Zwiększamy bezpieczeństwo na drogach krajowych w Wielkopolsce

Poprawa bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu to podstawowy cel inwestycji, które realizuje GDDKiA. Otrzymaliśmy finasowanie dla siedemnastu zadań z zakresu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, które obejmują 26 działań na sieci. Aktualnie pracujemy nad przygotowaniem materiałów przetargowych celem ogłoszenia postępowań, wyłonienia wykonawców i podpisania umów. Realizację tych zadań planujemy jeszcze w tym roku.   

 



Dziesięć z siedemnastu zadań dotyczy budowy sygnalizacji, w ramach których zrealizujemy aż 16 nowych sygnalizacji świetlnych. Ponadto powstaną trzy nowe ścieżki pieszo-rowerowe, chodnik i skrzyżowanie typu rondo. Dwa działania dotyczyć będą poprawy bezpieczeństwa drogowego poprzez budowę lewoskrętów, dwa dotyczyć będą oświetlenia skrzyżowań, w tym jedno wykonania wysp z azylami oraz znaków aktywnych. Jedno działanie polegać będzie na wybudowaniu zatoki autobusowej wraz z przebudową dojść dla osób niepełnosprawnych.

 

Lista zadań siedemnastu przedstawia się następująco: 

 

Budowa sygnalizacji świetlnych wraz z elementami poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w ciągu drogi krajowej nr 10 w miejscowościach Grabówno, Pobórka Wielka, Nieżychowo i Kosztowo 

Celem inwestycji jest m.in. budowa sygnalizacji świetlnych z akomodacją, wydłużenie, przełożenie i zmiana nawierzchni chodników, przesunięcie zatoki autobusowej oraz wydłużenie pasa lewoskrętu. Zadanie będzie realizowane w ciągu drogi krajowej nr 10 w Grabównie (od km 196+299 do km 196+499), Pobórce Wielkiej (od km 202+744 do km 202+944), Nieżychowie (od km 206+591 do km 206+791) oraz Kosztowie (od km 209+118 do km 209+318). 

  

Budowa ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż drogi krajowej nr 11 na odcinku Ujście – Nowa Wieś Ujska 

Celem inwestycji jest budowa ścieżki pieszo–rowerowej o długości 793 m, wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w ciągu drogi krajowej nr 11 (od km 191+912 do km 192+705). Dzięki inwestycji poprawi się bezpieczeństwo dzieci uczęszczających do szkoły w Ujściu. 

 

Budowa oświetlenia wraz z przebudową skrzyżowania w ciągu DK11 w miejscowości Pleszew 

Celem inwestycji jest budowa oświetlenia DK11 w obrębie skrzyżowań z drogą gminną do Baranówka (od km 370+600 do km 371+020) i powiatową do Taczanowa i Nowej Wsi (od km 371+800 do km 372+190) w ciągu drogi krajowej nr 11. Ponadto skrzyżowanie z drogą gminną do Baranówka zostanie wyposażone w wyspy osłaniające lewoskręty oraz znaki aktywne. 

  

Budowa sygnalizacji świetlnych wzbudzanych wraz z elementami poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w ciągu DK11 w miejscowościach Antonin i Słupia pod Kępnem 

Celem inwestycji jest budowa dwóch wzbudzanych sygnalizacji świetlnych wraz z oświetleniem przejść oraz dostosowanie oznakowania pionowego i poziomego, a także przebudowa chodników w celu dostosowania ich przebiegu do lokalizacji nowo budowanej sygnalizacji. Zadanie będzie realizowane w ciągu drogi krajowej nr 11 w Antoninie (od km 417+657 do km 417+857) oraz Słupi pod Kępnem (od km 453+400 do km 453+600). 

 

Budowa sygnalizacji świetlnej wraz z elementami poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w ciągu drogi krajowej nr 11 w miejscowości Kotlin 

Celem inwestycji jest budowa sygnalizacji świetlnej, dostosowanie oznakowania pionowego i poziomego, budowa urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, przełożenie, wydłużenie oraz zmiana nawierzchni chodnika oraz wydłużenie pasa lewoskrętu w ciągu drogi krajowej nr 11 (od km 360+791 do km 360+991). 

  

Budowa sygnalizacji świetlnej wraz z elementami poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w ciągu DK11 w miejscowości Brodowo 

Celem inwestycji jest budowa sygnalizacji świetlnej wraz akomodacją oraz oświetleniem przejścia i skrzyżowania w ciągu DK11 na skrzyżowaniu z drogą gminną i powiatową w Brodowie (od km 318+900 do km 319+650). 

  

Budowa sygnalizacji świetlnej i chodnika wraz z elementami poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w ciągu drogi krajowej nr 15 w m. Gniezno 

Celem inwestycji jest budowa sygnalizacji świetlnej z akomodacją, dostosowanie oznakowania pionowego i poziomego, dostosowanie urządzeń BRD, przebudowę zatoki postojowej, budowę chodnika usytuowanego po prawej stronie DK 15 na odc. ul. Kostrzewskiego od skrzyżowania z ul. Prostą, przebudowę wysp dzielących w obrębie skrzyżowania ul. Prostą i ul. Kostrzewskiego, wraz z wykonaniem azyli dla pieszych i rowerzystów. 

 

Budowa sygnalizacji świetlnej w ciągu DK 25 w miejscowości Zbiersk-Cukrownia 

Celem inwestycji jest budowa sygnalizacji świetlnej wraz akomodacją oraz wykonanie oświetlenia przejścia dla pieszych, dostosowanie oznakowania pionowego i poziomego w ciągu drogi krajowej nr 25 (od km 279+000 do km 279+200). 

 

Budowa ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż drogi krajowej nr 25 na odcinku Zbiersk Tartak - Zbiersk Cukrownia 

Celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa ruchu pieszych poprzez wybudowanie ścieżki pieszo-rowerowej oraz chodników przy DK25, która przebiega wzdłuż zwartej zabudowy na odcinku Zbiersk Tartak - Zbiersk Cukrownia wraz z infrastrukturą towarzyszącą (m.in. oznakowanie pionowe, poziome, urządzenia BRD).

 

Budowa zatoki autobusowej w ciągu drogi krajowej nr 25 w miejscowości Skulsk

Celem inwestycji jest budowa zatoki autobusowej, która przyczyni się do zwiększenia przepustowości i komfortu jazdy. Jednocześnie zlikwidowana zostanie bariera architektoniczna w postaci schodów, co umożliwi łatwiejszy dostęp do przystanku osobom niepełnosprawnym.

 

Budowa ścieżki pieszo-rowerowej w ciągu drogi krajowej nr 25 na odcinku Milewo (Rychwał) - Siąszyce 

Celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez budowę ścieżki pieszo-rowerowej na odcinku DK25 Milewo (Rychwał) - Siąszyce, co stanowić będzie przedłużenie istniejącej ścieżki od przysiółka Milewo do miejscowości Rychwał wraz z oświetleniem i azylem w Milewie. Inwestycja zakłada budowę ścieżki pieszo-rowerowej o długości 1743 m.

 

Budowa sygnalizacji świetlnych wzbudzanych w ciągu drogi krajowej nr 25 w miejscowości Skulsk i w ciągu drogi krajowej nr 92 w miejscowości Kościelec

Celem inwestycji jest budowa dwóch sygnalizacji świetlnych wzbudzanych w ciągu drogi krajowej nr 25 w km 215,613 i drogi krajowej nr 92 w km 296,869, dostosowanie oznakowania pionowego i poziomego, dostosowanie urządzeń BRD, przebudowę chodnika, budowę dedykowanego oświetlenia przejść dla pieszych. 

 

Rozbudowa skrzyżowania w ciągu drogi krajowej nr 32 w miejscowości Wolsztyn

Celem inwestycji jest przebudowa skrzyżowania DK32 z DW302 i ul. Gajewskich w Wolsztynie na skrzyżowanie typu rondo. W ramach zadania powstaną cztery przejścia dla pieszych z azylami, uzupełnione zostaną chodniki i ścieżka rowerowa odługości 110 m. Nośność nawierzchni zostanie zwiększona do 11,5 tony/oś. Przebudowane zostaną niezbędne kolizje z sieciami oraz uzupełnione oświetlenie. 

 

Budowa sygnalizacji świetlnej wraz z elementami poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w ciągu drogi krajowej nr 36 w miejscowości Załęcze (węzeł S5 Rawicz) 

Inwestycja przewiduje budowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu DK36 z łącznicą drogi S5 na węźle Rawicz, wraz z dostosowaniem oznakowania pionowego i poziomego oraz budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (od km 1+662 do km 1+862). 

  

Budowa sygnalizacji świetlnej wzbudzanej w ciągu drogi krajowej nr 39 w miejscowości Rychtal 

Celem inwestycji jest budowa sygnalizacji w ciągu drogi krajowej nr 39, dostosowanie oznakowania pionowego i poziomego, dostosowanie urządzeń BRD, przebudowę, dostosowanie chodnika oraz budowę oświetlenia przejść dla pieszych. 

 

Przebudowa skrzyżowań w ciągu drogi krajowej nr 72 w miejscowościach Olszówka i Smulsko 

Celem inwestycji jest poprawa BRD w obrębie skrzyżowania drogi krajowej z drogą gminną oraz z drogami powiatowymi.

Inwestycja zakłada przebudowę dwóch skrzyżowań na drodze krajowej nr 72. 

1. Przebudowę odcinka drogi krajowej nr 72 w miejscowości Olszówka o długości 300 m. Inwestycja obejmuje budowę lewoskrętu z drogi krajowej na drogę gminną, budowę przejścia dla pieszych z azylem, budowę chodników po stronie prawej, budowę wysp uspokajających ruch na drodze krajowej, budowę oświetlenia drogowego wraz z doświetleniem przejścia dla pieszych oraz niezbędną przebudową istniejących kolizji z infrastrukturą techniczną.

2. Przebudowę odcinka drogi krajowej nr 72 w miejscowości Smulsko o długości 362 m. Inwestycja obejmuje budowę lewoskrętu z drogi krajowej na drogę powiatową, budowę przejścia dla pieszych z azylem, przebudowę zatok autobusowych w obu kierunkach ruchu, budowę chodników po stronie prawej i lewej łączących perony przystankowe z przejściem dla pieszych oraz chodnikami przy drogach powiatowych, budowę wysp uspokajających ruch na wlocie dróg powiatowych i na drodze krajowej, budowę oświetlenia drogowego wraz z doświetleniem przejścia dla pieszych oraz niezbędną przebudową istniejących kolizji z infrastrukturą techniczną. 

 

Budowa sygnalizacji świetlnych wzbudzanych wraz z elementami poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w ciągu drogi krajowej nr 92 w miejscowościach Kostrzyn i Września 

Celem inwestycji jest budowa dwóch sygnalizacji wzbudzanych w ciągu drogi krajowej nr 92 w km 201,763 - 201,963 i 2,768 - 2,968, dostosowanie oznakowania pionowego i poziomego, dostosowanie urządzeń BRD, przełożenie i przebudowę chodników w celu dostosowania ich przebiegu do lokalizacji nowo budowanej sygnalizacji świetlnej, budowę oświetlenia przejść dla pieszych.