W trakcie spotkania zaprezentowano plany przebiegu dróg ekspresowych wokół Warszawy, które docelowo wyprowadzają ruch tranzytowy ze stolicy oraz ułatwią poruszanie się w obrębie miasta. Zapoznano się ze stanem zaawansowania prac na poszczególnych odcinkach, jak też omawiano problemy, które na tych odcinkach powstają. Szczególny nacisk położono na możliwości współpracy miedzy GDDKiA i Urzędem Miasta Stołecznego Warszawy w kwestii sprawnego i spójnego realizowania poszczególnych etapów inwestycji.
Wspólnie potwierdzono wagę całego przedsięwzięcia, bez którego – zgodnie z przeprowadzonymi prognozami (tzw. wariant zerowy) - stolica w 2025 roku zostałaby całkowicie sparaliżowana. W związku z tym kontynuowane będzie praca wspólnego zespołu powołanego przez władze miejskie i GDDKiA, którego zadaniem jest współpraca nad jak najsprawniejszym przebiegiem przygotowania i realizacji warszawskich inwestycji, szczególnie nad wspólnym zabieganiem o niezbędne dokumenty i opinie innych instytucji.
Przypomniano również, że warunkiem dobrej komunikacji w Warszawie jest - oprócz dróg - integracja innych środków transportu miejskiego, w tym komunikacji publicznej, kolei itd. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zobowiązała się do przygotowania notatki, w której przedstawione będą najpilniejsze potrzeby i problemy, w których rozwiązaniu potrzebna jest pomoc innych władz i współdziałanie na różnych szczeblach.
W spotkaniu wzięli udział Minister Transportu Jerzy Polaczek, wiceministrowie Piotr Stomma i Barbara Kondrat, p.o. Prezydenta Warszawy Kazimierz Marcinkiewicz, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Zbigniew Kotlarek, dyrektor warszawskiego oddziału GDDKiA Wojciech Dąbrowski.