Przebudowa skrzyżowania drogi krajowej nr 77 Lipniki - Przemyśl z drogą wojewódzką Nr 877 Naklik – Dylągówka w m. LEŻAJSK
PRZEBUDOWA SKRZYŻOWANIA DROGI KRAJOWEJ Nr 77 Lipniki – Przemyśl z drogą wojewódzką Nr 877 Naklik – Dylągówka w m. LEŻAJSK |
REALIZATORZY KONTRAKTU
ZAMAWIAJĄCY: |
1. Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie 2. Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie |
WYKONAWCA: |
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów w Leżajsku S. A. ul. Mickiewicza 79; 37 – 300 Leżajsk |
PODWYKONAWCY: |
1. Firma ELEKTRYK s.c. Wojciech Zabłotni, Danuta Zabłotnia; 37-300 Leżajsk, ul. Bernardyńska 6 – roboty elektryczne 2. Przedsiębiorstwo Robót Telekomunikacyjnych; 35 - 083 Rzeszów, ul. Mickiewicza 14 – roboty teletechniczne 3. Miejski Zakład Komunalny Sp. z o.o. 37-300 Leżajsk, ul. Żwirki i Wigury 3 – roboty wodociągowe |
PROJEKTANT: |
Pracownia Studiów i Projektów Drogowych „KLOTOIDA” ul. Płk.St. Dąbka 8 ; 30 – 732 Kraków |
INSPEKTOR NADZORU: |
Wiesław Futoma - GDDKiA Oddział w Rzeszowie |
KIEROWNIK BUDOWY: |
Antoni Ulma – PBDiM S.A. w Leżajsku |
Czas realizacji Kontraktu: 4 miesiące
- Data podpisania umowy 05.01.2006 r.
- Data przekazania terenu budowy 19.01.2006 r.
- Data rozpoczęcia robót 23.03.2006 r.
- Data zakończenia robót 15.07.2006 r.
Wartość zrealizowanych robót wyniosła 1 095,6 tys. zł. (netto)
1 336,7 tys. zł. (brutto)
Źródła finansowania Kontraktu:
- środki budżetowe – Oddziału GDDKiA w Rzeszowie - w wysokości 1 095,7 tys. zł
(brutto) - co stanowi udział w 82 %
- środki Samorządu Województwa - w wysokości 240,95 tys. zł (brutto) - stanowi 18 %
- Urząd Miasta Leżajska przygotował i przekazał teren pod budowę ronda
ZAKRES RZECZOWY OBEJMOWAŁ :
• budowę małego ronda, w miejscu skrzyżowania zwykłego, trójwlotowego (średnica zewnętrzna jezdni ronda wynosi 32,0m; średnica wyspy środkowej ronda – 16,0m)
• przebudowę chodników w rejonie skrzyżowania wraz z budową azyli dla pieszych na wlotach ronda – m2 1 140
• przebudowę lub rozbudowę zjazdów na posesje z kostki kam. wys. 10 cm - m2 300
• przebudowę istniejącej nawierzchni w celu dostosowania do rozwiązań projektowych
w tym:
- ustawienie krawężników granitowych na ławie betonowej - mb 630
- ustawienie krawężników betonowych na ławie betonowej - mb 170
- nawierzchnia z kostki rzędowej granitowej wys. 21 cm. (pierścień ronda
oraz wyspy najazdowe) - m2 205
- ułożenie ścieku przykrawężnikowego z 2 rzędów kostki kamiennej - mb 340
- wykonanie w-wy ścieralnej z mieszanki SMA - m2 1613
- wykonanie w-wy wiążącej z betonu asfaltowego - m2 1613
- wykonanie w-wy podbudowy z betonu asfaltowego - m2 1600
- wykonanie w-wy podbudowy z betonu cementowego - m2 305
- wykonanie w-wy podbudowy z kruszywa łam. grub. w-wy 15-20 cm - m2 1989
Ponadto w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu wymieniono na nowe całość oznakowania pionowego (łącznie 28 znaków drogowych) wykonano także (będzie wykonane po 2 tygodniach od ułożenia warstwy ścieralnej SMA ) oznakowanie poziome w nowej technologii grubowarstwowe masy chemoutwardzalne (łącznie m2 136) wraz z elementami odblaskowymi w osi jezdni i na krawężnikach – razem 170 szt.
Ustawione zostały elementy zabezpieczające ruch pieszy (ogrodzenia łańcuchowe) -70 m.
W zakresie robót towarzyszących przebudowano:
• kanalizację deszczową dług. 25 mb wraz z przykanalikami o łącznej dług.120 mb.
• oświetlenie uliczne: 9 latarni + 20 mb sieci zasilającej
• sieć wodociągową – 42 mb
• sieć teletechniczną – 50 mb
• zagospodarowanie zielenią wyspy centralnej ronda łącznie ok. 350 szadzonek.
UZYSKANE EFEKTY:
• zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego,
• poprawa płynności ruchu i komfortu jazdy,
• poprawa równości i szorstkości nawierzchni,
• zwiększenie bezpieczeństwa ruchu pieszego.
ZDJĘCIA PO ZAKOŃCZENIU ROBÓT