Kolejny projekt w realizacji

Podpisaliśmy umowę na wykonanie dokumentacji projektowej dla rozbudowy drogi krajowej nr 25 na odcinku koniec obwodnicy Ślesina – Konin długości około 5 kilometrów. Wykonawcą jest firma RDK Projekt Sp. z o.o. z Wrocławia, a wartość umowy to 476.010,00 zł. Zadanie polega na wykonaniu dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem potrzebnych uzgodnień oraz decyzji administracyjnych. 

 



Termin wykonania to 610 dni od dnia zawarcia umowy z zachowaniem terminów pośrednich wykonania poszczególnych etapów umowy.

 

 

Przedmiotowa dokumentacja projektowa dotycząca rozbudowy w swoim zakresie winna obejmować:

  • niezbędne poszerzenie jezdni,
  • frezowanie profilujące nawierzchni drogi krajowej lub częściowej jej rozbiórki,
  • ułożenie na istniejącej nawierzchni nowych warstw bitumicznych zgodnie z opracowanym projektem wzmocnienia,
  • wzmocnienie nawierzchni do 11,5 tony/oś,
  • przebudowę poboczy (szer. 2x1,25 m),
  • budowę i przebudowę odwodnienia drogi,
  • korektę dostępności do drogi (zjazdy, drogi zbiorcze),
  • ustawienie nowych barier ochronnych i ogrodzeń oraz wymiana istniejących,
  • budowa oświetlenia ulicznego przy skrzyżowaniach,
  • budowa oświetlenia przejść dla pieszych zgodnie z wytycznymi GDDKiA,
  • budowa pasa środkowego lub budowę lewoskrętów,
  • przebudowę przepustów
  • przebudowę skrzyżowań, w tym budowę lewoskrętów z wyspami kanalizującymi ruch i znakami aktywnymi wraz z oświetleniem ulicznym:
  • 230+511 str. Prawa w m. Lubomyśle, Mikorzyn- droga gminna,
  • 230+680 str. Lewa w m. Mikorzyn - droga gminna, ciąg pieszo-jezdny
  • 231+300 str. Lewa w m. Mikorzyn - droga gminna, ciąg pieszo-jezdny
  • 231+510 str. Prawa w m. Mikorzyn – droga gminna,
  • 234+250 str. Lewa w m. Honoratka – droga gminna
  • 234+340 str. Prawa w m. Honoratka – droga gminna,

Zamawiający dopuszcza przesunięcia istniejących skrzyżowań w ramach poprawy bezpieczeństwa,

  • budowę i przebudowę zatok autobusowych,
  • likwidacja wiat betonowych na rzecz konstrukcji stalowo/poliwęglanowych
  • budowę chodnika w celu uciąglenia,
  • w ramach możliwości poszerzenie istniejących chodników do szerokości min. 2,50 m,
  • projekty branżowe zasilania znaków aktywnych, oświetlenia przejść dla pieszych (zgodnie z załączonymi wytycznymi), oświetlenia ulicznego oraz sygnalizacji świetlnej,
  • budowa przejść dla pieszych, wg potrzeb,
  • przebudowę sieci kolidujących z projektowanym układem drogowym

 

 

Przypominamy, że informacji dotyczących sytuacji na drogach zarządzanych przez GDDKiA udzielają całodobowo dyżurni Punktów Informacji Drogowej pod ogólnopolskim numerem 19 111 (w przypadku niektórych sieci komórkowych, konieczne jest poprzedzenie numeru 19 111 cyfrą 0) lub bezpośrednio PID w Poznaniu, tel.: 61 864 63 53.