Realizacja Programu budowy 100 obwodnic w latach 2020-2030 przyniesie łącznie prawie 50 km nowych dróg krajowych.
Na liście zadań z Programu budowy 100 obwodnic w województwie śląskim wpisano budowy:
Obwodnica Blachowni i Herb w ciągu drogi krajowej nr 46
Długość: ok. 9,9 km
Ogłoszenie przetargu na opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej oraz materiałów do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach planowane jest na przełomie października i listopada 2020 r. Zadanie przewidziano do realizacji w formule „Projektuj i buduj” w latach 2025-2028.
Cel realizacji inwestycji
Podstawowym celem budowy obwodnicy miejscowości Blachownia i Herby jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki przejeżdża przez te miejscowości. W przyszłości odcinek ten będzie kluczowy z uwagi na połączenie autostrady A1 z planowaną drogą ekspresową S11. Przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa mieszkańców, bowiem w ostatnich lata na tym odcinku ten dochodziło do licznych zdarzeń drogowych oraz odciąży istniejący układ komunikacyjny. Inwestycja poprawi również komfort i warunki przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego na drodze krajowej nr 46 od Lublińca do Częstochowy.
Obwodnica Pradeł w ciągu drogi krajowej nr 78
Długość: ok. 2,2 km
14 lipca 2020 r. otworzyliśmy oferty w przetargu na wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla budowy obwodnicy Pradeł w ciągu drogi krajowej nr 78. Trwa badanie i analiza złożonej dokumentacji ofertowej. Zadanie będzie realizowane w formule tradycyjnej „Buduj”. Realizację tej inwestycji przewidziano w latach 2023-2025.
Inwestycja jest już częściowo przygotowana do realizacji i posiada decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. Ujęcie jej w Programie budowy 100 obwodnic umożliwi przyspieszenie realizacji tego zadania.
Cel realizacji inwestycji
Podstawowym celem budowy obwodnicy miejscowości Pradła jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki przejeżdża przez tę miejscowość. Wraz z realizowaną obecnie obwodnicą Poręby i Zawiercia oraz innymi inwestycjami na drodze krajowej nr 78, przyczyni się do odciążenia istniejącego układu komunikacyjnego na obszarze obejmującym północno-wschodnie tereny woj. śląskiego. Nowo budowana droga przejmie znaczącą część ruchu tranzytowego i regionalnego, skutkiem czego na obecnej drodze krajowej nr 78 przeważać będzie ruch lokalny. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców oraz zwiększenie przepustowości połączenia z jednej strony z autostradą A1, z drugiej z drogą ekspresową S7 na wysokości Jędrzejowa.
Obwodnica Kroczyc w ciągu drogi krajowej nr 78
Długość: ok. 9,2 km
17 lipca 2020 r. otworzyliśmy oferty w przetargu na wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla budowy obwodnicy Kroczyc w ciągu drogi krajowej nr 78. Trwa badanie i analiza złożonej dokumentacji ofertowej. Zadanie będzie realizowane w formule tradycyjnej „Buduj”. Realizację tej inwestycji przewidziano w latach 2023-2025.
Inwestycja jest już częściowo przygotowana do realizacji i posiada decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. Ujęcie w Programie budowy 100 obwodnic umożliwi przyspieszenie jej realizacji.
Cel realizacji inwestycji
Podstawowym celem budowy obwodnicy miejscowości Kroczyce jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki przejeżdża przez tę miejscowość. Wraz z realizowaną obecnie obwodnicą Poręby i Zawiercia oraz innymi inwestycjami na drodze krajowej nr 78, przyczyni się do odciążenia istniejącego układu komunikacyjnego na obszarze obejmującym północno-wschodnie tereny woj. śląskiego. Nowo budowana droga przejmie znaczącą część ruchu tranzytowego i regionalnego, skutkiem czego na obecnej drodze krajowej nr 78 przeważać będzie ruch lokalny. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców oraz zwiększenie przepustowości połączenia z jednej strony z autostradą A1, z drugiej z drogą ekspresową S7 na wysokości Jędrzejowa.
Obwodnica Szczekocin i Goleniów w ciągu drogi krajowej nr 78
Długość: ok. 12,8 km
22 lipca 2020 r. otworzyliśmy oferty w przetargu na wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla budowy obwodnicy Szczekocin i Goleniów w ciągu drogi krajowej nr 78. Trwa badanie i analiza złożonej dokumentacji ofertowej. Zadanie będzie realizowane w formule tradycyjnej „Buduj”. Realizację tej inwestycji przewidziano w latach 2023-2025.
Inwestycja jest już częściowo przygotowana do realizacji i posiada decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. Ujęcie w Programie budowy 100 obwodnic umożliwi przyspieszenie jej realizacji.
Cel realizacji inwestycji
Podstawowym celem budowy obwodnicy Szczekocin i Goleniów jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki przejeżdża przez te miejscowości. Wraz z realizowaną obecnie obwodnicą Poręby i Zawiercia oraz innymi inwestycjami na drodze krajowej nr 78, przyczyni się do odciążenia istniejącego układu komunikacyjnego na obszarze obejmującym północno-wschodnie tereny woj. śląskiego. Nowo budowana droga przejmie znaczącą część ruchu tranzytowego i regionalnego, skutkiem czego na dotychczasowej drodze krajowej nr 78 przeważać będzie ruch lokalny. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców oraz zwiększenie przepustowości połączenia z jednej strony z autostradą A1, z drugiej z drogą ekspresową S7 na wysokości Jędrzejowa.
Obwodnica Nakła Śląskiego oraz Świerklańca w ciągu drogi krajowej nr 78
Długość: ok. 14 km
26 czerwca 2020 r. został podpisany Program inwestycji dla budowy obwodnicy miejscowości Nakło Śląskie, Świerklaniec, Niezdara, Tąpkowice i Celiny. Ogłoszenie przetargu na opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej oraz materiałów do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach planowane jest na przełomie października i listopada 2020 r. Zadanie przewidziano do realizacji w formule „Projektuj i buduj” w latach 2025-2028.
Cel realizacji inwestycji
Podstawowym celem budowy obwodnicy Nakła Śląskiego oraz Świerklańca jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki przejeżdża przez te miejscowości. Wraz z realizowaną obecnie obwodnicą Poręby i Zawiercia oraz innymi inwestycjami na drodze krajowej nr 78, przyczyni się do odciążenia istniejącego układu komunikacyjnego na obszarze obejmującym północno-wschodnie tereny woj. śląskiego. Nowo budowana droga przejmie znaczącą część ruchu tranzytowego i regionalnego, skutkiem czego na obecnej drodze krajowej nr 78 przeważać będzie ruch lokalny. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców oraz zwiększenie przepustowości połączenia z jednej strony z A1, z drugiej z drogą krajową nr 11 a w przyszłości S11.