Przebudowa drogi krajowej Nr 9 Radom - Barwinek na odcinku Nowa Dęba - Majdan Królewski
Przebudowa drogi krajowej Nr 9 Radom – Barwinek na odcinku Nowa Dęba – Majdan Królewski od km 144+100 do km 147+000

 

KONTRAKT NR 2/RZ/KFD/08
Przebudowa drogi krajowej Nr 9 Radom – Barwinek na odcinku Nowa Dęba – Majdan Królewski od km 144+100
do km 147+000

1. OGÓLNY OPIS INWESTYCJI

Droga krajowa nr 9 Radom – Barwinek - zaliczana do podstawowego układu komunikacyjnego Polski oraz do sieci dróg międzynarodowych, prowadzi ruch w kierunku północ-południe
i stanowi połączenie komunikacyjne międzyregionalnych i regionalnych ośrodków gospodarczych, administracyjnych i turystycznych oraz obsługuje ruch międzynarodowy w kierunku przejścia drogowego w Barwinku
.

Odcinek remontowanej drogi krajowej Nr 9 od km 144+100 do km 147+000 znajduje się w województwie podkarpackim, w powiecie tarnobrzeskim, w gminie Nowa Dęba i przebiega od ronda w miejscowości Nowa Dęba do granicy z miejscowością Majdan Królewski.

Głównym celem wykonanych robót remontowych było podniesienie standardu drogi do standardów europejskich (do nacisków 115 kN/oś), poprawa bezpieczeństwa ruchu, zwiększenie płynności ruchu drogowego, zmniejszenie szkodliwego oddziaływania drogi na środowisko poprzez zmniejszenie hałasu, drgań oraz emisji spalin.

WARTOŚĆ REALIZOWANYCH ROBÓT: 6 312 708,16  PLN (brutto)

Kontrakt jest finansowany ze środków: Krajowego Funduszu Drogowego

2. REALIZATORZY  INWESTYCJI

ZAMAWIAJĄCY: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie, ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów
PROJEKTANT: Pracowania Studiów i Projektów Drogowych KLOTOIDA
30-732 Kraków, ul. płk. St. Dąbka 8
INSPEKTOR NADZORU: Aleksander Maciocha – GDDKiA Oddział w Rzeszowie
KIEROWNIK BUDOWY: Piotr Radomski
WYKONAWCA: KONSORCJUM FIRM:
 Lider:
Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych FART Sp. z o.o.
25-116 Kielce, ul. Ściegiennego 268A
 Partner:
Świętokrzyskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych TRAKT
Sp z o.o. 26-065 Piekoszów, Górki Szczukowskie 1 k/Kielc

3. LOKALIZACJA INWESTYCJI

punkt.jpg - odcinek drogi krajowej Nr 9 od 144+100 do 147+000 – dł. 2,90 km




CZAS REALIZACJI: 
DATA ROZPOCZĘCIA ROBÓT: 17 kwiecień 2008r.
                               DATA ZAKOŃCZENIA ROBÓT: 17 listopad 2008r.

4. PARAMETRY TECHNICZNE DROGI

KLASA TECHNICZNA: GP
KATEGORIA RUCHU:

KR 5

OBCIĄŻENIE: 115 kN/oś
DROGA: jednojezdniowa, dwupasmowa, dwukierunkowa
PRZEKRÓJ: drogowy i uliczny, szer. 7,00 m + opaska bitumiczna szer. 0,5 m
NAWIERZCHNIA: bitumiczna o konstrukcji odpornej na koleinowanie
CHODNIKI: szer. od 1,50 do 2,50 m
POBOCZA UTWARDZANE (bitumiczne): 2 x 1,50 m
POBOCZA GRUNTOWE: szer. 0,75 do 1,25 m
ZATOKI AUTOBUSOWE: szer. 3,00 m
ODWODNIENIE KANALIZACJĄ DESZCZOWĄ i ROWAMI kanalizacją deszczową i rowami

5. REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU

- Wzmocnienie nawierzchni drogi do obciążenia 115 kN/oś,
- Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez poprawę płynności ruchu, zwiększenie komfortu jazdy, korektę organizacji ruchu.
- Poprawa systemu odwodnienia
- Zmniejszenie szkodliwego oddziaływania drogi na środowisko poprzez zmniejszenie hałasu, drgań oraz emisji spalin

6. ZDJĘCIA PRZEDSTAWIAJĄCE EFEKT WYKONANEGO REMONTU DROGI

1_.jpg    2_.jpg 
3_.jpg    4_.jpg 

7. ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT

  • ROBOTY PRZYGOTOWAWCZE

-  Wyniesienie granic pasa drogowego ze stabilizacją punktów  -   81 szt

-  Karczowanie zagajników, krzaków i poszycia      -  2,25 ha

-  Mechaniczne usunięcie warstwy humusu  -  15 883 m2

-  Rozebranie podbudowy z mieszanek mineralno – bitumicznych  -   1 867 m2

-  Rozebranie podbudowy z kruszywa    -  854 m2

-  Rozbiórka chodników  -   4 276 m2

-  Rozebranie ścieków z elementów betonowych  -  1 262 m

-  Rozebranie poręczy ochronnych  -  6 szt

-  Rozebranie barier ochronnych sprężystych  -  1 164 m

-  Rozebranie przepustów z rur betonowych  -  167 szt

-  Demontaż znaków drogowych  -  84 szt

-  Rozebranie istniejących wpustów ulicznych  -  18 szt

-  Wykonanie frezowania nawierzchni asfaltowych na drodze i wiadukcie  -  29 351 m2

 

  • ROBOTY ZIEMNE

-  Wykonanie wykopów (korytowanie, profilowanie rowów i skarp)   -  5 695 m3

-  Wykonanie nasypów  -  2 032 m3

 

  • ODWODNIENIE KORPUSU DROGOWEGO

-  Wykonanie przykanalików  -   67 m

-  Wykonanie studzienek ściekowych  -  30 szt

-  Regulacja pionowa studzienek rewizyjnych oraz teletechnicznych  -   24 szt

-  Ułożenie prefabrykowanych ścieków betonowych  -  866 m

-  Ułożenie ścieku z dwóch rzędów kostki brukowej  -  2 305 m

-  Ułożenie przepustów rurowych z tworzyw sztucznych (pod zjazdami)  -  282 m

 

  • PODBUDOWY

-  Wykonanie warstwy odcinającej z geowłókniny  -  2 863 m2

-  Podbudowa z kruszywa naturalnego  -  3 785 m2

-  Podbudowa z kruszywa łamanego – warstwa dolna  -  6 200 m2

-  Podbudowa z kruszywa łamanego – warstwa górna  -  7 089 m2

-  Podbudowa z betonu (zatoka autobusowa, wyspy separacyjne)   -   395 m2

-  Podbudowa z betonu asfaltowego 0/25 mm   -  3 586 m2

 

  • NAWIERZCHNIE

-  Wykonanie warstwy wiążącej z BA 0/16 (zjazdy, skrzyżowania)  -   3 194 m2

-  Wykonanie warstwy ścieralnej z BA 0/12,8 (zjazdy, skrzyżowania)  -   3 598 m2

-  Wykonanie warstwy wiążącej z BA WMS (jezdnia)  -   26 761 m2

-  Wykonanie nawierzchni z SMA 0/9 mm  -  28 331 m2

-  Wykonanie nawierzchni z kostki brukowej (zatoka autobusowa)  -  101 m2

 

  • ROBOTY WYKOŃCZENIOWE

-  Ułożenie siatki z włókien szklanych  -  4 403 m2

-  Humusowanie wraz z obsianiem trawą  skarp i zieleńców -   18 681 m2

-  Umocnienie skarp płytami ażurowymi  -  228 m2

-  Wykonanie nawierzchni z destruktu (zjazdy indywidualne, pobocza)  -   3 785 m2

 

  • OZNAKOWANIE DRÓG I URZĄDZENIA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU

-  Oznakowanie poziome jezdni materiałami grubowarstwowymi  -   2 770 m2

-  Ustawienie konstrukcji wsporczych dla znaków aktywnych D6 (przejścia dla pieszych)  -  6 szt

-  Ustawienie znaków drogowych pionowych   -   165 szt

-  Ustawienie pylonów i znaków C-9 aktywnych  -   2 szt

-  Ustawienie pylonów przeszkodowych dla znaków C-9  -  20 szt

-  Ustawienie słupków prowadzących U-1a  -  51 szt

-  Ustawienie barier ochronnych  stalowych  -   1 164 m

-  Ustawienie poręczy ochronnych sztywnych i ogrodzeń łańcuchowych  -   9 m

 

  • ELEMENTY ULIC

-  Chodniki z kostki brukowej  -   5 883 m2

-  Wykonanie opaski bezpieczeństwa z płytek betonowych  -   522 m2

 

  • ROBOTY DODATKOWE

-  Przebudowa oświetlenia i linii kablowych  -  1 338 m