Remont drogi krajowej nr 19 Lublin - Reszów w m. Nowosielec
Remont drogi krajowej nr 19 Lublin - Reszów w m. Nowosielec od km 426+580 do km 429+710

 

KONTRAKT NR 10/09/rze

Przebudowa drogi  krajowej nr 9
Lublin - Reszów w m. NOWOSIELEC
od km 426+580 do km 429+710

 

OGÓLNY  OPIS  KONTRAKTU

Droga krajowa nr 19 Kuźnica Białostocka – Lublin - Rzeszów jest zaliczana do podstawowego układu komunikacyjnego Polski. Umożliwia dojazd do przejścia granicznego w północno-wschodnim rejonie kraju (Kuźnica Białostocka). Łączy ona ośrodki gospodarcze wschodniej Polski, obsługuje ruch turystyczny i międzynarodowy.

Odcinek remontowanej drogi krajowej nr 19 Kuźnica Białostocka – Lublin - Rzeszów  znajduje się w województwie podkarpackim, w powiecie niżańskim w gminie Nisko. Częściowo, od km 426+580 do km 428+451, przedmiotowy odcinek drogi przebiega w obszarze zabudowanym, oznaczonym tablicami miejscowości Nowosielec. Wzdłuż odcinka zlokalizowana jest przede wszystkim luźna zabudowa mieszkaniowa a także obszary rolnicze.

WARTOŚĆ REALIZOWANYCH ROBÓT:        1 360 459,01 PLN (brutto)

Koszt realizacji kontraktu został sfinansowany ze środków budżetu państwa i środków Krajowego Funduszu Drogowego

 

REALIZATORZY KONTRAKTU


ZAMAWIAJĄCY:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział  w Rzeszowie

INSPEKTOR NADZORU:

Jacek Bednarz – GDDKiA Oddział w Rzeszowie

KIEROWNIK BUDOWY: 

Adrian Wilk  -  Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o.
37-450 Stalowa Wola ul. Przemysłowa 8

 

WYKONAWCA:

 


Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o. 37-450 Stalowa Wola ul. Przemysłowa 8

 
 

LOKALIZACJA KONTRAKTU

punkt.jpg - odcinek drogi krajowej Nr 19 Lublin - Rzeszów od km 426+580 do km 429+710





Data rozpoczęcia robót:  12-06-2009r.
Planowany termin zakończenia robót : 10-09-2009r.
  

PARAMETRY TECHNICZNE DROGI

- droga jednojezdniowa, dwukierunkowa,
- klasa techniczna drogi - GP
- przekrój - drogowy o szerokości jezdni 6,0 m
- pobocza: gruntowe szer. 1,30m – 1,50 m
- kategoria obciążenia ruchem KR4,
- obciążenie –  100 kN/oś
- odwodnienie - rowami przydrożnymi oraz przepustami pod drogą.

 

ZDJĘCIA Z BUDOWY

IMG_0021_s.jpg    IMG_0022_s.jpg 


  IMG_0024_s.jpg 
IMG_0025_s.jpg   
 

 

PRZEWIDYWANY DO WYKONANIA ZAKRES RZECZOWY ROBÓT

 

Remont nawierzchni jezdni
Zaprojektowane rozwiązanie naprawy nawierzchni ma na celu zapewnić odporność nawierzchni na koleinowanie oraz naprawę spękań poprzecznych.
Projektowane rozwiązanie naprawy nawierzchni przedstawia się następująco:
1. Na odcinku drogi od km 426+580 do km 428+710
   - ułożenie warstwy ścieralnej z SMA 0/12,8 mm gr. 5 cm.

2. Na odcinku drogi od km 428+710 do km 429+710
   - ułożenie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego 0/20 mm gr. 6 cm,
   - ułożenie warstwy ścieralnej z SMA 0/12,8 mm gr. 4 cm.

Remont istniejących zatok autobusowych
W ciągu przedmiotowego odcinka drogi zlokalizowane są 4 zatoki autobusowe. Remont polegać będzie na wykonaniu warstw bitumicznych o składzie i grubości takich samych jak dla jezdni w danym miejscu.

Remont istniejących zjazdów
Zakres remontu przewiduje przebudowę 4 zjazdów o łącznej długości 24 m. Przebudowa ww. zjazdów spowodowana jest korektą łuku poziomego i obejmuje wymianę rur betonowych na nowe o średnicy 500 mm.

Odwodnienia drogi
Na całym remontowanym odcinku przewidziano odwodnienie drogi poprzez rowy przydrożne i istniejące przepusty pod drogą.

Urządzenia bezpieczeństwa ruchu
Istniejące oznakowanie pionowe na omawianym odcinku zostanie wymienione na nowe zgodnie z projektem stałej organizacji ruchu
Nowe oznakowanie poziome zostanie wykonane z materiałów cienkowarstwowych -  zgodnie z zatwierdzonymi projektami organizacji ruchu.
Na całym remontowanym odcinku drogi zostaną ustawione w miejscu starych, nowe słupki prowadzące U-1, które równocześnie będą służyć jako znaki kilometrowe i hektometrowe.
                    

WPROWADZONE OGRANICZENIA RUCHU

1. Ograniczenia stałe:
  - ograniczenie prędkości  B-33 (do 50 km/h)
  - zakaz wyprzedzania  B-25

2. Ograniczenia czasowe:
  - ręczne sterowanie ruchem w czasie prowadzenia robót

3. Zabezpieczenie robót:
  - tablice kierujące U-21
  - lokalne wygrodzenie zaporami drogowymi U-20
  - tablice prowadzące U-3.

                

REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU

- Zapewnienie odporności nawierzchni na koleinowanie oraz naprawa spękań poprzecznych
- Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez wymianę oraz uzupełnienie oznakowania drogi i urządzeń bezpieczeństwa ruchu. 
- Poprawa systemu odwodnienia.