KONTRAKT NR 7/07/RZE
Remont drogi krajowej nr 28 Zator – Medyka od km 274+400 - 275+370 i od km 275+520 - 275+850 w m. Sanok |
1. OGÓLNY OPIS INWESTYCJI
Droga krajowa Nr 28 jest drogą tranzytową umożliwiającą dojazd do Ukrainy [przejście graniczne w m. Medyka] w południowo-wschodniej części Polski.
Odcinek drogi krajowej nr 28 objęty remontem zlokalizowany jest w województwie podkarpackim, w powiecie sanockim, w gminie i mieście Sanok i przebiega przez obszar zabudowany.
Remontowany odcinek drogi krajowej Nr 28 znajduje się w miejscowości Sanok na obwodnicy północnej Sanoka.
Głównym celem niniejszego Kontraktu jest wzmocnienie nawierzchni drogi do obciążenia 115 kN/oś, oraz poprawa bezpieczeństwa poprzez uspokojenie ruchu.
WARTOŚĆ ZREALIZOWANYCH ROBÓT: 9 196 578,16 (brutto)
Kontrakt jest finansowany ze środków: - środków budżetowych Skarbu Państwa - pożyczki z Europejskiego Banku Inwestycyjnego
2. REALIZATORZY INWESTYCJI
ZAMAWIAJĄCY: |
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie, ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów |
PROJEKTANT: |
Dariusz Kosiorowski |
INSPEKTOR NADZORU: |
Mariusz Błyskal – Rejon Lesko |
KIEROWNIK BUDOWY: |
Henryk Śliwa - Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych w Sanoku |
WYKONAWCA: |
Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Mostowych Sp. z o.o. Aleje Wojska Polskiego 74, 38-500 Sanok |
3. LOKALIZACJA INWESTYCJI
- odcinek od km 274+400 - 275+370 i od km 275+520 - 275+850 w m. Sanok – długości 2,6 km
CZAS REALIZACJI: 12 miesięcy DATA ROZPOCZĘCIA ROBÓT: czerwiec 2007r. DATA ZAKOŃCZENIA ROBÓT: maj 2008r.
4. PARAMETRY TECHNICZNE OBIEKTÓW
KLASA TECHNICZNA: |
GP |
KATEGORIA RUCHU: |
KR 4 |
OBCIĄŻENIE: |
100 do 115 kN/oś |
PRZEKRÓJ DROGOWY: |
uliczny jednojezdniowy czteropasowy |
ILOŚĆ PASÓW RUCHU: |
2 - 4 |
OPASKA ZIEMNA |
2 x 0,50 m |
CHODNIKI: |
2,0 - 3,5 m |
ROBOTY BUDOWLANE WYKONYWANE BYŁY "POD RUCHEM"
5. ZDJĘCIA Z BUDOWY (archiwum)
6. ZDJĘCIA PRZEDSTAWIAJĄCE EFEKT WYKONANEGO REMONTU DROGI
| Skrzyżowanie ul. Staszica z ul. Traugutta ul. Dmowskiego i ul. Matejki |
| ul. Staszica |
| ul. Staszica |
7. REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU:
- wzmocnienie nawierzchni drogi do obciążenia 115 kN/oś, - zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez: - uspokojenie ruchu, poprawę płynności ruchu, - zwiększenie komfortu jazdy, - poprawa warunków dla ruchu pieszego, - poprawa systemu odwodnienia.
8. ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT
· |
1. Wzmocnienie istniejącego odcinka drogi poprzez wykonanie:
2. Poszerzenia jezdni + wyspy środkowe i zatoki autobusowe
3. Korekta oznakowania poziomego i pionowego na całym odcinku z wykonaniem wysp wydzielających pasy ruchu |
2,6 km |
|
§ podbudowy z mieszanki mineralno-cementowo-emulsyjnej (MCE) grub. 15 cm |
18 256 m2 |
|
§ profilowania BA 0/16 mm |
3 146 t |
|
§ warstwy wiążącej z BA 0/25 mm grub. 9 cm |
21 000m2 |
|
§ warstwy ścieralnej z SMA 0/12,8 mm grub. 4 cm |
· |
Ułożenie geosiatki na styku istniejącej nawierzchni i poszerzenia |
629 m2 |
· |
Oczyszczenie istniejącej kanalizacji deszczowej |
1 280 m |
· |
Regulacja i oczyszczenie kratek ściekowych, studni ściekowych, rewizyjnych i teletechnicznych |
130 szt |
· |
Wykonanie ciągów komunikacyjnych usytuowanych przy jezdni: |
|
|
§ przebudowa chodnika na długości :
§ budowa nowego chodnika na długości: |
2 028 m
572 m |
· |
Wykonanie zatok autobusowych |
|
|
§ budowa nowych zatok autobusowych
§ remont istniejących zatok autobusowych |
2 szt
4 szt |
· |
Remont istniejących zjazdów indywidualnych bramowych wraz z wykonaniem nowej nawierzchni |
10 szt |
· |
Wykonanie bezpiecznych konstrukcji wsporczych przy przejściach dla pieszych wraz z azylami bezpieczeństwa, |
7 szt |
|