Przebudowa drogi krajowej Nr 9 Radom - Barwinek w m. Wyżne
Przebudowa drogi krajowej Nr 9 Radom - Barwinek w m. Wyżne od km 212+400 - 213+240, od km 213+260 - 215+140

 

KONTRAKT NR 0813/245/2008

PRZEBUDOWA DROGI KRAJOWEJ NR 9
RADOM –BARWINEK W M.WYŻNE
od km 212+400 – 213+240
od km 213+260 – 215+140

 
 
OGÓLNY OPIS INWESTYCJI


Droga krajowa nr 9 Radom – Barwinek jest zaliczana do podstawowego układu komunikacyjnego Polski oraz do sieci dróg międzynarodowych, prowadząc ruch na kierunku północ-południe i stanowi połączenie międzyregionalnych i regionalnych ośrodków gospodarczych, administracyjnych i turystycznych oraz obsługę ruchu międzynarodowego w kierunku przejścia drogowego w Barwinku.
Odcinek remontowanej drogi krajowej Nr 9 od km 212+400 do km 215+140  znajduje się w województwie podkarpackim, w powiecie strzyżowskim, w gminie Czudec. Zakres robót objęty niniejszym kontraktem  jest zlokalizowany pomiędzy odcinkami DK9 przebudowanymi przez zarządcę drogi w latach poprzednich.

Głównym celem niniejszego Kontraktu było wzmocnienie nawierzchni drogi do obciążenia 115 kN/oś oraz zwiększenie bezpieczeństwa dla wszystkich uczestników ruchu drogowego poprzez poszerzenie istniejącej jezdni z 6,0 do 7,0 m, budowę chodnika dla pieszych  oraz  korektę organizacji ruchu. 

WARTOŚĆ REALIZOWANYCH ROBÓT:   10 781 424,61 PLN

Kontrakt był finansowany  ze środków budżetowych w ramach programu „Drogi zaufania”

 

2. REALIZATORZY  INWESTYCJI

ZAMAWIAJĄCY:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział  w Rzeszowie

INSPEKTOR NADZORU:

Andrzej Prajsnar – GDDKiA Oddział w Rzeszowie   

KIEROWNIK BUDOWY: 

Antoni Zabłocki - „DROGBUD” Podkarpacki Holding Budowy Dróg Sp. z o.o.

 

WYKONAWCA:

 


„DROGBUD”  Podkarpacki Holding Budowy Dróg Sp. z o.o.

 ul. 1 Maja 42, 38-100 Strzyżów


3. LOKALIZACJA KONTRAKTU

ee9b48da146492d2cce0b141efe51636.jpg - odcinek w miejscowości Wyżne od km 212+400 do km 213+240 – długości 840 m
ee9b48da146492d2cce0b141efe51636.jpg - odcinek w miejscowości Wyżne od km 212+260 do km 215+140 – długość 1 880 m



CZAS REALIZACJI: 8 miesięcy

DATA ROZPOCZĘCIA ROBÓT: 10 października 2009r.

DATA ZAKOŃCZENIA ROBÓT: 19 czerwca 2009r.                          

4. PARAMETRY TECHNICZNE DROGI

KLASA TECHNICZNA: GP
KATEGORIA RUCHU:

KR 5

OBCIĄŻENIE: 115 kN/oś
PRZEKRÓJ: szlakowy
ILOŚĆ PASÓW RUCHU: 2 x 3,5m
OPASKA BITUMICZNA: 2 x 1,0m
POBOCZA ZIEMNE ULEPSZANE DESTRUKTEM BITUMICZNYM: 2 x 1,25 m
PRĘDKOŚĆ PROJEKTOWA: Vp = 70km/h


5. ZDJĘCIA Z BUDOWY

1_s.jpg    2_s.jpg 
3_s.jpg    4_s.jpg 
5_s.jpg    6_s.jpg 
7_s.jpg    8_s.jpg 

 

ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT

 

Ø   Odcinek 1 od km 212+400 do km do 213+240

 

 

·

Roboty przygotowawcze:

· wyniesienie granic pasa drogowego ze stabilizacja punktów

· wycinka drzew o średnicy 10-75 cm z karczowaniem pni

· ręczne usunięcie warstwy humusu

· mechaniczne usunięcie warstwy humusu

· rozbiórka podbudowy z kruszyw

· rozbiórka podbudowy i nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych

· rozbiórka chodników z kostki betonowej

· rozbiórka krawężników betonowych

· rozbiórka obrzeży betonowych

· rozbiórka barier ochronnych sprężystych

· rozbiórka przepustów z rur betonowych i sklepionych owalno-kołowych

· rozbiórka ścianek czołowych i przepustów żelbetowych

· rozbiórka tarcz znaków drogowych wraz ze słupkami

· demontaż słupków prowadzących

 

79 szt

96 szt

1 544 m2

13 890 m2

2 263 m2

719 m2

90 m2

20 m

20 m

186 m

88 mb

61 m3

32 szt

26 szt

·

Roboty ziemne:

· wykonanie wykopów

· wykonanie nasypów

 

4745 m3

1140 m3

·

Odwodnienie korpusu drogowego:

· wykonanie przepustów rurowych z blachy falistej

· montaż zasuw na rowie

· wykonanie remontu przepustu ramowego żelbetowego

· ułożenie ścieków z prefabrykowanych elementów

 

42 mb

5 szt

1 szt

326 m

·

Wykonanie warstw podbudowy:

· wykonanie warstwy separacyjno-filtracyjnej z geowłókniny

· oczyszczenie warstw konstrukcyjnych bitumicznych i tłuczniowych

· skropienie bitumem warstw konstrukcyjnych bitumicznych i tłuczniowych

· wykonanie warstwy odcinającej z pospółki

· wykonanie warstwy podbudowy z kruszyw łamanych

· wykonanie podbudów betonowych

· wykonanie podbudów z BA 0/25 mm KR 3-6

· podbudowa z betonu asfaltowego

 

4582 m2

30 031m2

31 812 m2

622 m2

7 962 m2

1 422 m2

8 586 m2

27 751 m2

·

Wykonanie warstw nawierzchniowych:

· wykonanie warstwy wiążącej z BA 0/16 mm

· frezowanie istniejącej nawierzchni na zimno

· wykonanie nawierzchni z SMA 0/11 mm gr. 4 cm

· wykonanie nawierzchni z kostki brukowej gr. 8 cm

 

8 343 m2

6 328 m2

8 207 m2

1 399 m2

·

Roboty wykończeniowe:

· ułożenie siatki z włókien szklanych

· humusowanie wraz z obsianiem skarp i zieleńców

· ułożenie przepustów rurowych z tworzyw sztucznych (zjazdy)

· umocnienie poboczy z destruktu

 

2 784 m2

10 816 m2

1 624 m2

777 m2