Wprowadzamy okresowe wstrzymanie ruchu w nocy z 8 na 9 lipca oraz z 9 na 10 lipca nad budowaną autostradą A1. W tym czasie zostaną zamontowane belki prefabrykowane na wiadukcie stanowiącym przejście dla dużych zwierząt.
Nocne prace i czasowe wstrzymanie ruchu
Czasowe zamknięcia przebudowywanej drogi krajowej nr 1, w pobliżu granicy województw śląskiego i łódzkiego, w km 401+600, nastąpią w czasie najmniejszego natężenia ruchu. Przygotowania rozpoczną się dzisiaj, od godziny 17:00, a montaż potrwa do godziny 5:00. W tym przedziale czasowym ruch będzie wstrzymywany interwałowo, na około 20 minut, po czym będzie wznawiany na blisko 30 minut. Jest to kontynuacja robót zrealizowanych w dniach 25/26 maja i 26/27 maja br.
Konstrukcja obiektu
Obiekt PZ 338b (czyli przejście dla dużych zwierząt) zaprojektowano jako 4-przęsłowy o konstrukcji mieszanej. Przęsła środkowe zaprojektowano z prefabrykatów strunobetonowych typu T zespolonych z płytą betonową wykonaną na budowie.
Przęsła skrajne zaprojektowano w formie żelbetowych ram monolitycznie połączonych z podporami. Podpory skrajne zaprojektowano jako monolityczne ściany żelbetowe ustroju ramowego przęseł skrajnych. Podpory pośrednie zaprojektowano jako słupowe monolitycznie połączone z konstrukcją ustroju nośnego.
Jako posadowienie podpór przewidziano pale wielkośrednicowe (średnica 1200 mm) o zmiennych długościach od 7,5 m do 20,0 m. Pale podpór skrajnych zwieńczone będą oczepem. Ściany oporowe posadowione będą na ławach żelbetowych o szerokości 2,5-5,0 m, pod którymi przewidziano wymianę podłoża.
Obiekt w liczbach
Długość konstrukcji nośnej: 52,4 [m]
Rozpiętość teoretyczna w osiach podpór: 7,475+18,65+18,65+6,875 [m]
Szerokość całkowita obiektu: 70,02 [m]
Wysokość konstrukcyjna: 1,23 [m]
Typ dźwigara strunobetonowego: belka typu T
Kalendarium
23 lipca 2018 r. - podpisanie umowy
13 sierpnia 2018 r. - przekazanie placu budowy
3 grudnia 2018 r. - rozpoczęcie robót
23 czerwca 2022 r. – planowany termin zakończenia robót budowlanych