KONTRAKT NR 2/RZ/KFD/08 Przebudowa drogi krajowej Nr 9 Radom – Barwinek na odcinku Nowa Dęba – Majdan Królewski od km 144+100 do km 147+000 |
1. OGÓLNY OPIS INWESTYCJI
Droga krajowa nr 9 Radom – Barwinek - zaliczana do podstawowego układu komunikacyjnego Polski oraz do sieci dróg międzynarodowych, prowadzi ruch w kierunku północ-południe i stanowi połączenie komunikacyjne międzyregionalnych i regionalnych ośrodków gospodarczych, administracyjnych i turystycznych oraz obsługuje ruch międzynarodowy w kierunku przejścia drogowego w Barwinku.
Odcinek remontowanej drogi krajowej Nr 9 od km 144+100 do km 147+000 znajduje się w województwie podkarpackim, w powiecie tarnobrzeskim, w gminie Nowa Dęba i przebiega od ronda w miejscowości Nowa Dęba do granicy z miejscowością Majdan Królewski.
Głównym celem wykonanych robót remontowych było podniesienie standardu drogi do standardów europejskich (do nacisków 115 kN/oś), poprawa bezpieczeństwa ruchu, zwiększenie płynności ruchu drogowego, zmniejszenie szkodliwego oddziaływania drogi na środowisko poprzez zmniejszenie hałasu, drgań oraz emisji spalin.
WARTOŚĆ REALIZOWANYCH ROBÓT: 6 312 708,16 PLN (brutto)
Kontrakt jest finansowany ze środków: Krajowego Funduszu Drogowego
2. REALIZATORZY INWESTYCJI
ZAMAWIAJĄCY: |
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie, ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów |
PROJEKTANT: |
Pracowania Studiów i Projektów Drogowych KLOTOIDA 30-732 Kraków, ul. płk. St. Dąbka 8 |
INSPEKTOR NADZORU: |
Aleksander Maciocha – GDDKiA Oddział w Rzeszowie |
KIEROWNIK BUDOWY: |
Piotr Radomski |
WYKONAWCA: |
KONSORCJUM FIRM: Lider: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych FART Sp. z o.o. 25-116 Kielce, ul. Ściegiennego 268A Partner: Świętokrzyskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych TRAKT Sp z o.o. 26-065 Piekoszów, Górki Szczukowskie 1 k/Kielc |
3. LOKALIZACJA INWESTYCJI
- odcinek drogi krajowej Nr 9 od 144+100 do 147+000 – dł. 2,90 km
CZAS REALIZACJI: DATA ROZPOCZĘCIA ROBÓT: 17 kwiecień 2008r. DATA ZAKOŃCZENIA ROBÓT: 17 listopad 2008r.
4. PARAMETRY TECHNICZNE DROGI
KLASA TECHNICZNA: |
GP |
KATEGORIA RUCHU: |
KR 5 |
OBCIĄŻENIE: |
115 kN/oś |
DROGA: |
jednojezdniowa, dwupasmowa, dwukierunkowa |
PRZEKRÓJ: |
drogowy i uliczny, szer. 7,00 m + opaska bitumiczna szer. 0,5 m |
NAWIERZCHNIA: |
bitumiczna o konstrukcji odpornej na koleinowanie |
CHODNIKI: |
szer. od 1,50 do 2,50 m |
POBOCZA UTWARDZANE (bitumiczne): |
2 x 1,50 m |
POBOCZA GRUNTOWE: |
szer. 0,75 do 1,25 m |
ZATOKI AUTOBUSOWE: |
szer. 3,00 m |
ODWODNIENIE KANALIZACJĄ DESZCZOWĄ i ROWAMI |
kanalizacją deszczową i rowami |
5. REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU
- Wzmocnienie nawierzchni drogi do obciążenia 115 kN/oś, - Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez poprawę płynności ruchu, zwiększenie komfortu jazdy, korektę organizacji ruchu. - Poprawa systemu odwodnienia - Zmniejszenie szkodliwego oddziaływania drogi na środowisko poprzez zmniejszenie hałasu, drgań oraz emisji spalin
6. ZDJĘCIA PRZEDSTAWIAJĄCE EFEKT WYKONANEGO REMONTU DROGI
7. ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT
- Wyniesienie granic pasa drogowego ze stabilizacją punktów - 81 szt
- Karczowanie zagajników, krzaków i poszycia - 2,25 ha
- Mechaniczne usunięcie warstwy humusu - 15 883 m2
- Rozebranie podbudowy z mieszanek mineralno – bitumicznych - 1 867 m2
- Rozebranie podbudowy z kruszywa - 854 m2
- Rozbiórka chodników - 4 276 m2
- Rozebranie ścieków z elementów betonowych - 1 262 m
- Rozebranie poręczy ochronnych - 6 szt
- Rozebranie barier ochronnych sprężystych - 1 164 m
- Rozebranie przepustów z rur betonowych - 167 szt
- Demontaż znaków drogowych - 84 szt
- Rozebranie istniejących wpustów ulicznych - 18 szt
- Wykonanie frezowania nawierzchni asfaltowych na drodze i wiadukcie - 29 351 m2
- Wykonanie wykopów (korytowanie, profilowanie rowów i skarp) - 5 695 m3
- Wykonanie nasypów - 2 032 m3
- ODWODNIENIE KORPUSU DROGOWEGO
- Wykonanie przykanalików - 67 m
- Wykonanie studzienek ściekowych - 30 szt
- Regulacja pionowa studzienek rewizyjnych oraz teletechnicznych - 24 szt
- Ułożenie prefabrykowanych ścieków betonowych - 866 m
- Ułożenie ścieku z dwóch rzędów kostki brukowej - 2 305 m
- Ułożenie przepustów rurowych z tworzyw sztucznych (pod zjazdami) - 282 m
- Wykonanie warstwy odcinającej z geowłókniny - 2 863 m2
- Podbudowa z kruszywa naturalnego - 3 785 m2
- Podbudowa z kruszywa łamanego – warstwa dolna - 6 200 m2
- Podbudowa z kruszywa łamanego – warstwa górna - 7 089 m2
- Podbudowa z betonu (zatoka autobusowa, wyspy separacyjne) - 395 m2
- Podbudowa z betonu asfaltowego 0/25 mm - 3 586 m2
- Wykonanie warstwy wiążącej z BA 0/16 (zjazdy, skrzyżowania) - 3 194 m2
- Wykonanie warstwy ścieralnej z BA 0/12,8 (zjazdy, skrzyżowania) - 3 598 m2
- Wykonanie warstwy wiążącej z BA WMS (jezdnia) - 26 761 m2
- Wykonanie nawierzchni z SMA 0/9 mm - 28 331 m2
- Wykonanie nawierzchni z kostki brukowej (zatoka autobusowa) - 101 m2
- Ułożenie siatki z włókien szklanych - 4 403 m2
- Humusowanie wraz z obsianiem trawą skarp i zieleńców - 18 681 m2
- Umocnienie skarp płytami ażurowymi - 228 m2
- Wykonanie nawierzchni z destruktu (zjazdy indywidualne, pobocza) - 3 785 m2
- OZNAKOWANIE DRÓG I URZĄDZENIA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU
- Oznakowanie poziome jezdni materiałami grubowarstwowymi - 2 770 m2
- Ustawienie konstrukcji wsporczych dla znaków aktywnych D6 (przejścia dla pieszych) - 6 szt
- Ustawienie znaków drogowych pionowych - 165 szt
- Ustawienie pylonów i znaków C-9 aktywnych - 2 szt
- Ustawienie pylonów przeszkodowych dla znaków C-9 - 20 szt
- Ustawienie słupków prowadzących U-1a - 51 szt
- Ustawienie barier ochronnych stalowych - 1 164 m
- Ustawienie poręczy ochronnych sztywnych i ogrodzeń łańcuchowych - 9 m
- Chodniki z kostki brukowej - 5 883 m2
- Wykonanie opaski bezpieczeństwa z płytek betonowych - 522 m2
- Przebudowa oświetlenia i linii kablowych - 1 338 m |