W założeniu nadwiślańska droga krajowa nr 79 na czterech świętokrzyskich odcinkach o łącznej długości około 54 km będzie miała dwa pasy ruchu po 3,5 metra szerokości, a po obu stronach opaski bitumiczne (0,5 m). Dokumentacja projektowa powinna uwzględniać między innymi:
- rozbudowę drogi po istniejącym śladzie do parametrów jednojezdniowej drogi klasy GP (droga główna o ruchu przyspieszonym)
- zwiększenie nośności do 115 KN/oś,
- przebudowę/rozbudowę skrzyżowań, w tym wydzielenie lewoskrętów w zależności od potrzeb
- przebudowę/budowę zatok autobusowych, chodników, odwodnienia
- przebudowę istniejących zjazdów i budowę koniecznych dróg dojazdowych
- budowę kanału technologicznego i urządzeń ochrony środowiska
- przebudowę obiektów mostowych, przepustów, mediów
- wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego
W postępowaniu przetargowym dla odcinka Skrzypaczowice - Osiek komisja przetargowa wyłoniła ofertę firmy Safege opiewającą na około 1,4 mln złotych, dla odcinka Osiek - Połaniec ofertę Contek za około 1,8 mln złotych, a w przetargu na dokumentację dla odcinka Połaniec - Słupia ofertę Robimart za około 2,3 mln złotych. Jednym z warunków podpisania umów z wykonawcami jest brak odwołań od decyzji komisji przetargowej.