Zbliżający się termin zakończenia umowy przy równoczesnym niskim zaawansowaniu procentowym realizacji projektu oraz małym zaangażowaniu - to powody, dla których podjęliśmy decyzję o odstąpieniu od umowy na opracowanie dokumentacji dla S17 Wschodniej Obwodnicy Warszawy na odcinku od węzła Ząbki do węzła Zakręt. Jednocześnie rozpoczęliśmy przygotowania do przetargu na wybór projektanta, który dokończy koncepcję programową dla S17 Ząbki – Zakręt.
Co dalej?
Planujemy ogłosić nowy przetarg jeszcze we wrześniu 2020 roku. Szacujemy, że w połowie 2022 roku będziemy mieć kompletną dokumentację, co oznacza, że ogłoszenie przetargu w systemie „Projektuj i buduj” może nastąpić na przełomie 2022 i 2023 roku.
Przypomnijmy
W czerwcu 2019 roku zawarta została umowa z konsorcjum firm, którego liderem był Complex Projekt. W ciągu 12 miesięcy projektant był zobowiązany opracować elementy Koncepcji Programowej, w tym wykonać dokumentację geologiczno-inżynierską i hydrogeologiczną, jak i uzyskać niezbędne decyzje, np. zatwierdzenie projektu robót geologicznych przez Marszałka Województwa Mazowieckiego.
S17 Wschodnia Obwodnica Warszawy
S17 biegnąca pomiędzy węzłami Drewnica i Lubelska o długości ok. 16,3 km, stanowiąca część Warszawskiego Węzła Drogowego, została podzielona na trzy odcinki:
· węzeł Drewnica – węzeł Ząbki,
· węzeł Ząbki – węzeł Zakręt,
· węzeł Zakręt – węzeł Lubelska.
Na pierwszym z nich dobiegają końca prace związane z opracowaniem elementów koncepcji programowej wraz z dokumentacją geologiczną. Po pozyskaniu finansowania na etap realizacji robót, pod koniec czerwca br. planujemy ogłosić przetarg na wybór wykonawcy, który zrealizuje zadanie w systemie „Projektuj i buduj”. Szacowane lata realizacji to 2021-2024. Z kolei na trzecim odcinku pomiędzy węzłami Zakręt i Lubelska trwają prace budowlane. Zgodnie z umową termin zakończenia robót upływa w kwietniu 2021 roku.