PRZEBUDOWA SKRZYŻOWANIA DROGI KRAJOWEJ Nr 77 Lipnik – Przemyśl w KM 111 + 719 z drogą wojewódzką Nr 835 Lublin – Grabownica Starzeńska w m. Tryńcza w ramach projektu SPO-T nr SPOT/2.3/155/05-22 |
REALIZATORZY INWESTYCJI
ZAMAWIAJĄCY: |
Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - Warszawa |
WYKONAWCA: |
Jarosławskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych S.A. z siedzibą w Jarosławiu |
PODWYKONAWCY: |
1. Firma „SANAKIEWICZ” Sp. z o.o. Szówsko – przebudowa gazociągu, 2. Usługowy Zakład „WOD-KAN-GAZ” Józef Lis z Przeworska – kanalizacja deszczowa, 3. WIMED z Tuchowa – oznakowanie poziome |
PROJEKTANT: |
Pracownia Studiów i Projektów Drogowych „KLOTOIDA” ul. Płk.St. Dąbka 8 ; 30 – 732 Kraków |
KIEROWNIK PROJEKTU: |
Wiesław Futoma - GDDKiA Oddział w Rzeszowie |
ZARZĄDZANIE PROJEKTEM: |
Konsorcjum firm: DHV i DRO-KONSULT Warszawa ul. Domaniewska |
INŻYNIER PROJEKTU: |
Jerzy Młynarczyk – DHV + DRO-KONSULT W-wa |
INSPEKTORZY KONTRAKTU: |
Władysław Rosół – roboty drogowe Aleksander Kontek – roboty gazowe i kanalizacja deszczowa |
KIEROWNIK BUDOWY: |
Piotr Dubiel – JPRDiM S.A. w Jarosławiu |
CZAS REALIZACJI KONTRAKTU
- 4 miesiące od daty rozpoczęcia robót;
WAŻNIEJSZE TERMINY KONTRAKTU
- Data podpisania umowy - 25.05.2006 r. - Data przekazania terenu budowy - 20.06.2006 r. - Data rozpoczęcia robót - 23.06.2006 r. - Data zakończenia robót - 21.10.2006 r.
WARTOŚĆ ROBÓT
Wartość zrealizowanych robót wyniosła: 1 390,9 tys. zł. (netto), tj. 1 696,9 tys. zł. (brutto);
WAŻNIEJSZE TERMINY KONTRAKTU
Środki Krajowego Funduszu Drogowego – 1,7 mln PLN (z czego 61% sfinansuje Unia Europejska w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego – Transport); Urząd Gminy w Tryńczy sfinansował wykonanie zasilania i oświetlenia skrzyżowania; Dokumentację projektową opracowała Pracownia Studiów i Projektów Drogowych „KLOTOIDA” z Krakowa. Koszt opracowania dokumentacji został sfinansowany po połowie przez Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich oraz Oddział GDDKiA w Rzeszowie.
ZAMIERZENIA INWESTYCJI:
Przebudowa na skrzyżowanie typu "małe rondo" wraz z budową ciągów pieszo-rowerowych wokół ronda i budową nowej zatoki autobusowej, przy drodze krajowej.
WAŻNIEJSZE TERMINY KONTRAKTU
• budowę małego ronda, w miejscu skrzyżowania zwykłego, czterowylotowego (średnica zewnętrzna ronda wynosi 40,0 m; średnica wyspy środkowej ronda - 26,0 m), • budowę ciągów pieszo-rowerowych o szerokości 2,50 m wraz z wyspami azylu dla pieszych i rowerzystów, - budowę chodników, stanowiących kontynuację ciągów pieszo- rowerowych, • budowę wysp oddzielających jezdnię ronda od ciągów pieszo-rowerowych, • budowę zatoki autobusowej przy drodze krajowej nr 77, • remont istniejących zatok autobusowych, • przebudowę istniejącej nawierzchni • budowę elementów odwodnienia powierzchniowego, • budowę oświetlenia wraz z zasilaniem, • przełożenie gazociągu dług. 155 mb, • wycinkę drzew i zagospodarowanie zielenią, Ponadto w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu wymieniono na nowe całość oznakowania pionowego (łącznie 62 szt. znaków drogowych) wykonano także (będzie wykonane z chwilą wystąpienia sprzyjających warunków atmosferycznych) oznakowanie poziome w nowej technologii grubowarstwowe masy chemoutwardzalne (łącznie m2 338) wraz z elementami odblaskowymi w osi jezdni i na krawężnikach – razem 136 szt.
W ZAKRESIE ROBÓT PRZEBUDOWANO
• kanalizację deszczową długości 99 mb wraz z przykanalikami o łącznej długości 32 mb. studzienkami ściekowymi w ilości 6 szt. i osadnikami piaskowymi w ilości 6 szt, • oświetlenie uliczne wraz z zasilaniem (sfinansowano staraniem Wójta Gminy Tryńcza), • odcinek gazociągu wysokoprężnego – 155 mb • zagospodarowanie zielenią wyspy centralnej ronda.
UZYSKANE EFEKTY
• zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego, • poprawa płynności ruchu i komfortu jazdy, • poprawa równości i szorstkości nawierzchni, • zwiększenie bezpieczeństwa ruchu pieszego. |