Dziennikarze na budowie S19 Lublin-Kraśnik. Dwa odcinki na półmetku

W środę dziennikarze lubelskich mediów mieli okazję zobaczyć postępy na budowie S19. Wizyta studyjna miała miejsce na trzech odcinkach realizacyjnych między Lublinem a Kraśnikiem, o łącznej długości ok. 42 km. Na dwóch z nich prace osiągnęły już półmetek.



Objazd rozpoczął się na obwodnicy Kraśnika. Powstaje tutaj ok. 10 km trasy ekspresowej, a także m.in. 12 obiektów inżynierskich, dwa węzły, drogi serwisowe i dojazdowe do obsługi ruchu lokalnego, przejścia dla średnich i małych zwierząt oraz miejsca obsługi podróżnych. Trwają prace ziemne, coraz bardziej zaawansowane są roboty przy obiektach mostowych, w tym na 218-metrowej estakadzie, a na niektórych fragmentach trasy głównej układana jest już bitumiczna warstwa nawierzchni. Według zapewnień wykonawcy, codziennie układanych jest tu ok. 1500 ton asfaltu. Zaawansowanie w zakresie robót na obwodnicy Kraśnika wynosi na chwilę obecną ok. 50 proc.

 

Coraz więcej dzieje się również na ok. 20-kilometrowym odcinku od między przyszłym węzłem Kraśnik Północ a węzłem Niedrzwica Duża. Powstanie tu węzeł Wilkołaz, a także 17 obiektów inżynierskich, w tym dwa przejścia dla dużych zwierząt. Obecnie głównie trwają prace ziemne, przebudowywane są także sieci. Wykonawca prowadzi też prace bitumiczne. Ułożonych jest już ok. 3 km bitumicznej warstwy wiążącej nawierzchni. Zaawansowanie prac to ok. 30 proc.

 

Półmetek, podobnie jak na obwodnicy Kraśnika, osiągnęły prace na odcinku między węzłami Lublin Węglin a węzłem Niedrzwica Duża. Niebawem zmieni się tutaj organizacja ruchu. Na odcinku ok. 3 km, od Strzeszkowic w kierunku Zemborzyc kierowcy pojadą nową jezdnią przyszłej S19, a wykonawca rozpocznie prace budowlane na „starej” DK19. Zaawansowanie w zakresie robót na tym odcinku wynosi ok. 50 proc.

 

Budowa drogi S19 między Lublinem a Sokołowem Małopolskim podzielona została na 12 odcinków, z czego 6 powstaje w woj. lubelskim (ok. 75 km), a 6 na Podkarpaciu (ok. 55 km). Obecnie na wszystkich 12 odcinkach trwają prace budowlane, o różnym stopniu zaawansowania, wynikającym z terminu otrzymania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Pierwszymi odcinkami kierowcy pojadą w drugiej połowie 2021 roku, natomiast całą 130-kilometrową trasą w 2022 r.