KONTRAKT NR 11/09/rze
Remont drogi krajowej nr 19 Lublin - Reszów w m. KAMIEŃ od km 436+200 do km 437+300 |
Droga krajowa nr 19 Kuźnica Białostocka – Lublin - Rzeszów jest zaliczana do podstawowego układu komunikacyjnego Polski. Umożliwia dojazd do przejścia granicznego w północno-wschodnim rejonie kraju (Kuźnica Białostocka). Łączy ona ośrodki gospodarcze wschodniej Polski, obsługuje ruch turystyczny i międzynarodowy. Odcinek remontowanej drogi krajowej nr 19 Kuźnica Białostocka – Lublin - Rzeszów znajduje się w województwie podkarpackim, w powiecie rzeszowskim w Gminie Kamień. Częściowo, od km 436+391 do km 437+300, przedmiotowy odcinek drogi przebiega w obszarze zabudowanym, oznaczonym tablicami miejscowości Kamień. Wzdłuż odcinka zlokalizowana jest przede wszystkim zabudowa mieszkaniowa a także obszary rolnicze.
WARTOŚĆ REALIZOWANYCH ROBÓT: 1 955 702,97 PLN (brutto)
Kontrakt jest finansowany ze środków budżetu państwa i środków Krajowego Funduszu Drogowego
ZAMAWIAJĄCY: |
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie |
INSPEKTOR NADZORU: |
Jacek Bednarz – GDDKiA Oddział w Rzeszowie |
KIEROWNIK BUDOWY: |
Marian Wołczyk - PPRD „DROGBUD” Sp. z o.o. |
WYKONAWCA:
|
Podkarpackie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych „DROGBUD” Sp. z o.o. 36—060 Głogów Małopolski, Rudna Mała 17a |
- odcinek drogi krajowej Nr 19 Lublin - Rzeszów od km 436+200 do km 437+300
Data rozpoczęcia robót: 10-07-2009r. Planowany termin zakończenia robót : 18-09-2009r.
PARAMETRY TECHNICZNE DROGI
- Droga jednojezdniowa, dwupasowa, dwukierunkowa, - Klasa techniczna drogi - GP - Przekrój - drogowy szlakowy - szerokość jezdni 7,0 m - Pobocza: bitumiczne szer. 0,75 m – 2,30 m - Pobocza: gruntowe szer. 1,00 m – 2,00 m - Kategoria obciążenia ruchem KR4, - Obciążenie projektowane – 100 kN/oś - Odwodnienie - rowami przydrożnymi oraz przepustami pod drogą.
ZDJĘCIA Z BUDOWY
ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT
ROBOTY PRZYGOTOWAWCZE: • odtworzenie trasy i punktów wysokościowych, • usuniecie drzew i krzewów, • zdjęcie warstwy humusu, • rozbiórka elementów dróg, ogrodzeń i przepustów. ROBOTY ZIEMNE: • wykonanie wykopów w gruntach I-V kat., • wykonanie nasypów, ODWODNIENIE KORPUSU DROGOWEGO: • czyszczenie urządzeń odwadniających – przepusty, • kanalizacja deszczowa. PODBUDOWY: • koryto wraz z profilowaniem i zagęszczeniem podłoża, • warstwy odsączające i odcinające, • czyszczenie i skropienie warstw konstrukcyjnych, • podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie, • podbudowa z tłucznia, • podbudowa i ulepszone podłoże z gruntu lub kruszywa stabilizowanego cementem, • podbudowa z betonu cementowego. NAWIERZCHNIE: • nawierzchnia z betonu asfaltowego, • frezowanie nawierzchni asfaltowych, • nawierzchnia z mieszanki mastyksowo-grysowej SMA, • nawierzchnie z kostki brukowej, • zabezpieczenie geosiatką nawierzchni asfaltowej. ROBOTY WYKOŃCZENIOWE: • umocnienie skarp, rowów i ścieków, • przepusty pod zjazdami, • naprawa poboczy gruntowych, • rowy dla robót remontowych, OZNAKOWANIE DRÓG I URZĄDZENIA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU: • oznakowanie poziome, • oznakowanie pionowe, • słupki prowadzące i krawedziowe oraz znaki kilometrowe i hektometrowe, • bariery ochronne stalowe. ELEMENTY ULIC: • krawężniki betonowe, • chodniki z brukowej kostki betonowej, • obrzeża betonowe, • ścieki z prefabrykowanych elementów betonowych. INNE ROBOTY • zjazdy do gospodarstw i na drogi boczne
REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU
- Zapewnienie odporności nawierzchni na koleinowanie oraz naprawa spękań poprzecznych - Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez wymianę oraz uzupełnienie oznakowania drogi i urządzeń bezpieczeństwa ruchu. - Poprawa systemu odwodnienia.
|