowe.

   Bariery ochronne stalowe
Przewiduje się wymianę istniejących stalowych barier ochronnych SP-06, z uwagi na ich zły stan techniczny. Oprócz wymiany istniejących barier w obrębie przepustów w km 142+807 i km 143+654 i skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 881 projektuje się ustawienie stalowych barier ochronnych na przepustach w km 140+323, 141+304, 141+730, o długości łącznej – 636 mb.

9. Ochrona środowiska.
     Zieleń drogowa
W celu poprawy  warunków pochłaniania dźwięku jak również wchłaniania dwutlenku węgla oraz dla podniesienia walorów estetycznych drogi planuje się nasadzić nowe drzewa w ilości 60 szt.

REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU

- Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez poprawę płynności ruchu, zwiększenie komfortu jazdy, korektę organizacji ruchu.  
- Poprawa systemu odwodnienia.
- Zmniejszenie szkodliwego oddziaływania drogi na środowisko poprzez zmniejszenie hałasu, drgań oraz emisji spalin.