Poznaliśmy firmy chętne do zaprojektowania obwodnicy Łącka

Otworzyliśmy oferty w przetargu na zaprojektowanie 3-kilometrowej obwodnicy Łącka w ciągu DK60, która została ujęta w projekcie Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. Wpłynęło 5 ofert. To trzecie otwarcie ofert w tym tygodniu - we wtorek otworzyliśmy oferty na zaprojektowanie obwodnicy Skaryszewa, a w środę Zwolenia.



Najniższą ofertę na kwotę 1 237 300,65 zł złożyła firma Value Engineering. Kosztorys inwestorski: 1 184 244,00 zł.

GDDKiA 

Pozostałe oferty:

1 289 040,00 zł, Arkas Projekt,

1 297 773,00 zł, Mosty Katowice,

1 397 403,00 zł, Multiconsult Polska,

1 943 400,00 zł, Konsorcjum: MPRB (lider), MP-MOSTY (partner), MP INFRA (partner).

 

Jak będą oceniane oferty?
Oferty są obecnie analizowane pod kątem cenowym i merytorycznym.  Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów:

  • zespół projektowy - 18 proc.,
  • zespół środowiskowy - 10 proc.,
  • zespół geologiczny - 6 proc.,
  • liczba wizji lokalnych - 6 proc.,
  • cena - 60 proc.

Najważniejsze terminy
Zakładamy, że umowa z projektantem, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w IV kwartale 2020 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 35 miesięcy od daty jej zawarcia.  Zakończenie prac związanych z przygotowaniem dokumentacji projektowej przewidywane jest na koniec 2023 r.

 

Zakres prac

Zadaniem projektanta będzie wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej oraz materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej.

Przewiduje się, że nowa droga ominie istniejącą zabudowę prawdopodobnie po północno-zachodniej stronie obecnej DK60.  Jednoznaczny przebieg trasy klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym) zostanie jednak określony w decyzji środowiskowej.

Cel realizacji inwestycji

Podstawowym celem budowy obwodnicy Łącka jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 60 pomiędzy Płockiem a Kutnem.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Łącku. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego odbywającego się wokół Warszawy. Droga stanowi bowiem alternatywny objazd aglomeracji stołecznej po północnej stronie pomiędzy drogą S8 a autostrada A1. Będzie również stanowić uzupełnienie zbudowanej obwodnicy Gostynina.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

 

Program budowy 100 obwodnic w województwie mazowieckim zakłada budowę dziewięciu obwodnic:

  • Ciechanowa w ciągu drogi krajowej nr 60,
  • Lipska w ciągu drogi krajowej nr 79,
  • Łącka w ciągu drogi krajowej nr 60,
  • Ostrołęki w ciągu drogi krajowej n 53,
  • Pułtuska w ciągu dróg krajowych nr 57 i 61,
  • Siedlec w ciągu drogi krajowej nr 63,
  • Skaryszewa w ciągu drogi krajowej nr 9,
  • Sokołowa Podlaskiego w ciągu dróg krajowych nr 62 i 63,
  • Zwolenia w ciągu drogi krajowej nr 79.

Jednym z najważniejszych efektów realizacji Programu będzie poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, wyprowadzenie ruchu z zatłoczonych miast, czystsze powietrze, mniejszy hałas i poprawa przepustowości sieci drogowej.

 

Więcej o Programie budowy 100 obwodnic na stronie Ministerstwa Infrastruktury.