Przebudowa drogi krajowej Nr 28 Zator - Medyka na odcinku Zarszyn - Długie
Przebudowa drogi krajowej Nr 28 Zator - Medyka na odcinku Zarszyn - Długie od km 259+833 do km 261+600

 
 

KONTRAKT NR 9/09/rze

Przebudowa drogi  krajowej nr 28
Zator - Medyka na odc. ZARSZYN - DŁUGIE
od km 259+833 do km 261+600

 

OGÓLNY  OPIS  KONTRAKTU

Droga krajowa nr 28 Zator - Medyka jest zaliczana do podstawowego układu komunikacyjnego Polski, pełni funkcje drogi tranzytowej, umożliwia dojazd do przejścia granicznego w Medyce. Łączy ona ośrodki gospodarcze wschodniej Polski, obsługuje ruch turystyczny i międzynarodowy.

Zakres przebudowy obejmuje fragment drogi krajowej nr 28 na odcinku Zarszyn – Długie od km 259+833 do km 261+600. Niniejszy odcinek znajduje się na terenie województwa podkarpackiego w powiecie sanockim, Gminie Zarszyn. Droga do km 261+000 przebiega przez obszar zabudowany miejscowości Zarszyn. Pozostała jej część znajduje się na obszarze niezabudowanym, obejmującym zarówno miejscowość Zarszyn jak i Długie.

Przebudowa drogi polegała na:
- wykonaniu wzmocnienia jezdni,
- poprawie warunków technicznych istniejącej drogi: chodników, przepustów pod drogą Główną i zjazdami,
- wykonaniu renowacji rowów ziemnych polegające na oczyszczeniu, odmuleniu oraz miejscowym pogłębieniu,
- budowie infrastruktury technicznej związanej z drogą w tym m.in. budowa kanalizacji deszczowej,
- regulacji wysokościowej studzienek teletechnicznych.

WARTOŚĆ REALIZOWANYCH ROBÓT:    4 541 781,68  PLN (brutto)

Kontrakt jest finansowany  ze środków Krajowego Funduszu Drogowego

 

REALIZATORZY KONTRAKTU


ZAMAWIAJĄCY:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział  w Rzeszowie

INSPEKTOR NADZORU:

Józef Hul – GDDKiA Oddział w Rzeszowie

KIEROWNIK BUDOWY: 

Ryszard Fic  -  Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie Sp. z o.o. 38-400 Krosno, ul. Tysiąclecia 38

 

WYKONAWCA:

 


Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie Sp. z o.o. 38-400 Krosno, ul. Tysiąclecia 38

 

 
 

LOKALIZACJA KONTRAKTU

{punkt} - odcinek drogi krajowej Nr 28 Zator - Medyka od km 259+833 do km 261+600
{mapa}


CZAS REALIZACJI: 4 miesięce

Data rozpoczęcia robót:  17-08- 2009r.
Termin zakończenia robót : 10-12-2009r.
 

PARAMETRY TECHNICZNE DROGI

- długość modernizowanej drogi 1767 m
- klasa drogi – GP,
- obciążenie ruchem –  100 kN/oś,
- kategoria ruchu KR3,
- prędkość projektowa Vp – 50km/h – teren zabudowany, Vp – 80 km/h – teren     niezabudowany,
- szerokość pasa ruchu – 3,5 m za wyjątkiem poszerzeń ze względu na występujące   łuki,
- szerokość chodników – 2,0 m (odtworzenie i poszerzenie istniejących oraz od km 260+445,69 do km 260+495,91 nowy chodnik po lewej stronie),
- szerokość poboczy utwardzonych (opaska bezpieczeństwa) – 0,50 m – przekrój szlakowy,
- szerokość poboczy umocnionych (kruszywo) – 0,50 m (prawa strona drogi); 1,00m (lewa strona drogi) – przekrój szlakowy,.

ZDJĘCIA Z BUDOWY

1.jpg    2.jpg 
3.jpg    4.jpg 
5.jpg    6.jpg 
7.jpg    8.jpg 
 

 
 

ZAKRES RZECZOWY ZREAZLIZOWANYCH ROBÓT

 

Remont konstrukcji nawierzchni
• odtworzenie trasy i punktów wysokościowych – 1,77 km
• wyniesienie granic pasa drogowego ze stabilizacja punktów – 226 szt
• podbudowa z kruszywa łamanego – 4 184 m2
• podbudowa z BA – 2 003 m2
• wyrównanie podbudowy z BA – 3 569 t
• wyrównanie podbudowy kruszywa łamanego – 889 m3
• wykonanie warstwy ścieralnej z SMA – 15 017 m2
• wykonanie nawierzchni z kostki brukowej (z odzysku) – 2 456 m2
• wykonanie nawierzchni z kostki brukowej – 1 573 m2
• wykonanie przepustów pod zjazdami – 28 m
• oznakowanie poziome jezdni – 632 m2
• znaki pionowe odblaskowe – 37 szt
• bariery ochronne: stalowe, łańcuchowe – 983 m
• wykonanie kanalizacji deszczowej z rur PVC-U – 1166 m
• przebudowa studni telekomunikacyjnych – 20 szt

                                         

REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU


- poprawa geometrii drogi w tym wyprofilowanie łuków poziomych,
- usprawnienie komunikacji samochodowej poprzez naprawę istniejącej nawierzchni,
- poprawa bezpieczeństwa ruchu na drodze,
- usprawnienie odprowadzenia wód opadowych z powierzchni drogi.