Budowa obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego na półmetku

Na ok. 7,5 km przyszłej obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego wykonana jest bitumiczna warstwa wiążąca, trwają prace przy obiektach mostowych, w tym ok. 300-metrowej estakadzie. Zaawansowanie prac wynosi 51 proc. 



Prace toczą się zgodnie z zalecanymi środkami ostrożności i wytycznymi służb sanitarnych, w związku z epidemią koronawirusa. Aktualnie budowana jest kanalizacja deszczowa, a główne roboty mostowe toczą się przy największym obiekcie na tej trasie, czyli ok. 300-metrowej estakadzie nad doliną rzeki Sołokija (na ukończeniu są korpusy podpór i trwają prace przy ustroju nośnym). Zakończyło się usuwanie kolizji wodociągowych, gazowych i energetycznych.

 

Codziennie na budowie pracuje ok. 160 osób i kilkadziesiąt maszyn. Wykorzystywane są nie tylko koparki, walce czy ciężarówki. Dzięki uprzejmości Wydziału Technologii i Jakości Budowy Dróg GDDKiA Oddziału w Rzeszowie, na budowie obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego mogliśmy obserwować wykonywanie sondowań CPTU, które pozwalają z dużą precyzją ocenić profil wgłębny i stan gruntów zalegających w podłożu.

 

Obwodnica Tomaszowa Lubelskiego będzie miała 9,6 km. Przebiegać będzie po wschodniej stronie miasta i będzie częścią planowanej drogi ekspresowej S17 od Piask do Hrebennego. Budowa rozpoczęła się w maju 2019 r., a zakończyć ma się wiosną przyszłego roku.