Remont drogi krajowej nr 28 Zator - Medyka
Remont drogi krajowej nr 28 Zator – Medyka od km 274+400 - 275+370 i od km 275+520 - 275+850

 

KONTRAKT NR 7/07/RZE

Remont drogi krajowej nr 28 Zator – Medyka
od km 274+400 - 275+370 i od km 275+520 - 275+850
w m. Sanok

1. OGÓLNY OPIS INWESTYCJI

Droga krajowa Nr 28 jest drogą tranzytową umożliwiającą dojazd do Ukrainy [przejście graniczne w m. Medyka] w południowo-wschodniej części Polski.

Odcinek drogi krajowej nr 28 objęty remontem zlokalizowany jest w województwie podkarpackim, w powiecie sanockim, w gminie i mieście Sanok i przebiega przez obszar zabudowany.

Remontowany odcinek drogi krajowej Nr 28 znajduje się w miejscowości Sanok na obwodnicy północnej Sanoka.

Głównym celem niniejszego Kontraktu jest wzmocnienie nawierzchni drogi do obciążenia 115 kN/oś, oraz poprawa bezpieczeństwa poprzez uspokojenie ruchu.

WARTOŚĆ ZREALIZOWANYCH ROBÓT: 9 196 578,16 (brutto)

Kontrakt jest finansowany ze środków:
  - środków budżetowych Skarbu Państwa
  - pożyczki z Europejskiego Banku Inwestycyjnego
 

2. REALIZATORZY  INWESTYCJI

ZAMAWIAJĄCY: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie, ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów
PROJEKTANT: Dariusz Kosiorowski
INSPEKTOR NADZORU: Mariusz Błyskal – Rejon Lesko
KIEROWNIK BUDOWY: Henryk Śliwa - Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych w Sanoku
WYKONAWCA: Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Mostowych Sp. z o.o.
Aleje Wojska Polskiego 74, 38-500 Sanok

 

3. LOKALIZACJA INWESTYCJI

kropa.jpg - odcinek od km 274+400 - 275+370 i od km 275+520 - 275+850 w m. Sanok
– długości 2,6 km




CZAS REALIZACJI: 
12 miesięcy
                      
DATA ROZPOCZĘCIA ROBÓT:
czerwiec 2007r.
                      DATA ZAKOŃCZENIA ROBÓT: maj 2008r.

4. PARAMETRY TECHNICZNE OBIEKTÓW

KLASA TECHNICZNA: GP
KATEGORIA RUCHU:

KR 4

OBCIĄŻENIE: 100 do 115 kN/oś
PRZEKRÓJ DROGOWY: uliczny jednojezdniowy czteropasowy
ILOŚĆ PASÓW RUCHU: 2 - 4
OPASKA ZIEMNA 2 x 0,50 m
CHODNIKI: 2,0 - 3,5 m

ROBOTY BUDOWLANE WYKONYWANE BYŁY "POD RUCHEM"

5. ZDJĘCIA Z BUDOWY (archiwum)

Skrzyzowanie ulicy Dmowskiego z ulica Kiczury_s.jpg 
Skrzyzowanie ulicy Dmowskiego z ulica Kiczury  
 
Skrzyzowanie ulicy Dmowskiego z ulica Matejki_s.jpg 
Skrzyzowanie ulicy Dmowskiego z ulica Matejki  
Skrzyzowanie ulicy Staszica  z ulica Traugutta_s.jpg 
Skrzyzowanie ulicy Staszica z ulica Traugutta  
 
Skrzyzowanie ulicy Staszica  z ulica Traugutta__s.jpg 
Skrzyzowanie ulicy Staszica z ulica Traugutta  


Skrzyzowanie ulicy Staszica z ulica Mickiewicza i Krolowej Bony_s.jpg 
Skrzyzowanie ulicy Staszica z ulica Mickiewicza i Krolowej Bony  

6. ZDJĘCIA PRZEDSTAWIAJĄCE EFEKT WYKONANEGO REMONTU DROGI


6_s.jpg 
Skrzyżowanie ul. Staszica z ul. Traugutta ul. Dmowskiego i ul. Matejki  



7_s.jpg 
ul. Staszica  



8_s.jpg 
ul. Staszica  


7. REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU:
- wzmocnienie nawierzchni drogi do obciążenia 115 kN/oś,
- zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez:
   - uspokojenie ruchu, poprawę płynności ruchu,
   - zwiększenie komfortu jazdy,
- poprawa warunków dla ruchu pieszego,
- poprawa systemu odwodnienia.

8. ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT 

·

1. Wzmocnienie istniejącego odcinka  drogi poprzez wykonanie:

2. Poszerzenia jezdni + wyspy  środkowe i zatoki autobusowe

3. Korekta oznakowania poziomego i pionowego  na całym odcinku z wykonaniem wysp wydzielających pasy ruchu

2,6 km

 

§  podbudowy z  mieszanki mineralno-cementowo-emulsyjnej (MCE) grub. 15 cm

18 256 m2

 

§  profilowania BA 0/16 mm

3 146 t

 

§  warstwy wiążącej z BA 0/25 mm grub. 9 cm 

21 000m2

 

§  warstwy ścieralnej z SMA 0/12,8 mm grub. 4 cm 

·

Ułożenie geosiatki na styku istniejącej nawierzchni i poszerzenia

629 m2

·

Oczyszczenie istniejącej kanalizacji deszczowej

1 280 m

·

Regulacja i oczyszczenie kratek ściekowych, studni ściekowych, rewizyjnych i teletechnicznych

130 szt

·

Wykonanie ciągów komunikacyjnych usytuowanych przy jezdni:

 

 

§  przebudowa  chodnika na długości :

§  budowa nowego chodnika  na długości:

2 028 m

572 m

·

 Wykonanie zatok autobusowych

 

 

§  budowa nowych zatok autobusowych

§  remont istniejących  zatok autobusowych

2 szt

4 szt

·

Remont istniejących zjazdów indywidualnych bramowych wraz z wykonaniem nowej nawierzchni

10 szt

·

Wykonanie bezpiecznych konstrukcji wsporczych przy przejściach dla
pieszych wraz z  azylami bezpieczeństwa,             

7 szt