W piątek 19 czerwca Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk podpisał Program Inwestycyjny dla obwodnicy Wielunia. Nowa trasa będzie miała za zadanie wyprowadzić tranzyt z DK 43 i DK45 ze ścisłego centrum miasta. Jej długość ma wynosić ok 10,5 km i będzie ona omijała miasta od południa i zachodu, łącząc DK 43 i DK 45 z DK 74j. To bardzo istotne z punktu widzenia miasta. Według pomiaru ruchu z 2015 roku przez centrum Wielunia każdego dnia przejeżdża ponad 12 tyś. samochodów z czego blisko 20% to samochody ciężarowe. Obecnie jednak należy szacować, że ogólna liczba pojazdów to ok. 16 tysięcy. Droga będzie spełniała wszelkie kryteria dla swojej klasy (GP - główna ruchu przyśpieszonego), będzie miała jedną jezdnię i po jednym pasie ruchu w każdym kierunku i nośność 11,5 tony na oś pojazdu, co oznacza, że będą się mogły po niej poruszać nawet najcięższe pojazdy dopuszczone do ruchu.
Proces przygotowawczy ma być prowadzony w latach 2021- 2025, realizacja w systemie projektuj i buduj ma przypadać na lata 2026 - 2029. Szacowany na dziś koszt budowy to ok. ćwierć miliarda złotych.