oddział: Zielona Góra
długość – około 7 km (zostanie ustalona po wybraniu wariantu przebiegu trasy)
obecny etap - w przetargu
1. etap w realizacji:
04.2020 - ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji (STEŚ-R wraz z uzyskaniem DŚU)
09.2020 – podpisanie umowy na opracowanie dokumentacji technicznej pn. „Studium Techniczno - Ekonomiczno - Środowiskowe z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji pn.: Budowa obwodnicy miejscowości Przytocznej w ciągu drogi krajowej nr 24.
IV kw. 2023 - planowana data przekazania STEŚ-R
II. Opis inwestycji:
1. Przebieg drogi
Przedmiotowa inwestycja poprawi warunki ruchu oraz ograniczy uciążliwości transportu samochodowego dla lokalnej społeczności na skutek oddzielenia ruchu lokalnego od tranzytowego. Odciążenie istniejącej sieci dróg i uspokojenie ruchu w centrum miasta przyczyni się do poprawy warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz pieszych. Przedmiotowa inwestycja znajduje się w ciągu ważnego elementu sieci. Droga krajowa nr 24 stanowi połączenie odcinka drogi krajowej nr 22, biegnącej od granicy niemiecko-polskiej do miasta Gorzów Wielkopolski, z drogą krajową nr 92 w kierunku Poznania, zapewniając tym samym bezpieczny ruch pojazdów w ciągu komunikacyjnym zachód - wschód w kierunku centralnej Polski. Budowa obwodnicy po nowym śladzie drogi krajowej nr 24 przełoży się na zabezpieczenie terenów mieszkalnych m. Przytoczna a także będzie miała wpływ na komfort jazdy podróżnych. Obecnie dk nr 24 przebiega przez centrum miejscowości, co wiąże się z uciążliwościami dla mieszkańców związanymi z oddziaływaniami akustycznymi, zanieczyszczeniami powietrza oraz bezpieczeństwem. Budowa obwodnicy wpłynie również pozytywnie na uspokojenie ruchu w miejscowości.
2. Podstawowe parametry techniczne
3. Zakres inwestycji
Zadanie polega na budowie obwodnicy m. Przytoczna po nowym śladzie drogi krajowej nr 24. Inwestycja swoim zakresem obejmuje również przebudowę istniejących urządzeń infrastruktury technicznej, zabezpieczenie terenów rolnych i leśnych oraz ochronę dóbr kultury.
4. Wariantowanie przebiegu drogi
5. Obiekty inżynierskie
6. Węzły
III. Ochrona środowiska