Trzy firmy złożyły oferty w przetargu na opracowanie studium korytarzowego dwujezdniowej DK7 od Rabki Zdrój do Chyżnego. Ofertę z najniższą ceną (689 103,81 w zł) złożyła firma Schuessler-Plan Inżynierzy, a z najwyższą ceną Mosty Katowice. Kosztorys GDDKiA wynosi 1 328 400,00 zł. Komisja przetargowa rozpoczęła pracę, a przy ocenie złożonych ofert będzie brać pod uwagę cenę (60 proc. kryterium oceny) oraz doświadczenie zawodowe – 10 lat (40 proc. kryterium oceny).
Nazwa (firma) i adres wykonawcy |
Cena oferty (w PLN) |
Schuessler-Plan Inżynierzy Sp. z o. o., ul. Al. Jerozolimskie 96 00-807 Warszawa Schüßler-Plan Ingenieurgesellschaft mbH, Grafenberger Allee 293, 40237 Düsseldorf |
689 103,81 |
BIURO KONSULTINGOWO - DORADCZE "EUROEKSPERT" JACEK SEWERYŃSKI, ul. Prusa 10, 42-584 Wymysłów * |
1 044 270,00 |
Mosty Katowice Sp. z. o.o., ul. Rolna 12, 40-555 Katowice |
2 433 665,70 |
Zadaniem wykonawcy wyłonionego w przetargu będzie opracowanie rozwiązań technicznych, przeprowadzenie analizy i prognozy ruchu, oceny wpływu na bezpieczeństwo ruchu drogowego, analizy wpływu rozpatrywanych rozwiązań na środowisko, analizy kosztów i korzyści wariantów inwestycyjnych, porównawczej analizy wielokryterialnej rozpatrywanych opcji oraz zestawienie kosztów planowania i finansowania zadania inwestycyjnego.
Po analizie wyników Studium Korytarzowego, zostaną doprecyzowane szczegółowe parametry techniczne drogi, jak również możliwe będzie podanie wskaźnika IRR (ocena efektywności inwestycji, w tym ekonomicznej efektywności).
Przyjęto, iż czas realizacji umowy wyniesie 15 miesięcy od dnia jej zawarcia, z tego dziewięć miesięcy trwać będzie samo opracowanie Studium Korytarzowego, natomiast pozostałe sześć miesięcy przeznaczone będzie na udzielanie odpowiedzi wykonawcom, biorącym udział w procedurze przetargowej na realizację kolejnego opracowania projektowego (STEŚ – R) wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach DŚU.
Droga krajowa nr 7 na odcinku Rabka – Chyżne stanowi istotny szlak komunikacyjny, który znajduje się w ciągu trasy europejskiej E77 - przebieg drogi uwzględniony jest w korytarzu sieci TEN-T.
Prowadzi ona ruch tranzytowy do granicy ze Słowacją i dalej na południe Europy. Po stronie słowackiej odpowiednikiem będzie droga R3 o parametrach zbliżonych do DK7.
Planowane parametry techniczne drogi:
- klasa techniczna drogi – GP (S)
- prędkość projektowa – 80 km/h (100 km/h),
- prędkość miarodajna –100 km/h (110 km/h)
- przekrój poprzeczny – 2x2,
- szerokość pasa ruchu – 3,5 m,
- szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m
- szerokość poboczy gruntowych – min 1,5 m (S: 0,75 – 2,25 m),
- szerokość pasa dzielącego – min. 5,00 m,
- nośność nawierzchni – 115 kN/oś.
Inwestycja planowana jest do realizacji w systemie „Projektuj i Buduj”.
Szacunkowy łączny koszt inwestycji wynosi: ok. 3,2 mld zł, w tym: szacunkowy łączny koszt procesu przygotowawczego ok. 35,8 mln zł.