Obwodnica ma długość 3 km, jest drogą dwujezdniową (po dwa pasy ruchu w każdą stronę), ze wzmocnionym poboczem (2x2 m). Spełnia też unijny standard nacisku - 115 kN/oś.
Roboty obejmowały:
Prace rozpoczęto w sierpniu 2004 roku, a zakończono 30 listopada 2005 roku – zgodnie z terminem przewidzianym w kontrakcie. Przy budowie wykorzystano materiały z elektrociepłowni Stalowa Wola.
Wykonawcą kontraktu była firma Skanska. Całkowity koszt - 49 mln złotych - był finansowany ze środków Krajowego Funduszu Drogowego.
Obwodnica Stalowej Woli umożliwi wyprowadzenie intensywnego ruchu ciężkiego poza teren zabudowany miasta, w większości o charakterze zabytkowym. W Stalowej Woli nie będą się już nakładać przebiegi drogi krajowej numer 77 z innymi drogami wojewódzkimi i lokalnymi. Zmniejszy to uciążliwość tej trasy dla uczestników ruchu – zarówno dla kierowców, jak i mieszkańców miasta. Zwiększy też przepustowość drogi krajowej numer 77 i zminimalizuje negatywne skutki dla środowiska naturalnego.
Obwodnica Stalowej Woli jest jedną z 20 obwodnic zakończonych w 2005 roku. Niebawem zostaną oddane do użytku obwodnice Wilkanowa i Żagania w województwie lubuskim.