Oferty złożyły następujące firmy:
Wykonawca | Cena brutto (EUR) |
MAX BÖGL & JOSEF KRÝSL stavební firma, výroba prefabrikátů a kamenolomy Plzeň Dobřany, kom. spol. z siedzibą 342 01 Suąice, lom. Hamr, Czechy |
22 122 055,15 |
Lider Konsorcjum: Warszawskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych S.A., ul. Robotnicza 11/13, 02 - 261 Warszawa; Partner Konsorcjum: Płockie przedsiębiorstwo Robót Mostowych S.A., ul. Tysiąclecia 2, 09 - 400 Płock; |
20 297 102,44 |
NCC Aktiebolag, Vallgatan 3, 170 80 Solna, Szwecja |
25 265 452,32 |
Lider Konsorcjum: DRAGADOS S.A., Avda de Tenerife 4 y 6, 28700 San Sebastian de los Reyes, Madryt, Hiszpania Partner Konsorcjum: Polimex Mostostal S.A., ul. Czackiego 15/17, 00 -950 Warszawa; |
21 455 029,42 |
Przetarg na realizację robót niezakończonych został ogłoszony w wyniku ogłoszenia upadłości jednej z firm-wykonawców, wyłonionych w wyniku pierwszego przetargu na budowę obwodnicy Skoczowa (której budowa została zrealizowana w około 70%). Upadłość firmy PRInż spowodowała konieczność wyłonienia wykonawcy, który dokończy rozpoczęte prace.
Umowa zostanie podpisana w ciągu najbliższych dwóch miesięcy. Termin realizacji wynosi 9 miesięcy, wyłączając okres zimowy.
Celem projektu jest budowa 28.2 km drogi ekspresowej wzdłuż istniejącej drogi krajowej nr 1 z Bielska Białej do Cieszyna, granicy z Czechami. Projekt obejmuje budowę czterech odcinków:
Całość robót obejmuje m.in. budowę 3 węzłów drogowych i 1 węzła zespolonego, 47 obiektów inżynierskich, urządzeń ochrony środowiska (ekrany akustyczne, podczyszczalnie ścieków) oraz dojazdów do dróg lokalnych.
Projekt w 75% finansowany ze środków Funduszu Spójności. Dodatkowym źródłem jest pożyczka Europejskiego Banku Inwestycyjnego.