Minister Infrastruktury zatwierdził do realizacji 16 programów inwestycji dla zadań drogowych o wartości niemal 40 mln zł. Są one związane z rozbudową odcinków dróg i wzmocnieniem ich nawierzchni do przenoszenia obciążeń o nacisku 11,5 t/oś, poprawą bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego przez przebudową skrzyżowań, budową barier ochronnych, chodników, ścieżek pieszo-rowerowych i sygnalizacji świetlnych, poprawą oświetlenia przejść dla pieszych oraz zabezpieczeniem przed nadmiernym hałasem.
Zadania te będą realizowane w województwach: lubelskim, lubuskim, mazowieckim, opolskim, podkarpackim, podlaskim i wielkopolskim.
Województwo lubelskie
Zakres inwestycji obejmuje przebudowę trzywlotowego skrzyżowania drogi krajowej nr 17 z drogą wojewódzką nr 812 w Krasnymstawie na rondo, wraz ze wzmocnieniem nośności nawierzchni do 115 kN/oś i korektą geometrii skrzyżowania. Ponadto planowana jest budowa chodników, zatoki autobusowej, oświetlenia ronda, wymiana znaków i elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego, a także budowa kanalizacji deszczowej, kanału technologicznego i przełożenie instalacji wodociągowej, energetycznej, teletechnicznej.
Realizacja: lata 2021-2022
Województwo lubuskie
Zadanie obejmuje odcinek drogi krajowej nr 12 od km 34+950 do km 39+074 (z wyłączeniem wiaduktów w km 35+297, 36+734, 36+825, 35+376). Celem inwestycji jest dostosowanie odcinka drogi krajowej nr 12 do nośności nawierzchni 115 kN/oś. W ramach zadania zaplanowano poszerzenie jezdni, przebudowę skrzyżowania (w km 37+450), budowę kanału technologicznego oraz przebudowę istniejących przepustów drogowych.
Realizacja: lata 2022-2024
Celem inwestycji jest separacja kierunków ruchu na odcinku węzeł Świecko – terminal poprzez montaż barier ochronnych. W obrębie skrzyżowania z droga powiatową zamontowane zostaną urządzania energochłonne.
Realizacja: 2020 r.
Celem inwestycji jest wykonanie wzbudzanej sygnalizacji świetlnej wraz z doświetleniem przejścia dla pieszych w obrębie dojścia do szkoły w Gronowie w ciągu drogi krajowej nr 32 (w km 42+074).
Realizacja: 2020 r.
Województwo mazowieckie
Przebudowa skrzyżowania w ciągu DK 50 w miejscowości Wyszogród
Zadanie polega na przebudowie skrzyżowania DK 50 z drogą gminą nr 291526W w Wyszogrodzie na odcinku ok. 0,3 km (od km 63+532 do km 63+826). W ramach inwestycji poszerzona zostanie jezdnia, wyznaczone pasy ruchu do skrętu w lewo, przebudowana infrastruktura techniczna oraz zmieniona stała organizacja ruchu.
Realizacja: 2020 r.
Województwo opolskie
Zadanie obejmuje budowę wzbudzanej sygnalizacji świetlnej i oświetlenia na przejściu dla pieszych w Lubszy w ciągu DK 39 (w km 56+290-56+320). Celem zadania jest zwiększenie bezpieczeństwa pieszych na krętej drodze o charakterze tranzytowym.
Realizacja: 2020 r.
Województwo podkarpackie
W ramach inwestycji wykonane zostanie dodatkowe oznakowanie i oświetlenie przejścia dla pieszych znakiem aktywnym D-6 na DK 9 w Kolbuszowej. Budowa dodatkowego oznakowania i oświetlenia przejścia dla pieszych na odcinku drogi o dużym natężeniu ruchu pojazdów, w tym ciężarowych, wpłynie na poprawę bezpieczeństwa i widoczności niechronionych uczestników ruchu drogowego.
Realizacja: 2020 r.
Województwo podlaskie
W ramach zadania powstanie ekran akustyczny po prawej stronie DK 8 o długości 63 m i wysokości 2,5 m (od km 7+891 do km 7+954) oraz dyfraktory oktagonalne o długości 134 m i wysokości 2,5 m (od km 7+891 do km 8+025). Realizacja zadnia przyczyni się do poprawy warunków życia mieszkańców poprzez zmniejszenie uciążliwości związanej z przekroczeniem dopuszczalnych norm hałasu wynikających z ruchu pojazdów po drodze krajowej nr 8.
Realizacja: 2020 r.
Województwo wielkopolskie
Celem inwestycji jest budowa oświetlenia DK11 w obrębie skrzyżowań z drogą gminną do Baranówka (od km 370+600 do km 371+020) i powiatową do Taczanowa i Nowej Wsi (od km 371+800 do km 372+190) w ciągu drogi krajowej nr 11. Ponadto skrzyżowanie z drogą gminną do Baranówka zostanie wyposażone w wyspy osłaniające lewoskręty oraz znaki aktywne.
Realizacja: 2020 r.
Celem inwestycji jest m.in. budowa sygnalizacji świetlnych z akomodacją, wydłużenie, przełożenie i zmiana nawierzchni chodników, przesunięcie zatoki autobusowej, likwidacja istniejących przejść dla pieszych z sygnalizacją świetlną ostrzegawczą, likwidacja wysp azylu, wydłużenie pasa lewoskrętu. Zadanie będzie realizowane w ciągu drogi krajowej nr 10 w Grabównie (od km 196+299 do km 196+499), Pobórce Wielkiej (od km 202+744 do km 202+944), Nieżychowie (od km 206+591 do km 206+791) oraz Kosztowie (od km 209+118 do km 209+318).
Realizacja: 2020 r.
Celem inwestycji jest budowa dwóch wzbudzanych sygnalizacji świetlnych wraz z oświetleniem przejść oraz dostosowanie oznakowania pionowego i poziomego, a także przebudowa chodników w celu dostosowania ich przebiegu do lokalizacji nowo budowanej sygnalizacji. Zadanie będzie realizowane w ciągu drogi krajowej nr 11 w Antoninie (od km 417+657 do km 417+857) oraz Słupi pod Kępnem (od km 453+400 do km 453+600).
Realizacja: 2020 r.
Celem inwestycji jest budowa sygnalizacji świetlnej wraz akomodacją oraz wykonanie oświetlenia przejścia dla pieszych, dostosowanie oznakowania pionowego i poziomego w ciągu drogi krajowej nr 25 (od km 279+000 do km 279+200).
Realizacja: 2020 r.
Celem inwestycji jest budowa sygnalizacji świetlnej, dostosowanie oznakowania pionowego i poziomego, budowa urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, przełożenie, wydłużenie oraz zmiana nawierzchni chodnika, likwidacja wyspy azylu w celu wydłużenia pasa lewoskrętu w ciągu drogi krajowej nr 11 (od km 360+791 do km 360+991).
Realizacja: 2020 r.
Celem inwestycji jest budowa sygnalizacji świetlnej wraz akomodacją oraz oświetleniem przejścia i skrzyżowania w ciągu DK 11 na skrzyżowaniu z drogą gminną i powiatową w Brodowie (od km 318+900 do km 319+650).
Realizacja: 2020 r.
Inwestycja przewiduje budowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu DK 36 z łącznicą drogi S5 na węźle Rawicz, wraz z dostosowaniem oznakowania pionowego i poziomego oraz budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (od km 1+662 do km 1+862).
Realizacja: 2020 r.
Celem inwestycji jest budowa ścieżki pieszo–rowerowej o długości 793 m, wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w ciągu drogi krajowej nr 11 (od km 191+912 do km 192+705). Dzięki inwestycji poprawi się bezpieczeństwo dzieci uczęszczających do szkoły w Ujściu.
Realizacja: 2020 r.
Źródło: Ministerstwo Infrastruktura