Minister zaznaczył, że nigdy dotąd sprawa rozwoju sieci drogowej nie uzyskała tak wielu sojuszników – przede wszystkim Prezesa Rady Ministrów Pana Kazimierza Marcinkiewicza, który jest osobiście zainteresowany i zaangażowany w powodzenie programu drogowego. „Program Budowy Dróg jest programem rządowym, a nie tylko programem Ministra Transportu i Budownictwa” – dodał.
Minister podkreślił, że powinny być sporządzane precyzyjne harmonogramy realizacji każdego z projektów, wchodzących w skład programu i zapowiedział kontrolę ich realizacji po każdym kwartale. Program ma być wieloletni, realizowany w kontekście programu rządowego i niedopuszczalnym jest, aby tak jak w ubiegłych latach podejmowano istotne decyzje inwestycyjne na podstawie partykularnych interesów politycznych, a nie w oparciu o strategiczne interesy państwa.
Kierownictwo GDDKiA przedstawiło tymczasem potrzebę pilnej likwidacji barier w prowadzeniu inwestycji liniowych – nowelizacji Prawa Zamówień Publicznych, Prawa Ochrony Środowiska, Prawa Zagospodarowania Przestrzennego. Mówiono także o potrzebie większych niż do tej pory nakładach finansowych nie tylko na nowe trasy, ale także na utrzymanie (remonty) sieci istniejącej. Spotkało się to z pozytywnym przyjęciem Ministra J. Polaczka, który przypomniał o zobowiązaniu jakie administracja drogowa złożyła Premierowi – wyremontowania w tym roku 2000 km dróg.
na podst. www.mtib.gov.pl