Chwilowe wstrzymania ruchu na DK1 w pobliżu granicy województw śląskiego i łódzkiego

Z uwagi na konieczność przeprowadzenia montażu belek prefabrykowanych na wiadukcie stanowiącym przejście dla dużych zwierząt, nad budowaną autostradą A1, zajdzie konieczność okresowego wstrzymania ruchu.



Prace montażowe przeprowadzane będą w nocy z 25 na 26 oraz z 26 na 27 maja bieżącego roku. Czasowe zamknięcia przebudowywanej drogi krajowej nr 1, w pobliżu granicy województw śląskiego i łódzkiego, w km 401,6, nastąpią w czasie najmniejszego natężenia ruchu. Przygotowania rozpoczną się już od godziny 17:00, a montaż potrwa do godziny 5:00. W tym przedziale czasowym ruch będzie wstrzymywany interwałowo, na około 20 minut, po czym będzie wznawiany na blisko 30 minut.  

 

Konstrukcja obiektu

Obiekt PZ 338b zaprojektowano jako 4-przęsłowy o konstrukcji mieszanej. Przęsła środkowe zaprojektowano z prefabrykatów strunobetonowych typu T zespolonych z płytą betonową wykonaną na budowie. Przęsła skrajne zaprojektowano w formie żelbetowych ram monolitycznie połączonych z podporami. Podpory skrajne zaprojektowano jako monolityczne ściany żelbetowe ustroju ramowego przęseł skrajnych. Podpory pośrednie zaprojektowano jako słupowe monolitycznie połączone z konstrukcją ustroju nośnego. Jako posadowienie podpór przewidziano pale wielkośrednicowe (średnica 1200 mm) o zmiennych długościach od 7,5 m do 20,0 m. Pale podpór skrajnych zwieńczone będą oczepem.  Ściany oporowe posadowione będą na ławach żelbetowych o szerokości 2,5-5,0 m, pod którymi przewidziano wymianę podłoża.

 

Główne parametry techniczne obiektu

Długość konstrukcji nośnej: 52,4 [m]

Rozpiętość teoretyczna w osiach podpór: 7,475+18,65+18,65+6,875 [m]

Szerokość całkowita obiektu: 70,02 [m]

Wysokość konstrukcyjna: 1,23 [m] 

Typ dźwigara strunobetonowego: belka typu T

 

O tej inwestycji pisaliśmy ostatnio: Mimo pandemii nie zwalniają prace budowlane

Strona internetowa kontraktu: www.a1-gr-wojewodztw-rzasawa.pl

 

Nazwa zadania

Budowa autostrady A1 Koniec obwodnicy Częstochowy - Tuszyn, odcinek E gr. woj. łódzkiego - węzeł Rząsawa (bez węzła).

Kwota kontraktowa: 596 515 897,28 zł (brutto).

 

Kalendarium

23 sierpnia 2018 r. - podpisanie umowy.

13 sierpnia 2018 r. - przekazanie placu budowy.

3 grudnia 2018 r. - rozpoczęcie robót.

23 czerwca 2022 r. – planowany termin zakończenia robót budowlanych.