W ubiegłym tygodniu wprowadzilismy zmianę w organizacji ruchu na budowie obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa w ciągu drogi ekspresowej S10. Kierowcy mogą korzystać z nowej, północnej jezdni podczas trwania ostatniego etapu inwestycji.
Nie oznacza to jednak jeszcze funkcjonowania dwóch jezdni na tym odcinku. Przeniesienie, czasowo, ruchu w obu kierunkach na północną jezdnię pozwoli wykonawcy przeprowadzić remont istniejącej dotychczas południowej jezdni obwodnicy. Prace obejmują m.in. usunięcie barier linowych rozdzielających pasy ruchu, wymianę warstwy wiążącej i ścieralnej oraz wykonanie nowego oznakowania.
Nie tylko budowa drugiej jezdni
Budowa drugiej jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa w ciągu drogi ekspresowej S10 to inwestycja, która obejmuje zarówno modernizacje istniejącej infrastruktury, jak i budowę nowych elementów, co pozwoli zakwalifikować odcinek od granicy miasta Szczecin do początku obwodnicy Stargardu jako drogę ekspresową.
Wykonana kilkanaście lat temu nawierzchnia na pierwszym odcinku obwodnicy Kobylanki wymaga remontu, dlatego w ramach inwestycji przewidziano jej wymianę. Elementem kontraktu jest również nowa łącznica relacji Szczecin - Kobylanka na węźle Kobylanka, która jest już niemal gotowa. Wybudowana została również droga wspomagająca o długości ok 3 km, łącząca miejscowości Niedźwiedź z ulicą Profesora Tomasza Zuka, przy szpitalu w Zdunowie, co pozwoli na likwidację skrzyżowania na DK10 przed węzłem Kobylanka. Pozwolenie na użytkowanie drogi wspomagającej otrzymaliśmy na początku lipca.
W IV kwartale bieżącego roku prace na inwestycji powinny się zakończyć i wówczas ruch na obwodnicy odbywać się będzie już dwiema jezdniami, po dwa pasy ruchu w obu kierunkach.